Ik heb een aantal jaar geleden mijn eerste gaming PC in elkaar gezet. Nu begint het naar mijn mening langzaamaan tijd te worden voor een upgrade. Omdat ik zelf een (amateur) hobbyist ben in de PC wereld, zou ik graag hulp willen vragen omtrent de keuzes voor de nieuwe componenten.
Ik besef dat het vaak gewenst is om eerst zelf onderzoek te doen. Dit zal ik ook doen, maar voor ik dit doe zou ik graag antwoord willen hebben op mijn 2 vragen die ik stel onder deze paragraaf. Dit zal natuurlijk veel invloed hebben op mijn eigen keuzes. Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben, en dat ik alles volgens de richtlijnen heb gehandeld. Indien dit niet het geval is, mijn excuses hiervoor en laat het me weten.
Enkele belangrijke punten/vragen die ik alvast naar voren zou willen brengen:
- Ik zal de aanschaf pas over enkele maanden doen. (Over 1-3 maanden) Is het misschien verstandig om te wachten met het daadwerkelijk kiezen van de onderdelen? (Dit met mogelijke releases die over de
komende maanden zouden kunnen plaatsvinden.)
- Is het mogelijk om de onderdelen die niet vervangen worden, ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden in de geupgrade PC? (Zelf zie ik geen problemen met de randapparatuur, HDD, SSD, DVD-brander. Echter met de voeding en/of casing weet ik het niet)
Ik zoek een:
Moederbord
Processor
Intern geheugen
Grafische kaart
Mogelijk casing en/of voeding indien dit geadviseerd wordt
Wat is je budget?
900 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Tweede PCI slot op moederbord voor mogelijk toekomstige geluidskaart.
- Ondersteuning voor toekomstige randapparatuur (Oculus rift (Consumer variant), Myo, Virtuix omni, HOTAS)
- Ondersteuning voor meerdere monitors.
- 8GB intern geheugen, 16GB mag ook.
- Ik heb geen (merk)voorkeuren. Liefst wil ik wel "tried and tested" onderdelen. Hiermee bedoel ik onderdelen die mainstream zijn, en waarvan veel informatie over bekend is, en er veel mensen over te spreken zijn van de onderdelen.
- Gebruik van deze PC zal zijn high-end gaming en het werken met 3D CAD/CAM software. (Autocad 2013, Autodesk Inventor 2015, Solidworks)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik besef dat het vaak gewenst is om eerst zelf onderzoek te doen. Dit zal ik ook doen, maar voor ik dit doe zou ik graag antwoord willen hebben op mijn 2 vragen die ik stel onder deze paragraaf. Dit zal natuurlijk veel invloed hebben op mijn eigen keuzes. Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben, en dat ik alles volgens de richtlijnen heb gehandeld. Indien dit niet het geval is, mijn excuses hiervoor en laat het me weten.
Enkele belangrijke punten/vragen die ik alvast naar voren zou willen brengen:
- Ik zal de aanschaf pas over enkele maanden doen. (Over 1-3 maanden) Is het misschien verstandig om te wachten met het daadwerkelijk kiezen van de onderdelen? (Dit met mogelijke releases die over de
komende maanden zouden kunnen plaatsvinden.)
- Is het mogelijk om de onderdelen die niet vervangen worden, ook daadwerkelijk gebruikt kunnen worden in de geupgrade PC? (Zelf zie ik geen problemen met de randapparatuur, HDD, SSD, DVD-brander. Echter met de voeding en/of casing weet ik het niet)
Ik zoek een:
Moederbord
Processor
Intern geheugen
Grafische kaart
Mogelijk casing en/of voeding indien dit geadviseerd wordt
Wat is je budget?
900 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Tweede PCI slot op moederbord voor mogelijk toekomstige geluidskaart.
- Ondersteuning voor toekomstige randapparatuur (Oculus rift (Consumer variant), Myo, Virtuix omni, HOTAS)
- Ondersteuning voor meerdere monitors.
- 8GB intern geheugen, 16GB mag ook.
- Ik heb geen (merk)voorkeuren. Liefst wil ik wel "tried and tested" onderdelen. Hiermee bedoel ik onderdelen die mainstream zijn, en waarvan veel informatie over bekend is, en er veel mensen over te spreken zijn van de onderdelen.
- Gebruik van deze PC zal zijn high-end gaming en het werken met 3D CAD/CAM software. (Autocad 2013, Autodesk Inventor 2015, Solidworks)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8H67-M LE (3.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX AMD Radeon HD 6970 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD7500AARS, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Enermax PhoenixNeo ECA3162-B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech HD Webcam C270 (Zwart) | € 24,- | € 24,- |
| 1 | WD My Book USB 3.0 4TB Zwart | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Medion Erazer USB QWERTY GAMING TOETSENBORD X81005 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Logitech G500s Gaming Mouse | € 78,08 | € 78,08 |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 76,99 | € 76,99 |