Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zoek een app die de audio van een android device (telefoon in dit geval) streamt naar mijn DLNA device.

Niet een media player app die naar DLNA kan streamen, maar een app die dus alle audio naar DLNA device stuurt ipv naar de speaker op de telefoon. Zoals met bluetooth ook kan.

Lijkt me heel simpel, maar kan nergens een app vinden die dit doet. Dat root vereist is ga ik vanuit en is geen probleem.

Iemand die hier een goede app of andere oplossing voor heeft gevonden? Snap eerlijk gezegd niet dat dit zo moeilijk te vinden is, ik had het eigenlijk native in android verwacht.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 10:39
Wat jij zoekt is een DLNA server.
Al jaren meer dan genoeg keuze op Android.
Veel apps bergen zelfs beide functies in één: cliënt en server.

https://play.google.com/s...lna%20server&c=apps&hl=nl

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zoek geen client en ik zoek geen server. Ik heb al een DLNA renderer device (server) actief op mijn netwerk. Ik wil die selecteren als audio output device i.p.v. mijn internal speaker.

Wat ik niet snap is dat je bij android blijkbaar root acces nodig hebt om de audiostream te capturen. Dat vind ik al raar. Je hebt toch ook geen root nodig om te pairen met een bluetooth audio device ?

Maargoed inmiddels een app gevonden die doet wat ik wil. AirAudio kan met root de audio capturen en vervolgens naar mijn DLNA renderer sturen. Deze app kost echter 5 euro wat het volgens de dev waar is gezien de hoeveelheid werk die hij erin heeft zitten.

Dat vind ik dus vreemd. DLNA is open standaard, waarom heb je uberhaupt third party software nodig hiervoor die bovendien ook nog root nodig heeft. Ik heb het gevoel alsof ik iets mis. Waarom heeft google dit nog niet standaard in android gebouwd zoals apple met Airplay.

Er zijn trouwens zat DLNA client apps die prima werken, maar dat zijn allemaal ook "media players" en dat is dus niet wat ik zoek.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Er zijn zoveel open standaarden waar de diverse OS geen (volledige) software voor hebben.(CalDAV, diverse VPN-standaarden, diverse bestandsformaten, protocollen...)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 31-08-2014 17:20 ]