Toon posts:

Hoe mijn multiplier te verhogen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een duron 650@858 draaien... 6x143 ipv 6.5x100

Probleem is alleen dat me mp niet hoger wil, op 6.5 gaat ie allemaal piepen, 1x lang 2x kort als ik et goed heb.

En 7x100 laat ie geen 700 zien...
Terwijl je dacht ik om de mp te verlagen de bruggen ook moet kleuren, dit betekent dus dat ze goed gekleurt zijn...

verdere specs
Msi K7T Turbo met oc bios 1.6
word nu 34 graden of zo

Plz help want ik wil em meer dan 1ghz hebben lopen anders lijkt ie traag :)

Verwijderd

Ik denk dat je de L1 bruggen toch eens rustig opnieuw moet kleueren

HB vulpotloodje, vergrootglas. Een paar keer heen en weer gaan over de bruggen. En het is een MSI, dus kleur de L7 ook in voor het goed opstarten naar de BIOS.

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Alle l7 ? of welke (link?)

Verwijderd

Gewoon de L7 brug ja...

Oftewel L1 en L7. De rest niet.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor tip, zal dadelijk proberen...

Verwijderd

Okiedo, suc6

Verwijderd

Topicstarter
IK heb et geprobeert, hij doet nu 6.5x135 ipv 6x143

Ik krijg die mp alleen niet op 7 ... eerst stond ie weleens spontaan op 7 maar hoe dat kwam weet ik niet... misschien een foute bios?

Verwijderd

Topicstarter
'Help iemand... ??

Wil me MP graag op 7 of hoger!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56

Epsilon

ik heb het zelfde probleem

Verwijderd

bij mij wil ie niet boven de 9.5X, :((((

cpu nu op zn max 1030 :(

Verwijderd

Misschien toch gewoon niet goed gestreept.
Weghalen,
goed schoonmaken.

Met een HB vulpotloodje en een vergrootglas,
een paar keer goed heen en weer strepen per brug,
goed controleren dat de streepjes onderling geen contact maken.

En de Vcore een beetje verhogen, in stapjes.

Greetz,

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 08:54 schreef Hooi het volgende:
Gewoon de L7 brug ja...

Oftewel L1 en L7. De rest niet.
Wat doet die L7 brug dan? Ik heb ook een MSI mobo (K7T Turbo) en daarbij krijg ik m'n fsb niet naar 133 (draait nu op 9,5x102)..

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:34 schreef [Mike] het volgende:

[..]

Wat doet die L7 brug dan? Ik heb ook een MSI mobo (K7T Turbo) en daarbij krijg ik m'n fsb niet naar 133 (draait nu op 9,5x102)..
dat ligt er dus aan, je kunt het via het bios doen, dan doe je je fsb+een aantal mhz's. Je kunt ook een jumper van je mobo trekken en zo zorgen dat tie standaard op 266, 133mhz DDR loopt.

maar wat ik niet begrijp is waarom je bij een MSI plank die L7 bruggen moet inkleuren om nog hoger te komen terwijl het voltage op mijn plank standaard in het BIOS op 1.850 V staat.....

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
L1.:::: moet L1.|||| worden :) en dan ga je naar de bios......... of je gaat die antieke jumperz verzetten

Verwijderd

Topicstarter
L1 en L7 zijn goed gekleurt... als de l7 bruggen al gekleurt moeten zijn weet ik zeker dat ik die L1 ook goed gedaan heb...

Probleem is dattie de ene keer wel en de andere keer niet met mp 7 start...

Kan et misschien aan et bios liggen?

Verwijderd

De MSI borden (en sommige andere maar niet bv ABIT of ASUS) proberen met de ingestelde FSB+standaard Vcore + Standaard multiplier de bios te initialiseren, voordat 'jouw' instellingen van vcore en multi worden gelezen uit de cmos of jumpers. Dit is conform de aanbevelingen van AMD.

Vandaar dat het een probleem kan zijn om over te klokken met b.v. een Duron 750 naar b.v. 7,5x133=1000 Mhz op zo'n bord als dat niet met de standaard Vcore van 1.60 loopt.

Als 1Ghz met Vcore 1.60 een situatie oplevert waar je de cmos moet resetten, is dit wat je moet doen. De L7 bruggen inkleuren.

De L7 bruggen zijn de Vcore bruggen. Als die op 1.800 of 1.85 staan (|||: of ||||) wordt de bios goed geinitialiseerd. Vandaar dus.

Bios versies van MSI, daar weet ik weinig van, omdat ik zelf een ABIT KT7-RAID heb. Ik weet wel dat er verschillen wat betreft overklokken tussen de verschillende versies bestaan.

