Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele vraag; (mini)miskoop?

Pagina: 1
Acties:

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Welke van deze twee zouden jullie nemen?
Ik heb gisteren(na het nodige gespeur, zoals verwacht mag worden van een kritische koper >:) ) een Lenovo E540 met de volgende specs laten bestellen(belangrijkste onderdelen dikgedrukt):
Prijs: ~620

- Intel Core i3-4000M Processor (3MB Cache, 2.40GHz)
- Windows 8.1 64
- Windows 8.1 64 - WE MUI
- 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
- Nvidia Geforce GT G740M 2GB
- Security Chip Enabled
- 4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
- Keyboard with Number Pad - US English Euro
- E540 UltraNav with FingerPrint Reader
- Camera, Microphone
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
- DVD Recordable 8x Max Dual Layer
-6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75++
- 90W AC Adapter - EU
- Intel Wireless-N 7260 2X2 BGN+Bluetooth
- Language Pack Win8 US English
-1 Year Depot or Carry-in

Ik dacht dat ik een goede keuze had gemaakt en was toch wel tevreden met het resultaat..... Totdat ik enkele minuten geleden deze laptop op de Lenovo site:
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/lenovo/z-series/z50/
^(de black option(699euro)); hoewel deze niet te customizen is:

-betere cpu (i5 4210u)(
-betere grafische kaart(GT 840M(laten we zeggen upgrade van twee tientjes)
-1TB(upgrade van 60 euro)
8GB ram(upgrade van 60 euro, had dit zelf wel gedaan met een kingston valueram stick van 40 eur maar toch)

Ik krijg dus voor ~ 80 euro meer een " upgradevalue" van +150 euro....
Mogelijke achteruitgang:
- Qua scherm zou je kunnen zeggen dat ik erop achteruit ga aangezien deze laatste een zogenaamd glare-wedge scherm heeft, ik heb hier geen ervaring mee maar het lijkt me dat dit toch wel..handelbaar moet zijn..
- Geen camera/microfoon, of zo lijkt het in ieder geval; camera.. dan maar geen chatroulette :+ en voor de microfoon heb ik een degelijke headset...
-batterij; is desnoods voor een tientje of twee zelf vast wel te upgraden..

De bezorgtijd is ook een stuk sneller en aangezien ik deze laptop z.s.m. nodig heb...

Heb ik iets over het hoofd gezien of is de 2e een regelrechte betere koop?

(Een ssd gaat er 100% zeker nog inkomen maar aangezien ik deze vakantie al meer dan genoeg uitgegeven heb en ik daarbij ook nog anderhalve rug aan boeken moet kopen en twee ruggen aan collegegeld af mag dragen kan dat even wachten... ;w (tot mijn studiefinanciering van deze maand binnen is :*)) )

[ Voor 5% gewijzigd door Brodo op 31-08-2014 12:26 ]

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Ik zou zelf voor de 2e gegaan zijn, maar ik ben iemand die alles zo snel mogelijk wil hebben, hoeft niet te betekenen dat ik het ook nodig heb, je zou die 80 euro extra (ik weet niet wat je ingedachte had voor een ssd) bijvoorbeeld in een ssd van 256-512 gb kunnen stoppen. Je moet jezelf de vraag stellen wat ga ik doen met de laptop? Ga je gamen dan ja, dan is de 2e beter, mr de huidige spellen zullen het ook wel speelbaar zijn op je 1e keus. Voor toekomst zal de 2e beter zijn(voor gamen). Als je alleen wat text bewerkt en zit te internetten en hier en daar een filmpje kijken, dan is de 1e net zo goed. Je zou nog naar het gewicht kunnen kijken(heb zelf nu nog geen tijd). Oh en de accu is niet zo goedkoop als je denkt, ik wou een laptop samen stellen bij bto/xnotebook, en daar vroegen ze voor een reserve accu al 100+ euro :S. Daarbij is, als je de 1e keus gaat upgraden, mogelijk je garantie vervalt<- ook dit weet ik niet zeker, maar met de 2e keus zul je zowieso geen problemen hebben, zolang je niets upgrade. Zolang je geen foto's / videos hoeft te bewerken zal de kwaliteit van het scherm niet veel uitmaken. Tenzij je er echt aan kunt storen nattuurlijk, het is persoonlijk.

Dit is wat ik je kan vertellen uit mijn perspectief, het zou handig zijn als je in je post ook had verteld wat je zoal met je laptop doet, of je veel reist etc... hierboven heb ik alleen maar voorbeelden en persoonlijke ervaring gegeven.(kan zijn dat ik iets niet gelezen heb, het is savonds laat, heb mn bril niet op en heb vermoeide branderige ogen(aka 24/7 nolifer hier)).

Veel succes verder!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Als eerste: bedankt voor de feedback, een andere blik op iets is altijd handig :)

Ik ben van plan de laptop voornamelijk voor studie doeleinden te gebruiken(Geneeskunde, geen ICT achtige dingen dus veel zwaarders dan SPSS zal ik voor mijn studie niet hoeven te draaien).

Hij zal waarschijnlijk zo'n 2x per week meegaan naar de uni maar een paar honder gram meer of minder is niet iets wat voor mij een een echt plus of minpunt zou zijn, lichter is leuk maar het gaat mij meer om de functionaliteit.

Daarnaast zou ik wel af en toe een potje "iets"(TF2/CSGO, wellicht skyrim/bf3) willen spelen erop, te hoge verwachtingen heb ik hier niet voor(en voor de zwaardere dingen(arma3/Bf4) heb ik -natuurlijk- een degelijke desktop >:) )

De accu upgrade (van 48 naar 64WH) was bij de 1e laptop maar 12 euro extra, hierom ging ik ervanuit dat dit wel mee zou vallen maar daar heb ik me zo te zien in vergist.

Photoshoppen doe ik af en toe maar niet zo serieus dat daar op een laptop rekening mee gehouden hoeft te worden, dat kan allemaal ook nog wel op mijn desktop.

Qua SSD was ik van plan een samsung evo van 250GB erin te stoppen, ik weet dat de crucials(m4 ed)betrouwbaarder zouden moeten zijn aangezien ze wel de condensatoren erin hebben om de ssd onverwacht stroomuitval te behoeden maar dat is een risico wat ik bereid ben om te nemen.
Ik zit echter ook nog te kijken naar ssds die in een M.2. slot passen aangezien ik met een dergelijke ssd de dvd drive intact kan laten...

Ik heb er nog even over nagedacht en ik denk inderdaad dat ik beter mijn bestelling kan annuleren en die andere kan kopen ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je al gekeken wat je kunt krijgen als je nóg 80 euro extra uitgeeft? Want zo kun je bezig blijven natuurlijk :P

Overigens is elke laptop zonder SSD een miskoop. Ik zou eerder voor die eerste gaan en er direct voor 80 euro een SSD inzetten ipv die tweede laptop te nemen. Daar heb je elk moment dat je je laptop gebruikt plezier van.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 31-08-2014 12:45 ]

Verwijderd

GPU is 30% krachtiger. Geheugen kost iets van 35 euro toch? CPU is ongeveer hetzelfde qua kracht. Accu is kleiner dat is wel een nadeel.