Upgrade high-end gaming PC

Pagina: 1
Acties:

• BrokeLee
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 15:15
Ik heb een aantal jaar geleden mijn eerste gaming PC in elkaar gezet. Nu begint het naar mijn mening langzaamaan tijd te worden voor een upgrade. Omdat ik zelf een (amateur) hobbyist ben in de PC wereld, zou ik graag hulp willen vragen omtrent de keuzes voor de nieuwe componenten.

Ik besef dat het vaak gewenst is om eerst zelf onderzoek te doen. Dit zal ik ook doen, maar voor ik dit doe zou ik graag antwoord willen hebben op mijn 2 vragen die ik stel onder deze paragraaf. Dit zal natuurlijk veel invloed hebben op mijn eigen keuzes. Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben, en dat ik alles volgens de richtlijnen heb gehandeld. Indien dit niet het geval is, mijn excuses hiervoor en laat het me weten. :)

Enkele belangrijke punten/vragen die ik alvast naar voren zou willen brengen:
- Ik zal de aanschaf pas over enkele maanden doen. (Over 1-3 maanden) Is het misschien verstandig om te wachten met het daadwerkelijk kiezen van de onderdelen? (Dit met mogelijke releases die over de
komende maanden zouden kunnen plaatsvinden.)
- Is het mogelijk om de onderdelen die niet vervangen worden, ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden in de geupgrade PC? (Zelf zie ik geen problemen met de randapparatuur, HDD, SSD, DVD-brander. Echter met de voeding en/of casing weet ik het niet)

Ik zoek een:
Moederbord
Processor
Intern geheugen
Grafische kaart
Mogelijk casing en/of voeding indien dit geadviseerd wordt

Wat is je budget?
900 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Tweede PCI slot op moederbord voor mogelijk toekomstige geluidskaart.
- Ondersteuning voor toekomstige randapparatuur (Oculus rift (Consumer variant), Myo, Virtuix omni, HOTAS)
- Ondersteuning voor meerdere monitors.
- 8GB intern geheugen, 16GB mag ook.
- Ik heb geen (merk)voorkeuren. Liefst wil ik wel "tried and tested" onderdelen. Hiermee bedoel ik onderdelen die mainstream zijn, en waarvan veel informatie over bekend is, en er veel mensen over te spreken zijn van de onderdelen.
- Gebruik van deze PC zal zijn high-end gaming en het werken met 3D CAD/CAM software. (Autocad 2013, Autodesk Inventor 2015, Solidworks)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8H67-M LE (3.0)€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Enermax PhoenixNeo ECA3162-B€ 0,-€ 0,-
1Logitech HD Webcam C270 (Zwart)€ 24,-€ 24,-
1WD My Book USB 3.0 4TB Zwart€ 140,51€ 140,51
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 108,90€ 108,90
1Medion Erazer USB QWERTY GAMING TOETSENBORD X81005€ 29,95€ 29,95
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 78,08€ 78,08
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 76,99€ 76,99
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,-€ 13,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 89,86€ 89,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,29

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou je mobo + i7 iig houden. De nieuwe generatie is niet heel veel sneller. Imo het geld van het updaten niet waard, gezien je dan op minimaal 300 euro zit met nauwelijks performance winst.

Mocht je later eventueel 2 videokaarten willen, wat vaak niet gedaan wordt, lijkt mij pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H een prima keuze.

Als videokaart zou ik pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce nemen, erg goede kaart voor een goede prijs.

Kast zal wss knap verouderd wezen, zelf zou ik pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen, een zeer goede kast met veel ruimte, goede koeling maar ook erg veel geluidsdemping.

Die voeding ken ik zo 123 niet uit mijn hoofd, dus daar kan ik ook weinig zinnigs over zeggen.

People as things, that’s where it starts.

• BrokeLee
Mijn excuses, ik ben nog vergeten iets belangrijks te melden.
Als ik een spel speel, of veel vraag van de PC, crashed mijn PC.
Afbeeldingslocatie: http://i639.photobucket.com/albums/uu113/copkilla7779/IMAG0189_zps057baf22.jpg

Ik heb een tijd geleden liggen te zoeken naar de oorzaak, maar door de verwarring niet kunnen vinden. Ik vermoed dat als ik de onderdelen vervang, ik uiteindelijk het probleem ermee ook verhelp, maar ik wil toch liever zekerheid. Ik besef dat dit normaal bij een andere sub-forum hoort, maar aangezien ik binnenkort toch een upgrade maak, is dit ook een relevante zaak bij de upgrade.
VasZaitsev schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:24:
Ik zou je mobo + i7 iig houden. De nieuwe generatie is niet heel veel sneller. Imo het geld van het updaten niet waard, gezien je dan op minimaal 300 euro zit met nauwelijks performance winst.

Mocht je later eventueel 2 videokaarten willen, wat vaak niet gedaan wordt, lijkt mij pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H een prima keuze.

Als videokaart zou ik pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce nemen, erg goede kaart voor een goede prijs.

Kast zal wss knap verouderd wezen, zelf zou ik pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen, een zeer goede kast met veel ruimte, goede koeling maar ook erg veel geluidsdemping.

