Ik werk al een tijdje (maanden) met deze computer;
Asrock ZX87 extreme 6.
Intel i5 4670k (niet overklokt).
corsair vengeance geheugen
antec truepower 650 voeding.
Rest van het systeem is niet heel belangrijk, waarom wordt later duidelijk.
Tijdens een simpel spelletje (sid meijers railroads) viel ineens de computer uit en deze wil niet meer aan. Er draaien geen fans en er branden geen leds, de post informatie op het moederbord blijft uit.
Tot dat moment heb ik, sinds ik de computer gebouwd heb, geen trips of vastlopers gehad.
Als goed computer bouwer probeer ik dan eerst met zo weinig mogelijk aangesloten.
Ik heb het dus met bovenstaande componenten nogmaals getest.
Totaal geen reactie
Als eerste verdacht ik de voeding en heb deze op een oud moederbord met intel e8300 cpu aangesloten.
Fans gingen mooi draaien en powerled op MB ging aan.
De voeding kan ik, denk ik, uitsluiten.
Blijft over moederbord en cpu.
Ik heb zelfs tot een leeg moederbord geprobeerd, maar ik krijg er geen reactie uit. Er zit zo'n mooi post led op, wat normaal gesproken de status van opstarten aan geeft, maar die blijft zwart.
Kan ik er van uit gaan dat mijn moederbord voor garantie moet?
Asrock ZX87 extreme 6.
Intel i5 4670k (niet overklokt).
corsair vengeance geheugen
antec truepower 650 voeding.
Rest van het systeem is niet heel belangrijk, waarom wordt later duidelijk.
Tijdens een simpel spelletje (sid meijers railroads) viel ineens de computer uit en deze wil niet meer aan. Er draaien geen fans en er branden geen leds, de post informatie op het moederbord blijft uit.
Tot dat moment heb ik, sinds ik de computer gebouwd heb, geen trips of vastlopers gehad.
Als goed computer bouwer probeer ik dan eerst met zo weinig mogelijk aangesloten.
Ik heb het dus met bovenstaande componenten nogmaals getest.
Totaal geen reactie
Als eerste verdacht ik de voeding en heb deze op een oud moederbord met intel e8300 cpu aangesloten.
Fans gingen mooi draaien en powerled op MB ging aan.
De voeding kan ik, denk ik, uitsluiten.
Blijft over moederbord en cpu.
Ik heb zelfs tot een leeg moederbord geprobeerd, maar ik krijg er geen reactie uit. Er zit zo'n mooi post led op, wat normaal gesproken de status van opstarten aan geeft, maar die blijft zwart.
Kan ik er van uit gaan dat mijn moederbord voor garantie moet?