Taakbalk verdwijnt continu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steengeyl
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hoi,

Sinds enige tijd (zo'n 3 dagen nu, na de laatste Windows Update?, ik draai 8.1) blijft mijn taakbalk verdwijnen en weer terugkomen, zo om de 5 seconden. Erg vervelend. Ook icoontjes die ik op mijn bureaublad verplaats komen na dit "geflits" weer op hun oude plaats te staan en ik kom er maar niet achter wat het is. Er lijken ook diverse processen op de achtergrond te draaien ineens.
Ik gebruik Classic Shell om een klassiek startmenu te hebben. Deze heb ik al verwijderd, zonder gevolg helaas. Ook meerdere malen systeemherstel geprobeerd, met verschillende herstelpunten, maar die mislukken allemaal. Hitmanpro en Malwarebytes al gedraaid, tevens zonder effect. Via onze vriend Google vind ik alleen resultaten waar een taakbalk compleet verdwijnt, niet wat bij mij aan de hand is.

Filmpje ter illustratie:

https://www.dropbox.com/s.../20140830_174249.mp4?dl=0

Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat "explorer.exe" herstart. Ik persoonlijk zou in zo'n geval een clean install doen (zeker met de diverse nieuwe/onbekende processen), maar wellicht vind je hier iets tussen.
https://www.google.nl/?gw...estarts+every+few+seconds

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steengegyl... al vorderingen gemaakt met het oplossen van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steengeyl
  • Niet online
Nee helaas, zal wel een clean install worden ben ik bang. Het is wel inderdaad explorer denk ik ja, dat ik daar zelf niet aan had gedacht. Ook op Google nog ff gezocht en geprobeerd met een documentje register aan te passen, zonder succes helaas. Weet jij wellicht nog iets Biideru?

[ Voor 4% gewijzigd door Steengeyl op 02-09-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Wat staat er in de eventlogs?
Crashende explorer staat normaal gesproken namelijk in je eventlogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steengeyl
  • Niet online
Killah_Priest schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:08:
Wat staat er in de eventlogs?
Crashende explorer staat normaal gesproken namelijk in je eventlogs.
Daar staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2db7awz.jpg

Volledige tekst:

Naam van toepassing met fout: explorer.exe, versie: 6.3.9600.17039, tijdstempel: 0x53156588
Naam van module met fout: CryptoProvider.dll_unloaded, versie: 1.0.0.1, tijdstempel: 0x53f47bcd
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x00000000000139e8
Id van proces met fout: 0x278
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cfc6c915770802
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\explorer.exe
Pad naar module met fout: CryptoProvider.dll
Rapport-id: 7975d301-32bc-11e4-be94-82e4d530a5a9
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Misschien deze stappen even volgen:

http://answers.microsoft....67-4ac4-87f8-bc5d0ad1ff5d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steengeyl
  • Niet online
En, opgelost!

Meeste methodes werkten bij mij niet, volgende wel (ook voor in de toekomst voor iemand met dit probleem):
Open the Task Manager (Ctrl + Shift + Esc) and at the bottom of the Task Manager if it says "More details" click "More details" to show more details.

Then in the Task Manager click File > Run new task > then in the Run box type cmd.exe and also select "Create this task with administrative privileges" > OK

Leaving cmd.exe open, in the Task Manager, under Processes, locate "Windows Explorer" and right-click "Windows Explorer" and select "End task"

Then in cmd.exe at the command prompt carefully and exactly type the following and press "Enter":
RD /S /Q C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA64

Then in the Task Manager do the following:

File > Run new task > then in the Run box type explorer.exe > OK
Topic mag dicht dus.

Bedankt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topics worden nadat deze opgelost zijn eigenlijk niet dichtgegooid. Als er niemand meer in reageerd verdwijnt het zelf wel uit de view. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit probleem veroorzaakt heeft kunnen worden... Crypto-dingesen zijn niet dingen die zomaar verdwijnen, lijkt me zo. Crashes/stroomuitval gehad ofzo misschien? Of hersteld van een virus?

日本!🎌

Pagina: 1