Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies 15,4" allround laptop 900 euro

Pagina: 1
Acties:

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11 13:30
Na de recente aanschaf van een nieuwe laptop ben ik er achter gekomen dat laptops leuk kunnen zijn op papier maar dan in de praktijk zeer slecht werken. Ook is het voor mij moeilijk een geschikte vervanger te vinden voor mijn doorgebrande Acer 5820TG. Het liefst zou ik een vergelijkbare laptop hebben. Helaas hebben de meeste laptops tegenwoordig een slechte accu en FullHD scherm waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben een enthousiaste computer gebruiker die graag van alles doet op de machine. Compatibiliteit en performance zijn voor mij dan ook belangrijk. Af en toe word een game gespeeld, de huidige GTX740M in de laptop die ik heb voldoet hier prima aan.

Wat is je budget?
Rond de 900 euro, -50 als ik zelf een hybride ssd moet inbouwen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht maakt mij niet veel uit, accu duur is wel van belang.

Mijn ideale laptop heeft de volgende zaken
- 15,6" scherm met 1366x786 resolutie i.v.m. de matige scaling van windows op FHD schermen.
- Hybride SSD schijf of een HDD gecombineerd met een (kleine/goedkope) SSD.
- Videokaart die krachtig genoeg is voor het gamen op lage instellingen
- Rond de 6 uur batterij bij laag gebruik
- Core i5 CPU , (i7 mag natuurlijk ook maar is geen must)
- Het is makkelijk om de Fan's schoon te maken of hardware te vervangen bij een defect
- Uitstekende compatibiliteit met zowel Windows 7 en Linux
- I.v.m. compatibiliteit bij voorkeur een nvidia chip.
- Goede wifi chip met minstens 300Mbit Wireless-N en sterk bereik
- Bij voorkeur geen asus (Mijn huidige laptop is een asus en deze bevat zeer veel fouten in de serie. Hoewel deze laptop op papier mijn droom laptop was is deze door de bugs en design fouten onbruikbaar.) maar zolang een laptop goed is ben ik niet merk schuw maar natuurlijk wel skeptish.

Concessies gesorteerd op minst naar meest vervelend
- Er moet zelf een hybride ssd worden ingebouwd
- De laptop is een asus of een ander twijfel achtig merk, toch goede reviews.
- Geen nvidia chip maar amd? Dat is prima zo lang er maar een dedicated GPU in zit.
- Indien een dergelijke laptop wel in een 17" variant beschikbaar is is dat natuurlijk de tweede optie.
- De fans zijn niet goed te bereiken maar verder is het een prima laptop.
- De laptop heeft een kortere batterij duur
- De laptop heeft een FHD scherm.
- De laptop heeft slechte compatibiliteit met linux

Wie kan mij de meest passende laptop aanbevelen?
Bij voorbaat dank.

[ Voor 1% gewijzigd door henk717 op 30-08-2014 18:23 . Reden: In mijn post stond oorspronkelijk 15,4" dit moest 15,6" zijn, helaas is het niet meer mogelijk om de titel te veranderen. ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:52
- 15,4" scherm met 1366x786 resolutie i.v.m. de matige scaling van windows op FHD schermen.
De 5820TG had ook al een 15,6" scherm, net als de meerderheid tegenwoordig

15,6" Full-HD valt prima op te werken zonder scaling, op 100% kan je alles nog prima lezen en is het haarscherp

• henk717
nooberke schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:14:
[...]

De 5820TG had ook al een 15,6" scherm, net als de meerderheid tegenwoordig

15,6" Full-HD valt prima op te werken zonder scaling, op 100% kan je alles nog prima lezen en is het haarscherp
Je hebt gelijk, het moet inderdaad 15,6" zijn.
Op een Full-HD valt inderdaad prima te werken vandaar dat ik hem ook tussen mijn concessies heb staan als het echt niet anders kan. Toch vind ik het een mindere ervaring op de laptop en heb ik alles liever wat groter in beeld. Op de lagere resolutie vallen tijdens normaal gebruik de pixels mij niet op, op een Full-HD scherm vallen de scaling fouten van windows met namen de onscherpte en de elementen die niet mee schalen helaas wel op.

• Turner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 19:03
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii
afgelopen week binnen gekregen, heeft nog een vrije msata slot maar hij kost ook maar 800 euro. Zet een ssd er in en je hebt werkelijk een geweldig apparaat, speel bf3 vloeiend op high settings.
Het enige nadeel is de relatief zwakke CPU, ik ondervind er geen hinder van maar het zou een minpuntje kunnen zijn.
Lees er even wat reviews van zou ik zeggen!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Misschien is de nieuwe Acer nitro serie iets voor jouw, komt helaas pas ( volgens mij) rond 1 oktober in Nederland. Er zijn verschillende versies, zie ook acer.de. Maar ze hebben allemaal een Nvidia GTX860m en verschillende i5 en i7 cpu's en een redelijk WLAN chip a/b/g/n en er is zelfs volgens Alternate.de een versie met 1366x786.

Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend en ik weet niet of het een Kepler of Maxwell GPU is, dat scheelt namelijk wel wat in prestatie en energieverbruik. Misschien dat iemand dat weet.

• henk717
De Asprite V5 heb ik ook al naar gekeken en zag er inderdaad interessant uit.
Uit mijn ervaring weet ik dat bij Acer koeling nog wel is een probleem kan zijn, hoe makkelijk is het om bij de Fan te komen? Mijn oude acer zit dit namelijk achter een metalen frame en moest de complete behuizing uit elkaar. Ook ben ik benieuwd naar de bouwkwaliteit en batterij duur.

De nitro klinkt interessant maar ook hier ben ik benieuwd naar de batterij duur, algemene kwaliteit en scherm resoluties.

Ik heb inmiddels wel door dat ik waarschijnlijk niet meer onder de FHD uit ga komen. Inmiddels ben ik erg voorzichtig geworden na de miskoop van mijn Asus. Op papier was het exact wat ik zek. Helaas bevat de laptop bios , toetsenbord en wifi problemen die de reviewers niet hadden opgemerkt.

Ook heb ik laptops van BTO bekeken. Deze zagen er goed uit maar bij het testen van linux distro's kwam ik er achter dat geen enkele distributie wou doorstarten , iets wat bij mij veel twijfels oproept.
Pagina: 1