Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samengestelde Lenovo Studielaptop

Pagina: 1
Acties:

• NoMas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo allemaal,
Ik heb op de Lenovo website een laptop samengesteld en vraag mij af of dit de beste bang for the bucks is. Of dat jullie iets anders aanraden.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het wordt een studielaptop waar Office veelvuldig op gebruikt wordt, gecombineerd met internet/youtube/spotify en af en toe photoshop. Een multitasker dus. Daarnaast wil ik dat de laptop na mijn studie niet direct afgeschreven is. Vandaar dat ik kies voor SSD, FHD en een fatsoenlijke processor.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Om en rond de 750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Enkele dagen in de week met de trein, dus 17" valt af. Accu is ook belangrijk, minder dan 3,5 uur batterij is een no-go.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb de volgende samenstelling gemaakt op de Lenovo website(Prijskaartje met korting op dit moment
€ 724,01):

Processor: Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Operating System: Windows 8.1 64
Operating System Language: Windows 8.1 64 - WE MUI
Display: 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Graphics: Intel HD Graphics 4600
Security Chip: Security Chip Enabled
Memory: 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard: Keyboard with Number Pad - US English Euro
Pointing Device: E540 UltraNav with FingerPrint Reader
Camera: Camera, Microphone
Hard Drive: 128GB S128GB Solid State Drive, SATA III
Optical Device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer
Battery: 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Power Cord: 65W AC Adapter - EU
Wireless: Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0

Belangrijkste opmerkingen:
Processor: Gekozen voor I5, dit is volgens mij een krachtige processor
Display: Gekozen voor FullHD (1980x1020) upgrade
GPU: Ik ga niet gamen op de laptop, ik neem aan dat de onboard GPU voldoende is voor films/youtube etc?
RAM: Standaard 4, geupgrade naar 8, kan ik later altijd nog upgraden indien nodig.
HDD: Gekozen voor SSD, nu hoef ik alleen nog maar een externe hdd erbij te kopen. SSD is een must.
Batterij: De iets zwaarder/grotere? batterijversie gekozen die hoop ik wat langer mee gaat. (62WH vs 48WH)

Is dit een goede prijs/kwaliteitsverhouding? Op de website staat overigens 1-2 weken levertijd, heeft iemand hier ervaring mee?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
De intel hd graphics zijn meer dan voldoende voor wat jij er mee wilt doen. De batterij is idd nodig aangezien je geen U processor hebt en dus iets meer stroom verbruikt. 128 gb is in principe voldoende maar als de 256 gb in jouw budget valt zeker overwegen waard. Deze zijn iets sneller en geeft je iets meer ademruimte. Ik heb ook een 128 gb ssd en ik vond dat meer dan voldoende maar ik betrap er mezelf op dat ik vaak kijk wat op een externe hdd kan om ruimte genoeg te hebben terwijl met een 256 gb je dat niet zo snel zal hebben.

• NoMas
Bedankt voor je input. Ik had het liefst ook de 256SSD gehad maar deze kan niet gekozen worden op de lenovo website.... Keuzes zijn: 500GB HDD, 1TB HDD, 128GB SSD.

Is het dan de moeite waard om 500gb hdd te kiezen en er zelf een ssd in te zetten en de hdd in een externe behuizing te gebruiken? Of gewoon de 128 aanhouden en er een externe hdd bijkopen? Ik denk namelijk dat het 2e een betere optie is.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Als je bereid bent om een beetje te knutselen is het een veel betere optie om voor de standaard HDD te kiezen om vervolgens voor het overgebleven geld een SSD aan te schaffen en in te bouwen. Hoewel 128GB vaak wel genoeg is zal dit naar verloop van tijd toch wel vollopen en zou ik aanraden om tenminste 256GB in te bouwen. Je kan overwegen om de HDD in een tray op de plek van DVD drive teinstalleren als opslag schijf. Nog een mogelijkheid: De E540 heeft ook een m.2 slot waardoor je een SSD naast de HHD kan inbouwen. Alleen zijn deze SSDs wat duurder en is er minder keus. Ik weet even niet of er een 42mm of 88mm m.2-slot in zit.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• NoMas
Dus als ik kies voor de laptop met HDD versie en ik er los een SSD en caddy bij koop moet ik:
De HDD waar windows op is geinstalleerd eruithalen en in de caddy plaatsen op de plek van de DVD-drive. Vervolgens de SSD in de plek waar de HDD zat en hier Windows op installeren?

Is dit complex of wel te doen voor een (boven)gemiddeld computergebruiker?

Bvd

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Slammek schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:06:
Dus als ik kies voor de laptop met HDD versie en ik er los een SSD en caddy bij koop moet ik:
De HDD waar windows op is geinstalleerd eruithalen en in de caddy plaatsen op de plek van de DVD-drive. Vervolgens de SSD in de plek waar de HDD zat en hier Windows op installeren?

Is dit complex of wel te doen voor een (boven)gemiddeld computergebruiker?

Bvd
Helemaal correct je strategie. Dit is heel goed te doen, gewoon een beetje schroeven losdraaien. Je kan een opstart usb stick maken waarmee je heel makkelijk vrijwel automatisch Windows installeert op de nieuwe schijf met de juiste drivers etc (helaas ook de lenovo bloatware, maar die kan je eenvoudig verwijderen).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• NoMas
Weet iemand toevallig waar ik de kleur rood kan kiezen voor de laptop op de lenovo website? Ik ben dit niet tegengekomen tijdens de stappen tot aan het afrekenen?

• NoMas
Ik heb hem maar gewoon besteld, SKU: 20C6CTO1WW . Via google kom ik weer uit op tweakers waar ik een rode laptop zie. Op een of andere chinese website zie ik gewoon een zwarte met hetzelfde nummer. Ik denk dat het dus gewoon afwachten wordt :)
Pagina: 1