Hoezo geldverspilling!?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Vandaag ben ik voor het eerst naar CODA Apeldoorn geweest. Mijn moeder is hier zojuist komen werken, en daarom leek het mij leuk om even te gaan kijken naar de huidige tentoonstellingen (wat ook scheelde is dat vandaag de toegang gratis was).

Na de tentoonstelling "Natuurkracht" bekeken te hebben, begon ik een beetje in het gebouw rond te dwalen. Zo kwam ik in de openbare Bibliotheek terecht, die rechtstreeks met het museum verbonden is. Op de begane grond van de bieb was er een "Gamehoek", met alles er op en er aan. Meerdere X-box one's, en ook een groot bureau met vier pc's erop.

Leuk :) , dacht ik, op het beeldscherm van deze pc's was een menu te zien waarbij je kan kiezen uit verschillende spelletjes sites. (sites zoals spele.nl en spel.nl) Dit menu kan je niet verlaten, en deze pc's zijn dus puur voor lichte internet spelletjes bedoelt.

Toen ik de pc's echter eens beter bekeek, werd het wel heel vreemd...
De coolermaster kast had een window zodat je binnenkant kan bekijken. Verdomt, dacht ik, dat lijkt wel een r9 290!

Na de (vreemd genoeg) onbeveiligde bios bekeken te hebben bleek dit ook echt zo te zijn. Er was een i5-4670K en een R9 290 reference design aanwezig! 8)7
Dit is toch idioot!?!?! De proccesor zal toch nooit overclocked worden, en de 290 is natuurlijk gigantisch overkill. 8)7

Belachelijke geldverspilling naar mijn mening.
Wat denken jullie hiervan?

Dit is mijn eerste Topic op tweakers, dus onderbouwde kritiek is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En het doel van je topic is?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit.

Iedereen hier zal je zeggen dat dit geldverspilling is. Dus ik snap niet wat je precies wilt bereiken met deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:37

two

Ons te vragen wat we er van vinden.. Maar daar worden we het al snel eens over: pure geldverspilling.

Is het niet iets om bij de directie neer te leggen? Dat ze deze 2e hands verkopen en wat zuinige goedkope PC's er neerzetten?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Weet jij veel wat ze nog van plan zijn met die dingen... of hoe ze eraan komen, misschien wel gekregen/demo/etc... heb je het gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

Onbekend

...

Misschien was dit de minst dure weg.
Als je een professional inhuurt die een goedkope pc ontwerpt, ben je waarschijnlijk duurder uit.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
Waar bemoei je je mee, het subsidiegeld was vorig jaar nog niet op en toen hebben ze, om de pot op te maken, deze systemen gekocht. Ook goed voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
mimang schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:33:
[...]

Ons te vragen wat we er van vinden.. Maar daar worden we het al snel eens over: pure geldverspilling.

Is het niet iets om bij de directie neer te leggen? Dat ze deze 2e hands verkopen en wat zuinige goedkope PC's er neerzetten?
Dit was ook eerst mijn idee, Maar de pc's staan er nu toch al, en ik betwijfel of ze uberhaupt naar je zullen luisteren...

Ik denk dat deze pc's alleen bedoelt zijn voor de zogenaamde "gamezone". Hier staat er een stukje over:
http://www.coda-apeldoorn.nl/jeugd/coda-gamezone/
Ze hebben het ook over High-end game pc's.

[ Voor 18% gewijzigd door tijmen1 op 30-08-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zijn het ook, alleen jammer dat je alleen maar internetgames kan spelen.

Totdat een of andere grapjurk linux ofzo weet te booten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:37

two

roches schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:35:
Waar bemoei je je mee, het subsidiegeld was vorig jaar nog niet op en toen hebben ze, om de pot op te maken, deze systemen gekocht. Ook goed voor de toekomst.
Subsidie hoeft toch niet op?
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:41:
zijn het ook, alleen jammer dat je alleen maar internetgames kan spelen.

Totdat een of andere grapjurk linux ofzo weet te booten.
Inderdaad zonde, maar of je die dingen nou 24/7 wilt BF4 wilt laten lopen..
tijmen1 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:36:
[...]

Dit was ook eerst mijn idee, Maar de pc's staan er nu toch al, en ik betwijfel of ze uberhaupt naar je zullen luisteren...

Ik denk dat deze pc's alleen bedoelt zijn voor de zogenaamde "gamezone". Hier staat er een stukje over:
http://www.coda-apeldoorn.nl/jeugd/coda-gamezone/
Ze hebben het ook over High-end game pc's.
Gewoon doen!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:25
Als een subsidie niet op is wordt er geoordeeld dat ze niet nodig is en zal ze het volgende jaar een stuk kleiner zijn. Immers, als het geld niet op is wil dit toch zeggen dat ze te veel geven?

Op school voldoende voorbeelden gezien, de directeur die het labo binnenstormde om een aankoop van xxxx€ voor het einde van de week door te voeren.

Tenminste, zo werkt het in België ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:31
Tja waar een mens zich al niet druk over kan maken....g.a.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
This is madness.

[ Voor 21% gewijzigd door Zakkenwasser op 30-08-2014 23:42 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
mimang schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:50:
[...]

Subsidie hoeft toch niet op?
Subsidie moet vaak wel op, omdat je anders in het volgende jaar minder subsidie krijgt, omdat je het blijkbaar met minder subsidie ook wel redt. Dat is natuurlijk zo scheef als wat, maar wel hoe het vaak werkt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:43:
[...]
Subsidie moet vaak wel op, omdat je anders in het volgende jaar minder subsidie krijgt, omdat je het blijkbaar met minder subsidie ook wel redt. Dat is natuurlijk zo scheef als wat, maar wel hoe het vaak werkt.
Precies dit. Nou werken er bij (semi-)overheden vaak ook incompetente mensen en geldverspilling is bij iedere instelling die van publiek geld leeft aan de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:33
Wellicht dat het de bedoeling is dat er wel high-end gegamed kan worden, alleen is de software afdeling nog niet zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wie weet heeft men wel uitbreidingsplannen met die gamehoek en begint men met lichte games in dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Misschien minen ze wel Bitcoins in de nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je geen klacht ingediend bij de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Deze discussie begon nogal scheef, maar het is alleen maar erger geworden met de reactie's die er op volgende. Daarom gaat het topic nu maar dicht. Als er ooit nog iemand is die deze discussie wil starten, stuur mij dan aub een DM
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.