Na de recente aanschaf van een nieuwe laptop ben ik er achter gekomen dat laptops leuk kunnen zijn op papier maar dan in de praktijk zeer slecht werken. Ook is het voor mij moeilijk een geschikte vervanger te vinden voor mijn doorgebrande Acer 5820TG. Het liefst zou ik een vergelijkbare laptop hebben. Helaas hebben de meeste laptops tegenwoordig een slechte accu en FullHD scherm waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben een enthousiaste computer gebruiker die graag van alles doet op de machine. Compatibiliteit en performance zijn voor mij dan ook belangrijk. Af en toe word een game gespeeld, de huidige GTX740M in de laptop die ik heb voldoet hier prima aan.
Wat is je budget?
Rond de 900 euro, -50 als ik zelf een hybride ssd moet inbouwen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht maakt mij niet veel uit, accu duur is wel van belang.
Mijn ideale laptop heeft de volgende zaken
- 15,6" scherm met 1366x786 resolutie i.v.m. de matige scaling van windows op FHD schermen.
- Hybride SSD schijf of een HDD gecombineerd met een (kleine/goedkope) SSD.
- Videokaart die krachtig genoeg is voor het gamen op lage instellingen
- Rond de 6 uur batterij bij laag gebruik
- Core i5 CPU , (i7 mag natuurlijk ook maar is geen must)
- Het is makkelijk om de Fan's schoon te maken of hardware te vervangen bij een defect
- Uitstekende compatibiliteit met zowel Windows 7 en Linux
- I.v.m. compatibiliteit bij voorkeur een nvidia chip.
- Goede wifi chip met minstens 300Mbit Wireless-N en sterk bereik
- Bij voorkeur geen asus (Mijn huidige laptop is een asus en deze bevat zeer veel fouten in de serie. Hoewel deze laptop op papier mijn droom laptop was is deze door de bugs en design fouten onbruikbaar.) maar zolang een laptop goed is ben ik niet merk schuw maar natuurlijk wel skeptish.
Concessies gesorteerd op minst naar meest vervelend
- Er moet zelf een hybride ssd worden ingebouwd
- De laptop is een asus of een ander twijfel achtig merk, toch goede reviews.
- Geen nvidia chip maar amd? Dat is prima zo lang er maar een dedicated GPU in zit.
- Indien een dergelijke laptop wel in een 17" variant beschikbaar is is dat natuurlijk de tweede optie.
- De fans zijn niet goed te bereiken maar verder is het een prima laptop.
- De laptop heeft een kortere batterij duur
- De laptop heeft een FHD scherm.
- De laptop heeft slechte compatibiliteit met linux
Wie kan mij de meest passende laptop aanbevelen?
Bij voorbaat dank.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben een enthousiaste computer gebruiker die graag van alles doet op de machine. Compatibiliteit en performance zijn voor mij dan ook belangrijk. Af en toe word een game gespeeld, de huidige GTX740M in de laptop die ik heb voldoet hier prima aan.
Wat is je budget?
Rond de 900 euro, -50 als ik zelf een hybride ssd moet inbouwen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht maakt mij niet veel uit, accu duur is wel van belang.
Mijn ideale laptop heeft de volgende zaken
- 15,6" scherm met 1366x786 resolutie i.v.m. de matige scaling van windows op FHD schermen.
- Hybride SSD schijf of een HDD gecombineerd met een (kleine/goedkope) SSD.
- Videokaart die krachtig genoeg is voor het gamen op lage instellingen
- Rond de 6 uur batterij bij laag gebruik
- Core i5 CPU , (i7 mag natuurlijk ook maar is geen must)
- Het is makkelijk om de Fan's schoon te maken of hardware te vervangen bij een defect
- Uitstekende compatibiliteit met zowel Windows 7 en Linux
- I.v.m. compatibiliteit bij voorkeur een nvidia chip.
- Goede wifi chip met minstens 300Mbit Wireless-N en sterk bereik
- Bij voorkeur geen asus (Mijn huidige laptop is een asus en deze bevat zeer veel fouten in de serie. Hoewel deze laptop op papier mijn droom laptop was is deze door de bugs en design fouten onbruikbaar.) maar zolang een laptop goed is ben ik niet merk schuw maar natuurlijk wel skeptish.
Concessies gesorteerd op minst naar meest vervelend
- Er moet zelf een hybride ssd worden ingebouwd
- De laptop is een asus of een ander twijfel achtig merk, toch goede reviews.
- Geen nvidia chip maar amd? Dat is prima zo lang er maar een dedicated GPU in zit.
- Indien een dergelijke laptop wel in een 17" variant beschikbaar is is dat natuurlijk de tweede optie.
- De fans zijn niet goed te bereiken maar verder is het een prima laptop.
- De laptop heeft een kortere batterij duur
- De laptop heeft een FHD scherm.
- De laptop heeft slechte compatibiliteit met linux
Wie kan mij de meest passende laptop aanbevelen?
Bij voorbaat dank.
[ Voor 1% gewijzigd door henk717 op 30-08-2014 18:23 . Reden: In mijn post stond oorspronkelijk 15,4" dit moest 15,6" zijn, helaas is het niet meer mogelijk om de titel te veranderen. ]