Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foto's weg na DropBox error

Pagina: 1
Acties:

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Vanavond probeerde mijn dochter haar vakantiefoto's te uploaden naar DropBox. Situatie: SD-kaartje in SD-kaartlezer in de computer, ingelogd op haar DropBox account, upload via de flash interface. Ze selecteerde de eerste foto, shift-klik de laatste en klik op "uploaden".

Na drie kwartier checkte ze hoever het uploadproces was. Dat gaf aan dat er 45 waren geüpload en 73 waren mislukt met als reden "unknown error". Enige mogelijkheid was klikken op OK. Na deze actie zijn de 73 mislukte foto's verdwenen van de SD-kaart en niet te vinden op DropBox.

Voor zover wij na kunnen gaan is er niemand bij de pc geweest in de tussentijd.

Ik heb de SD-kaart in mijn laptop gedaan. Daar zei Windows dat er fouten op de kaart stonden en heeft ze gereparaard. Vervolgens heb ik de SD-kaart bekeken met Recuva om te zien of de foto's waren verwijderd, maar die kan geen verwijderde foto's vinden, ook niet met de "deep scan". Ze zijn niet verplaatst naar een andere map op de SD-kaart.

De hamvraag is: hoe kan dit? Iemand ervaring hiermee?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:18
Al op Dropbox gekeken bij verwijderde bestanden? En mogelijk was het niet het meest verstandige om Windows de SD-kaart te laten repareren vóórdat je met Recuva erop had gekeken of je iets terug kon halen.

The devil is in the details.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ja, niet te vinden bij de verwijderde bestanden. Op het kaartje staan er nog 11 en in DropBox dus 45, waaronder de 11 die nog op het kaartje staan.

En ja, inderdaad misschien achteraf niet handig om automatisch te laten repareren :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jpeg? probeer eens even zar (ik heb hier nog een ouwe versie staan)

Iperf

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
fish schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:58:
jpeg? probeer eens even zar (ik heb hier nog een ouwe versie staan)
... analyse loopt ...

edit: analyse klaar, maar alleen oude resultaten (het kaartje is kennelijk eerder gebruikt als geheugenkaart in een telefoon. Geen foto´s gevonden. Het is dat ik geloof dat ze er echt opstonden, maar er is geen spoor van terug te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door P_Tingen op 30-08-2014 22:02 ]