Ik was van plan om dit jaar in België een studie Elektronica-ICT te gaan doen. Ik was vorig jaar in half september daar op een open dag en daar vertelde een leraar mij dat ik aan mijn Havo diploma met het profiel Natuur & Techniek genoeg had om bij hun een opleiding te gaan doen. Ik had mij al vooringeschreven en was vorige week vrijdag in Antwerpen om mij aan te melden voor de studie en nu bleek dus dat zij mij niet konden inschrijven omdat ik geen MBO4, VWO (ook c&m) of een HBO propedeuse heb. Iets dat toentertijd niet vermeld stond op hun website en mij ook niet verteld was. Aangezien het een hogeschool is dacht ik dat het voldoende was. Nu wil ik mijn propedeuse halen omdat dit mij de beste, snelste, goedkoopste en eenvoudigste weg lijkt. Welke propedeuse het is maakt trouwens niet uit. Dit mag vanalles zijn.
Nu wil ik een propedeuse halen in Informatica bij de LOI omdat de inschrijvingen voor fysieke hogescholen dus al gesloten zijn.
Mijn vraag is of ik er wel goed aan doe om zo'n thuisstudie Informatica bij de LOI te doen om mijn propedeuse te halen en of er betere alternatieven zijn waar ik zelf misschien nog niet aan heb gedacht. Ik krijg hier, omdat het een deeltijd, studie is, geen studiefinanciering voor.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort thuisstudies? Kan ik beter de thuisvariant of de klassikale variant nemen? De klassikale variant is 1 volle dag in de 2 weken of 1 avond per week maar daar betaal je dus wel 40 euro per volle dag les voor.
Alle hulp is welkom want ik ben best wel wanhopig nu anders is een jaar van mijn leven naar de knoppen.
Nu wil ik een propedeuse halen in Informatica bij de LOI omdat de inschrijvingen voor fysieke hogescholen dus al gesloten zijn.
Mijn vraag is of ik er wel goed aan doe om zo'n thuisstudie Informatica bij de LOI te doen om mijn propedeuse te halen en of er betere alternatieven zijn waar ik zelf misschien nog niet aan heb gedacht. Ik krijg hier, omdat het een deeltijd, studie is, geen studiefinanciering voor.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort thuisstudies? Kan ik beter de thuisvariant of de klassikale variant nemen? De klassikale variant is 1 volle dag in de 2 weken of 1 avond per week maar daar betaal je dus wel 40 euro per volle dag les voor.
Alle hulp is welkom want ik ben best wel wanhopig nu anders is een jaar van mijn leven naar de knoppen.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 30-08-2014 16:29 ]