Tape2pc op iMac krijg ik niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Hallo Tweakers!

Ik ben al ettelijke uurtjes bezig een cassettespeler met een usb aansluiting, een Ion Audio Tape 2 PC, op mijn imac aan de praat te krijgen.

De speler heeft geen drivers nodig volgens de fabrikant, en er zijn er ook geen op het net te vinden....

Het komt ook niet in de lijst bij de audio apparaten van de imac, maar als ik via systeemvoorkeuren, in de tab geluid, en tab invoer ga kijken, zie ik wel een invoerniveau veranderen bij USB audio codec, als ik op de play knop van de cassette speler druk, maar ik krijg geen geluid...

dus ik krijg wel de indruk dat de speler geluid aan de imac geeft, maar die doet er niks mee :|

Iemand die me op weg kan helpen?

BTW, ik ben nog een leek inzake osx..... mijn imac is nieuw van dit jaar en ik heb denk ik toch de recentste versie van osx, nl de 10.9.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Werkt het op andere computers wel? Dan weet je of het met iMac of de Ion heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Ik heb geen andere computers ter beschikking, de vorige eigenaar heeft de cassettespeler wel op zijn windows pc gedemonstreerd, dus denk ik wel dat ik er vanuit kan gaan dat de speler werkt.

Het gekke is dat ik het geluidssignaal wel op de imac kan zien bij de instellingen.....

een filmpje zegt wsl meer 8)7
http://youtu.be/0g35zNbqDcE

[ Voor 9% gewijzigd door Koen_P op 31-08-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je bij 'Audio Apparaten' links in het lijstje kijkt staan er twee 'USB audio CODEC', een met 2 ingangen (stereoingang, van tape naar computer), en een met 2 uitgangen (stereouitgang, van computer naar tape). Ik vermoed dat het apparaat wat in je Multi-uitvoerapparaat staat de stereouitgang is, terwijl het apparaat wat in Systeemvoorkeuren staat de stereoingang is. Met de huidige configuratie wordt dus alle audiouitvoer ook naar tape gestuurd.

De vraag is dus wat je uiteindelijk wilt bereiken :) Als je wilt opnemen van tape, zou dat gewoon moeten werken. Probeer bijvoorbeeld Application > QuickTime Player, en dan File > New Audio Recording. Als je de Tape2Pc niet had geselecteerd als ingang, kun je dat doen door op het driehoekje rechtes te klikken. Op deze manier zou je kunnen opnemen van tape naar de iMac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/