Naar volledige tevredenheid gebruik ik al enkele jaren de producten van Audioengine. Op dit moment heb ik een setje a2's en a5's in gebruik. Echter produceren mijn a5's sinds kort een vervelend defect. Er treedt namelijk gekraak, geplop en gezoem op tijdens het afspelen van geluid máár ook tijdens dat er geen geluid wordt afgespeeld! Is dit een bekend probleem en valt hier iets aan of tegen te doen? Ik heb inmiddels een andere stroomkabel en speakerkabel geprobeerd en de speakers ook aangesloten op een ander stopcontact en deze op een andere plek neergezet. Niks van dit alles leidde tot een verbetering.
Ik heb vanavond een kijkje binnenin genomen en op het eerste gezicht was er weinig spannends te zien. Daarna zag ik echter wel een kabel (zie foto's) die zwartgeblakerd was en waarom omheen het zwarte goedje heeft laten verkorrelen. Zou dit een aanwijzing kunnen zijn? Op de tweede foto staat de andere van de set kabels die er wel 'goed' uit ziet. Aan de onderzijde van de zwartgeblakerde kabel/soldering zit een capacitor/condensator, die er overigens niet opgebold uit ziet.

Ik heb vanavond een kijkje binnenin genomen en op het eerste gezicht was er weinig spannends te zien. Daarna zag ik echter wel een kabel (zie foto's) die zwartgeblakerd was en waarom omheen het zwarte goedje heeft laten verkorrelen. Zou dit een aanwijzing kunnen zijn? Op de tweede foto staat de andere van de set kabels die er wel 'goed' uit ziet. Aan de onderzijde van de zwartgeblakerde kabel/soldering zit een capacitor/condensator, die er overigens niet opgebold uit ziet.