Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

all-round laptop €1700-1900

Pagina: 1
Acties:

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 10:07
Wat ga je met je laptop doen?
Aangezien ik aan een studie mechatronica ga beginnen heb ik een laptop nodig heb daarvoor ga ik er ook eentje aanschaffen. Maar ik ga de laptop ook voor thuis gebruiken en wil er ook alle laatste games op kunnen draaien op z'n hoogst met pracht en praal. Ik ga hem wel elke dag meenemen naar mijn school in de trein en dus moet hij niet te zwaar zijn voor comfort.

Wat is je budget?
mijn budget is ongeveer 1700-1900 euro alleen hoger indien dit signifianten voordelen bied zoals een gtx880m etc.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag van huis naar school en eventueel naar mijn vriendin

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb goede gevoelens bij asus en msi maar slechte gevoelens over acer en die mijd ik dus liever.
de lenevo en andere merken zijn ook allemaal best.

ik heb zelf ook al veel onderzoek gedaan en ben op de pricewatch: MSI GS60 2PE-212NL gekomen.
de voordelen zijn natuurlijk het gewicht incombinatie met de gtx870 en processor.
Het nadeel is de max 16gb ram en de "maar" 3gb vram terwijl er versies met 6gb zijn.

ik wil graag 32 gb omdat ik dan veel gebruik ga maken van cachen en bij vele vm's kan da tnog wel eens handig zijn.
6gb vram vooral uit toekomstgerichtheid.

daarnaast heb ik ook nog de pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro gezien en deze is 17,4 inch i.p.v. 15,6 inch en daarmee groter en dus mogelijk stiller en beter voor games en coden.

Als laatste heb ik de pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JZ-T4046H gevonden.
een heel groot voordeel is de gtx 880m met 8gb vram welke in de toekomst van pas kan komen en hij is een stuk stiller onder load en gaat langer met de accu mee.

nadeel= de dikte en het gewicht van 4,5 kilo welke 2 keer zoveel is als die van de msi.

Dus hebben mensen nog een ander voorbeeld zoals de msi ghost pro 3k versie als deze in nederland beschikbaar is of een msi laptop met 6gb vram?
Is het daarnaast mogelijk om 32 gb ram in de msi variant te stoppen al word dat officieel niet ondersteunt?

[ Voor 78% gewijzigd door rodebest op 30-08-2014 17:02 . Reden: voutje met mijn teleföhn ]

• rodebest
Bumb, heb ik iets verkeerd gedaan?

Verwijderd

Denk dat met zulke specificaties je niet snel een laptop zult vinden die ook nog eens draagbaar is.
Ik zou kiezen voor de Asus ROG, Alienware 17 of MSI GT serie, aangezien je een laptop wilt die goed
de hitte kwijt kan. Dat zie ik met zo'n smalle MSI GS nog niet gebeuren. Overigens, MSI heeft standaard een sticker over 1 van de schroeven aan de onderkant zitten, zodat je bij een upgrade meteen de garantie verliest mocht er iets stuk gaan aan je laptop. Alienware is daar bijvoorbeeld een stuk soepeler in. Ik zou dus niet gaan voor de MSI GS serie, voor de rest hangt de keuze af van je persoonlijke voorkeur.

Verwijderd

Als je er toch 2000 euro aan uitgeeft zou ik voor de Asus ROG gaan.
Deze is inderdaad wel wat zwaarder, maar wat wil je met zulke specs ;)

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Als je deze bedragen uit gaat geven, kan je ook de laptop beter aanpassen aan je personelijke wensen. Kijk voor de grap eens bij BTO.eu of MySN.eu
Hier kan je een barebone ( laptop omhulsel ) aanpassen aan je eigen wensen. Dit zijn vaak MSI/CLEVO/GIGABYTE laptops en hebben over het algemeen erg goede IPS schermen. Tenministe diegene die ik heb gezien of in reviews (www.notebookcheck.de) heb gelezen.

Voordeel volgens mij, is ook dat je zelf makkelijk onderdelen kan vervangen (SSD/RAM). In princiepe koop je alleen een scherm met CPU, GPU en toetsenbord (let op, kies QWERTY). De rest van de onderdelen kan je daar laten inbouwen of zelf doen.

Succes met je keuzes.

ps ik heb/had hetzelfde probleem, kon niet kiezen en wilde op zich wel geld uitgeven aan een high-end laptop. Nu maar besloten om te gaan voor een GTX850/860 laptop omdat die laatste 10%-20% performance mij niet 1000 euro waard is. Grootste bottleneck is toch vaak de ISP of server lag.

• rodebest
Ik ben uiteindelijk voor de portability gegaan van de msi gs60 2pe-212NL gegaan en heb nog geen spijt.
Er word momenteel een unlocked bios voor me gemaakt waarmee ik de fan's temparatuur limits en voltages kan aanpassen alsmede de frequenties.

Hierdoor is het mogelijk omde laptop te undervolten en de fans langszamer te laten draaien om zo een perfecte laptop te creeeren.
Pagina: 1