Die voeding ken ik zo 123 niet uit mijn hoofd, dus daar kan ik ook weinig zinnigs over zeggen.
Dus in feite is mijn Mobo en processor nog up-to-date. Ik zal zeker kijken naar die grafische kaart en case, dankjewel. :)
De voeding vindt ik altijd het meest tricky onderdeel van een PC, vandaar dat ik sowieso hier altijd een mening van wil. In ieder geval toch heel erg bedankt voor je snelle reactie! :)

edit:

Na gekeken te hebben naar je adviezen, merk ik op dat de inbouwgrootte van de grafische kaart te groot is voor de casing die je suggereerd. Of zijn de inbouwafmetingen van een casing meestal richtlijnen ipv. harde feiten?

[ Voor 5% gewijzigd door BrokeLee op 30-08-2014 18:19 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:21

br00ky

Moderator Harde Waren
copkilla7779 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:05:
Na gekeken te hebben naar je adviezen, merk ik op dat de inbouwgrootte van de grafische kaart te groot is voor de casing die je suggereerd. Of zijn de inbouwafmetingen van een casing meestal richtlijnen ipv. harde feiten?
Als je de top HDD cage verwijderd past er een GPU in van liefst 43 cm. Met die HDD cage verwijderd heb je nog plek voor 3 SSD's/HDD's. Tenzij je er meer dan dat hebt, kan het dus prima.

• BrokeLee
br00ky schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:29:
[...]

Als je de top HDD cage verwijderd past er een GPU in van liefst 43 cm. Met die HDD cage verwijderd heb je nog plek voor 3 SSD's/HDD's. Tenzij je er meer dan dat hebt, kan het dus prima.
Inderdaad. Ik zit net te kijken naar een unboxing video van de casing, en ze hebben het net laten zien.
Kom ik met mijn slimme kop weer eens tegen de deur aangelopen. :P
Ik heb gelukkig maar 1 HDD en 1 SSD, dus dat komt goed uit. :)
Ik denk dat ik al verkocht ben ivm de casing.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

If prolflems continue. d1sab1e or remova any ncvfly 1nsta11¢d hardware
or software. o*\sab1e BIOS memory options such as cach1ng or shadovdng.
De kans is groot dat het met geheugen te maken heeft. Kijk even of alles goed vast zit (haal de reepjes er even uit en doe ze er opnieuw in), disable inderdaad eventuele overclocks in het bios.

youtube.com/@hisrep

• BrokeLee
DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:40:
[...]

De kans is groot dat het met geheugen te maken heeft. Kijk even of alles goed vast zit (haal de reepjes er even uit en doe ze er opnieuw in), disable inderdaad eventuele overclocks in het bios.
Oké, ik zal het zeker doen, dankjewel voor het advies! :)
Ik doe niks met overclocken, dus hier kan het niet aan liggen. :P

Edit:

Ik heb zelf nog eens gekeken naar de R9 290 grafische kaarten en merken. Persoonlijk lijkt mij de Sapphire beter dan de Club3D.
De Sapphire gebruikt maar 2 slots, terwijl de Club3D er 3 gebruikt. Ook komt de Sapphire met een HDMI kabel meegeleverd, waar de Club3D er geen heeft. De kaart van Sapphire heeft ook kleinere afmetingen. Voor de rest zie ik geen noemenswaardige verschillen

Verder adviseren allebei de fabrikanten dat je een systeem nodig hebt met minimaal 750W. Zelf heb ik 650W erin liggen.

[ Voor 43% gewijzigd door BrokeLee op 30-08-2014 22:27 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
copkilla7779 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:42:
[...]

Oké, ik zal het zeker doen, dankjewel voor het advies! :)
Ik doe niks met overclocken, dus hier kan het niet aan liggen. :P

Edit:

Ik heb zelf nog eens gekeken naar de R9 290 grafische kaarten en merken. Persoonlijk lijkt mij de Sapphire beter dan de Club3D.
De Sapphire gebruikt maar 2 slots, terwijl de Club3D er 3 gebruikt. Ook komt de Sapphire met een HDMI kabel meegeleverd, waar de Club3D er geen heeft. De kaart van Sapphire heeft ook kleinere afmetingen. Voor de rest zie ik geen noemenswaardige verschillen

Verder adviseren allebei de fabrikanten dat je een systeem nodig hebt met minimaal 750W. Zelf heb ik 650W erin liggen.
De lengte? die 3mm ga je niet merken ben ik bang.
CLub3d is wel sneller, 0,04GHz clock & 0,2GHz geheugen snelheid. Niet heel veel maar goed.

• BrokeLee
rolandos582 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:01:
[...]

De lengte? die 3mm ga je niet merken ben ik bang.
CLub3d is wel sneller, 0,04GHz clock & 0,2GHz geheugen snelheid. Niet heel veel maar goed.
Ik geef je gelijk over de afmetingen, het verschil zal te verwaarlozen zijn. Maar in die snelheden zit ook niet veel verschil. Ik zit echter te denken. Over een paar maanden is er een kans dat de R9 3xx series uitkomt. Is het niet verstandiger om te wachten op deze release?

[ Voor 0% gewijzigd door BrokeLee op 31-08-2014 16:10 . Reden: Typo ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het kan wel, maar, ergens verwacht ik weinig schokkends, de R9 290 is gewoon een beest voor zijn geld, en is een erg grote stap geweest.

Qua R9 290's zou ik zelf wel de Club3D nemen, heb goede ervaringen met dat merk, hij heeft een backplate welke de VRM's net wat koeler houdt en de kaart stijver, en is gewoon erg goed gekoeld.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1