Maar welke wat hoe en versie nummers, daar he'k geen idee van.

Greetz,
:) Hooi

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Koop een proc die wel goed werkt, en een moederbord dat wel degelijk is...

Intentionally left blank.

Verwijderd

Miauw :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 00:20 schreef Bitfreak het volgende:
Koop jij nog maar een paar AMD Tbird 1,333 Ghz-en :r

Verwijderd

ey Hooi, ben je daar echt zeker van? Ik heb dat nl nog nergens gehoord. Maar als het klopt wat je zegt ga ik dit ook ff uitproberen deze avond. kan ik eindelijk me Duron750 hoger dan 988 laten draaien *D

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weet iemand welke bruggen je moet kleuren als je de multiplier wil instellen op je cpu? Mijn m/b heeft daar namelijk geen instellingen voor. Mijn duron 750 wil ik graag vastzetten op 6,5x of 7x. Op Tom's Hardware Guide heb ik een tabelletje gevonden, maar daar wordt over 3 sets bruggen gepraat. (dus 12 in totaal) Moet ik die allemaal veranderen? Of is het genoeg om alleen de L6 bruggen aan te passen?

Thijs

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je moederbord geen MP aanpassingen ondersteund moet je je helemaal houden aan het schema van ome tom. Dan zul je dus die bruggen moeten verbinden en verbreken zoals het daar staat. Dit is overigens wel een vrij riskante bezigheid....

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er tenminste geld voor, jij laat et met je illi scriptkiddie creditcard nummers lijssie van de rekening van andere mensen afschrijven !!!!!

(geloof me, ik kan jou meer vervelen dan jij mij!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 08:25 schreef KifArU het volgende:
Weet iemand welke bruggen je moet kleuren als je de multiplier wil instellen op je cpu? Mijn m/b heeft daar namelijk geen instellingen voor. Mijn duron 750 wil ik graag vastzetten op 6,5x of 7x. Op Tom's Hardware Guide heb ik een tabelletje gevonden, maar daar wordt over 3 sets bruggen gepraat. (dus 12 in totaal) Moet ik die allemaal veranderen? Of is het genoeg om alleen de L6 bruggen aan te passen?

Thijs
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440&p=6 misschien makkelijk ????

Dit is het hele artikel, gaat over overclocken op mobo's met een fsb van 133 die een jumper hebben, zoals de msi's
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440&p=1
Nadeel is alleen dat die L6 bruggen kleuren bij mij niet werkte, hij deed niks meer, uitgummen en hij doet et weer

Verwijderd

Niet iedereen is het met dat Anandtech artikel eens, de L7 kleuren is simpeler en schijnt makkeliker te werken.

Ik lieg ook maar in commissie, ik kan het niet testen omda'k geen MSI heb.

En jongens,
hou es op met dat kibbelen pls..?

Greetz,

Verwijderd

Dit is één van de anders denkenden.
http://www.overclockers.com/articles309/
// edit

Oeps, niet het goede artikel.
Mhh raakt wel het onderwerp zijdelings...
Ik weet zo gauw niet waar het andere verhaal staat.
(Weer dat brakke BIO geheugen heh)
Maar gewoon proberen dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja... ik weet nu dus iig dat die L7 bruggen kleuren meer nut heeft dan die L6 bruggen... :)

Verwijderd

Als jij nog effe met je pa wat gameservertjes gaat kopen. Je topic mag wel weg zijn, maar je bent nog niet vergeten.
MSI moederborden zijn goed, smaken verschillen, maar er is geen discussie mogelijk of dat bordje wel degelijk is. Daar gaat het hier ook niet om, hij heeft dat bord nou eenmaal.

Verwijderd

Topicstarter
En ik ben er dik tevreden mee... nooit problemen mee gehad...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 20:41 koop een goed moederbord
ik geloof toch echt dat MSI niet slecht is hoor

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 07:33 schreef Killfrenzy89 het volgende:
ey Hooi, ben je daar echt zeker van? Ik heb dat nl nog nergens gehoord. Maar als het klopt wat je zegt ga ik dit ook ff uitproberen deze avond. kan ik eindelijk me Duron750 hoger dan 988 laten draaien *D
Yep.
Dat weet ik echt zeker :)

Voor mensen die wat info over de bruggen zoeken, voor mobo's die geen BIOS instellingen voor multiplier en Vcore hebben kijk hier maar :
http://www.weethet.nl/dutch/overclock_duron.htm

Greetz,

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:43

GaMbiNo

1337

:r :r :r :r :r

Ga toch fietsen man...zeg dan niks

Verwijderd

thx Hooi, ik ga het dezenavond eens uitproberen, misschien lukt het wel... :)
Pagina: 1