Hallo allemaal,
Ik heb op de Lenovo website een laptop samengesteld en vraag mij af of dit de beste bang for the bucks is. Of dat jullie iets anders aanraden.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het wordt een studielaptop waar Office veelvuldig op gebruikt wordt, gecombineerd met internet/youtube/spotify en af en toe photoshop. Een multitasker dus. Daarnaast wil ik dat de laptop na mijn studie niet direct afgeschreven is. Vandaar dat ik kies voor SSD, FHD en een fatsoenlijke processor.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Om en rond de 750 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Enkele dagen in de week met de trein, dus 17" valt af. Accu is ook belangrijk, minder dan 3,5 uur batterij is een no-go.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb de volgende samenstelling gemaakt op de Lenovo website(Prijskaartje met korting op dit moment
€ 724,01):
Processor: Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Operating System: Windows 8.1 64
Operating System Language: Windows 8.1 64 - WE MUI
Display: 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Graphics: Intel HD Graphics 4600
Security Chip: Security Chip Enabled
Memory: 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard: Keyboard with Number Pad - US English Euro
Pointing Device: E540 UltraNav with FingerPrint Reader
Camera: Camera, Microphone
Hard Drive: 128GB S128GB Solid State Drive, SATA III
Optical Device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer
Battery: 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Power Cord: 65W AC Adapter - EU
Wireless: Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Belangrijkste opmerkingen:
Processor: Gekozen voor I5, dit is volgens mij een krachtige processor
Display: Gekozen voor FullHD (1980x1020) upgrade
GPU: Ik ga niet gamen op de laptop, ik neem aan dat de onboard GPU voldoende is voor films/youtube etc?
RAM: Standaard 4, geupgrade naar 8, kan ik later altijd nog upgraden indien nodig.
HDD: Gekozen voor SSD, nu hoef ik alleen nog maar een externe hdd erbij te kopen. SSD is een must.
Batterij: De iets zwaarder/grotere? batterijversie gekozen die hoop ik wat langer mee gaat. (62WH vs 48WH)
Is dit een goede prijs/kwaliteitsverhouding? Op de website staat overigens 1-2 weken levertijd, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb op de Lenovo website een laptop samengesteld en vraag mij af of dit de beste bang for the bucks is. Of dat jullie iets anders aanraden.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het wordt een studielaptop waar Office veelvuldig op gebruikt wordt, gecombineerd met internet/youtube/spotify en af en toe photoshop. Een multitasker dus. Daarnaast wil ik dat de laptop na mijn studie niet direct afgeschreven is. Vandaar dat ik kies voor SSD, FHD en een fatsoenlijke processor.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Om en rond de 750 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Enkele dagen in de week met de trein, dus 17" valt af. Accu is ook belangrijk, minder dan 3,5 uur batterij is een no-go.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb de volgende samenstelling gemaakt op de Lenovo website(Prijskaartje met korting op dit moment
€ 724,01):
Processor: Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
Operating System: Windows 8.1 64
Operating System Language: Windows 8.1 64 - WE MUI
Display: 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
Graphics: Intel HD Graphics 4600
Security Chip: Security Chip Enabled
Memory: 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard: Keyboard with Number Pad - US English Euro
Pointing Device: E540 UltraNav with FingerPrint Reader
Camera: Camera, Microphone
Hard Drive: 128GB S128GB Solid State Drive, SATA III
Optical Device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer
Battery: 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Power Cord: 65W AC Adapter - EU
Wireless: Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
Belangrijkste opmerkingen:
Processor: Gekozen voor I5, dit is volgens mij een krachtige processor
Display: Gekozen voor FullHD (1980x1020) upgrade
GPU: Ik ga niet gamen op de laptop, ik neem aan dat de onboard GPU voldoende is voor films/youtube etc?
RAM: Standaard 4, geupgrade naar 8, kan ik later altijd nog upgraden indien nodig.
HDD: Gekozen voor SSD, nu hoef ik alleen nog maar een externe hdd erbij te kopen. SSD is een must.
Batterij: De iets zwaarder/grotere? batterijversie gekozen die hoop ik wat langer mee gaat. (62WH vs 48WH)
Is dit een goede prijs/kwaliteitsverhouding? Op de website staat overigens 1-2 weken levertijd, heeft iemand hier ervaring mee?