Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Drive vol?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:18
Google drive meldt bij mij dat mijn 15Gb bijna vol zijn (95%)

Volgens het overzicht heb ik 1,2Gb aan mail, geen foto's en 13,2Gb aan bestanden.

Ik synchroniseer mijn Synology Cloudstation map met Googledrive via Cloudsync. Die map is echter maar 4,47Gb groot. Dat is de enige bestandsmap die ik naar Googledrive verplaats.

Waar blijft al die ruimte? Heb zitten zoeken naar opruimfuncties of meer detail in waar de bestanden zouden moeten staan maar Google drive verteld het me niet. Er zou ook iets van versiebeheer in GD zitten dat ruimte op slokt, maar daarvan vind ik geen settings (mag dan uit wat mij betreft)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hier krijg je een beter overzicht van wat er op Drive staat.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Kijk ook eens in je prullenbak. Die slokte laatst bij mij ook bijna 2GB op.
Voornamelijk tijdelijke bestanden welke office aanmaakt.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Stefke
Ik had eerder op de prullenbak geklikt, maar het duurt nogal lang voor ik iets te zien krijg (traaaaag....). Hoe verwijder ik zaken? Ik krijg een lijst, maar that's it, geen functies/buttons om iets op te schonen.

edit: ik zie nu "delete forever", maar dan moet ik pagina voor pagina al die dingen selecteren en verwijderen. Dat werkt bijzonder traag, is eigenlijk ondoenlijk.

En kan die trash niet standaard uit staan?
DeTeraarist schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:42:
Hier krijg je een beter overzicht van wat er op Drive staat.
Dat is gewoon mijn bestandsoverzicht :? Daar zie ik alleen de mappen die ook in de gesyncte directory van 4,5Gb staan

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 31-08-2014 12:23 ]

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:45:
Kijk ook eens in je prullenbak. Die slokte laatst bij mij ook bijna 2GB op.
Voornamelijk tijdelijke bestanden welke office aanmaakt.
Tip van de dag. :) Thanks!

• Stefke
Ware het niet dat voor zoiets toch minimaal een "select all"/"delete" of "empty trash" button zou moeten bestaan. Mijn trash zit zo vol dat het me uren gaat kosten om hem leeg te maken. Ben al 10 minuten bezig en hij staat nog steeds op 95%. Deze opzet maakt mijn account onbruikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 31-08-2014 12:29 ]

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:29
nvm. zie bericht hieronder

[ Voor 80% gewijzigd door Jack_Nick op 31-08-2014 12:31 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
stefijn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:29:
Ware het niet dat voor zoiets toch minimaal een "select all"/"delete" of "empty trash" button zou moeten bestaan. Mijn trash zit zo vol dat het me uren gaat kosten om hem leeg te maken. Ben al 10 minuten bezig en hij staat nog steeds op 95%. Deze opzet maakt mijn account onbruikbaar.
Bij mij staat er gewoon een knop Empty Trash op https://drive.google.com/#trash?

• Stefke
Ah, nu zie ik hem, "verstopt" onder de titel. Niks gezegd :) bedankt voor de tip, ik zag m niet.

edit: het lijkt er wel op dat ie alleen datgene wat geladen is verwijderd. Ik ben nu met één klik 10% gezakt, vervolgens loopt het scherm weer vol. Maar goed, dat is een stuk beter.

• Stefke
Gelukt, Drive geeft nu nog 6Gb voor files, dat is prima. Moet nog wel even bijgewerkt, want niet alle schermen geven dezelfde cijfers, maar ik ben iig zo'n 7-8Gb kwijt :) tnx

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:18
Kwam dat door Empty Trash te gebruiken of heb je nog wat anders gedaan? Handig om te weten voor als meer mensen deze vraag hebben :)

The devil is in the details.

• Stefke
Kwam door Empty Trash. Maar ik moest het wel een keer of 10 doen voor alles verdwenen was.
Pagina: 1