Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Barebone voor XBMC en Steam Big Picture

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een barebone die ik in kan zetten als media-PC. Mijn budget is ongeveer 300-350 euro, waarvoor ik ook een afstandsbediening moet kopen omdat ik nog geen universele afstandsbediening heb liggen.

Ik wil Windows 7 gaan draaien en uiteindelijk gaat het grotendeels om XBMC voor media streaming vanaf mijn NAS en Steam Big Picture voor games vanaf mijn PC.

Ik heb onderstaand lijstje alvast bij elkaar gezocht na het lezen van wat reviews en volgens mij voldoet het aan al mijn wensen (Windows, XBMC en Steam Big Picture soepel kunnen draaien, niet te veel geluidsproductie, niet te duur).

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX ID18€ 119,90€ 119,90
1Crucial CT2KIT25664BF160B€ 39,49€ 39,49
1Samsung 840 EVO 120GB€ 61,90€ 61,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 33,-€ 33,-
1Flirc Media Center Companion€ 26,95€ 26,95
1Logitech Harmony 350 Control€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,24

Ik weet dat 120GB aardig veel is voor een HTPC maar het prijsverschil met een half zo grote schijf is maar 15 euro, dus daar doe ik niet moeilijk over. Liever te veel ruimte dan te weinig. :+

Anyway, ik ben niet zo heel erg thuis in de materie. Klopt het dat deze samenstelling genoeg gaat zijn voor de software die ik ga draaien? En heeft er iemand suggesties of verbeteringen voor deze samenstelling?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er van uitgaande dat je tevreden bent met de performance van die Zotac, kun je daar niet echt een miskoop mee doen.

Qua SSD is het heel persoonlijk. Gezien de historie van Samsung zou ik een 840 evo kopen, die is amper duurder en heeft een bewezen betrouwbaarheid in het verleden met andere serie's gehad.

En die FLIRC en Logitech zou ik zelf overslaan. Ik heb ook een K400 en dat werkt meer dan prima. Een extra remote is dan zonde van de €60,- die je er extra in stopt.

Voor XBMC kun je het met een app af, daarvoor hoef je geen extra remote te hebben. En mocht je een bluray-speler of tv-afstandsbediening hebben, dan is dat vaak toch handiger om die direct te gebruiken (doe je nu ook :P )

Prima samenstelling, maar ik zou eerst ff aankijken of je het zonder die extra remote ook bevalt. Ik gok dat die remote snel ergens in een la beland.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hooglander1 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:37:
Qua SSD is het heel persoonlijk. Gezien de historie van Samsung zou ik een 840 evo kopen, die is amper duurder en heeft een bewezen betrouwbaarheid in het verleden met andere serie's gehad.
Hmm, ik had eigenlijk niet naar Samsung gekeken omdat ik dacht te weten dat die duurder waren. :P Mee eens, en meteen het lijstje daarop aangepast. :)
En die FLIRC en Logitech zou ik zelf overslaan. Ik heb ook een K400 en dat werkt meer dan prima. Een extra remote is dan zonde van de €60,- die je er extra in stopt.
Ik ben redelijk ouderwets en gemakszuchtig. :P Een afstandsbediening is lekker makkelijk en ligt niet continu in de weg. Dat is mij de extra kosten wel waard. :)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
waarom niet een NUC? die heeft een betere cpu, voor hetzelfde geld ;)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Inderdaad!

Ik heb van onderstaande configuratie 2 XBMC mediaplayers in huis staan, werkt out of the box met xbmc openelec en mijn harmony remote (zit dus IR in..)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 112,15€ 112,15
1Crucial CT51264BF160BJ€ 32,85€ 32,85
1Kingston SSDNow 30GB SSDNow S200 30GB€ 31,-€ 31,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 176,-

[ Voor 81% gewijzigd door Workaholic op 31-08-2014 16:13 ]

Mijn V&A

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 21:04
op het moment dat mijn Boxee's het loodje leggen ga ik zeker een NUC uitproberen. de Zotac kastjes zijn fantastisch, begrijp me niet verkeerd, maar de NUC bied je gewoon meer waar voor hetzelfde geld.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik kende die hele NUC niet. :+ Maar als ik er zo naar kijk heeft die Zotac toch een streepje voor: de CPU is niet superbelangrijk aangezien ik hem vrijwel alleen voor streamen ga gebruiken, en die Zotac heeft geen enkel probleem met 4k-content volgens de reviews die ik gelezen heb, en ik heb niet eens een 4k-tv. :P Daarbij heeft de Zotac SATA-600 in plaats van SATA-300 en heeft de Zotac meer USB-poorten, wat altijd handig is als je eens met meer mensen wil gaan gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 31-08-2014 17:25 ]

Verwijderd

Ik had begrepen dat Steam Big Picture alleen (goed) werkt met grafische kaarten van nVidia?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb bovenstaande setup inmiddels alweer een paar dagen in huis staan en Big Picture werkt beter dan ik verwacht had. Ik heb al een paar games op 1080p gestreamd en nog geen hapering gezien. Ben d'r best happy mee. :)

Verwijderd

Dat is goed om te horen, want ik zat al te zoeken naar een setup met een Geforce, maar die zijn al meteen weer een stuk duurder.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het lijkt in elk geval niet nodig te zijn, maar ik heb nog geen uren aan één stuk gegamed. Ik zal dit topic even schoppen als ik nog gekke dingen tegenkom, maar volgens mij zit het wel goed verder. :P

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Aan de specs te zien kan je maar hele simpele games op een lage resolutie gaan spelen. Ik had een soortgelijke configuratie hier staan en na installatie van diverse spelen ging hij over ze nek of totaal niet te spelen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ehm.... je weet dat Steam Big Picture mode games kan streamen vanaf je pc? Die pc doet het harde werk, niet mijn HTPC. Werkt verder prima, zoals ik in mijn vorige post ook al zei.

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:30
Kan je met big picture eender welke game streamen of enkel steam games?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik denk alles dat je in Steam hebt gezet, maar ik heb het nog niet geprobeerd met niet-Steam games. Sowieso is het alleen met een controller lekker spelen in de woonkamer, dus héél veel interesse in WoW of Starcraft op de tv heb ik niet. :P

Pagina: 1