Vandaag ben ik voor het eerst naar CODA Apeldoorn geweest. Mijn moeder is hier zojuist komen werken, en daarom leek het mij leuk om even te gaan kijken naar de huidige tentoonstellingen (wat ook scheelde is dat vandaag de toegang gratis was).
Na de tentoonstelling "Natuurkracht" bekeken te hebben, begon ik een beetje in het gebouw rond te dwalen. Zo kwam ik in de openbare Bibliotheek terecht, die rechtstreeks met het museum verbonden is. Op de begane grond van de bieb was er een "Gamehoek", met alles er op en er aan. Meerdere X-box one's, en ook een groot bureau met vier pc's erop.
Leuk
, dacht ik, op het beeldscherm van deze pc's was een menu te zien waarbij je kan kiezen uit verschillende spelletjes sites. (sites zoals spele.nl en spel.nl) Dit menu kan je niet verlaten, en deze pc's zijn dus puur voor lichte internet spelletjes bedoelt.
Toen ik de pc's echter eens beter bekeek, werd het wel heel vreemd...
De coolermaster kast had een window zodat je binnenkant kan bekijken. Verdomt, dacht ik, dat lijkt wel een r9 290!
Na de (vreemd genoeg) onbeveiligde bios bekeken te hebben bleek dit ook echt zo te zijn. Er was een i5-4670K en een R9 290 reference design aanwezig!
Dit is toch idioot!?!?! De proccesor zal toch nooit overclocked worden, en de 290 is natuurlijk gigantisch overkill.
Belachelijke geldverspilling naar mijn mening.
Wat denken jullie hiervan?
Dit is mijn eerste Topic op tweakers, dus onderbouwde kritiek is welkom!
Na de tentoonstelling "Natuurkracht" bekeken te hebben, begon ik een beetje in het gebouw rond te dwalen. Zo kwam ik in de openbare Bibliotheek terecht, die rechtstreeks met het museum verbonden is. Op de begane grond van de bieb was er een "Gamehoek", met alles er op en er aan. Meerdere X-box one's, en ook een groot bureau met vier pc's erop.
Leuk
Toen ik de pc's echter eens beter bekeek, werd het wel heel vreemd...
De coolermaster kast had een window zodat je binnenkant kan bekijken. Verdomt, dacht ik, dat lijkt wel een r9 290!
Na de (vreemd genoeg) onbeveiligde bios bekeken te hebben bleek dit ook echt zo te zijn. Er was een i5-4670K en een R9 290 reference design aanwezig!

Dit is toch idioot!?!?! De proccesor zal toch nooit overclocked worden, en de 290 is natuurlijk gigantisch overkill.

Belachelijke geldverspilling naar mijn mening.
Wat denken jullie hiervan?
Dit is mijn eerste Topic op tweakers, dus onderbouwde kritiek is welkom!