Ik ben op zoek naar een barebone die ik in kan zetten als media-PC. Mijn budget is ongeveer 300-350 euro, waarvoor ik ook een afstandsbediening moet kopen omdat ik nog geen universele afstandsbediening heb liggen.
Ik wil Windows 7 gaan draaien en uiteindelijk gaat het grotendeels om XBMC voor media streaming vanaf mijn NAS en Steam Big Picture voor games vanaf mijn PC.
Ik heb onderstaand lijstje alvast bij elkaar gezocht na het lezen van wat reviews en volgens mij voldoet het aan al mijn wensen (Windows, XBMC en Steam Big Picture soepel kunnen draaien, niet te veel geluidsproductie, niet te duur).
Ik weet dat 120GB aardig veel is voor een HTPC maar het prijsverschil met een half zo grote schijf is maar 15 euro, dus daar doe ik niet moeilijk over. Liever te veel ruimte dan te weinig.
Anyway, ik ben niet zo heel erg thuis in de materie. Klopt het dat deze samenstelling genoeg gaat zijn voor de software die ik ga draaien? En heeft er iemand suggesties of verbeteringen voor deze samenstelling?
Ik wil Windows 7 gaan draaien en uiteindelijk gaat het grotendeels om XBMC voor media streaming vanaf mijn NAS en Steam Big Picture voor games vanaf mijn PC.
Ik heb onderstaand lijstje alvast bij elkaar gezocht na het lezen van wat reviews en volgens mij voldoet het aan al mijn wensen (Windows, XBMC en Steam Big Picture soepel kunnen draaien, niet te veel geluidsproductie, niet te duur).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Zotac ZBOX ID18 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Crucial CT2KIT25664BF160B | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Flirc Media Center Companion | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Logitech Harmony 350 Control | € 34,- | € 34,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 315,24 | |
Ik weet dat 120GB aardig veel is voor een HTPC maar het prijsverschil met een half zo grote schijf is maar 15 euro, dus daar doe ik niet moeilijk over. Liever te veel ruimte dan te weinig.
Anyway, ik ben niet zo heel erg thuis in de materie. Klopt het dat deze samenstelling genoeg gaat zijn voor de software die ik ga draaien? En heeft er iemand suggesties of verbeteringen voor deze samenstelling?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.