Fanboy gemodereer op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Recentelijk is dit artikel gepost: nieuws: Apple in beroep tegen uitspraak Samsung

Hier zijn verschillende discussies ontstaan en er word ook stevig op -1 gemod.

Maar mag ik aub niet de eerste zijn die het nu wel ontzettend spuugzat is dat elke kleine tegen woord over of tegen Apple resulteert in een scala aan downmods.

Gewoon een discussie aangaan is gewoon niet leuk meer en zeker niet bij artikels zoals bovenstaand.

Dit is niet het eerste artikel hier op Tweakers.net waar dit bij gebeurd. Het word aangekaart bij het MisMod topic maar dan nog heeft het gewoon geen zin.

Andere voorbeelden van artikelen zijn Sony VS Microsoft, elke keer als je een kamp kiest dan ben je gewoon de lul en word je door de tegenpartij gedownmod.

In bovenstaand artikel zijn nu 33 flamereacties (reacties gemod op -1) maar als je gewoon al simpel een vraag stelt welke niet bevalt ben je direct een -1 waard.

Ik uit mijn ongenoegen al vaker, met regelmaat gewoon te direct :+ maar hier word ik gewoon schijtziek van. Ik zie het nut ook niet meer om te reageren op de frontpage want er zijn altijd users die het gewoon verzieken.

Mijn vraag is:

Is er een mogelijkheid om bij dit soort artikelen gewoon het modsysteem voor gebruikers uit te zetten en dat alleen de FP Promods etc.. kunnen modden? Dan is er in ieder geval een vorm van eerlijkheid in de reacties....

Uhm nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat je een slecht voorbeeld kiest hier. De meeste reacties die daar op -1 staan verdienen dat ook (wat een gruwelijk slechte reacties), en ook jouw reacties zijn gewoon trolls. Ik mag hopen dat promods die ook gelijk op -1 zetten:
In mijn omgeving heb ik ze nog niet gezien.. Tja dat is gewoon wat je krijgt als het een norm is om een dure telefoon te hebben
Volgens mij was/is het zo dat je een iPhone had als je geld had en het dus kon betalen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog geen bijstandsgezin met iPhones heb gezien hoor
Ken je de uitdrukking: verbeter de wereld, begin bij jezelf? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dus het hebben van een mening of iets wat je opvalt mag gewoon niet :+ Nee dan zit je erg goed hier..

Edit: ben je alvast voor geweest met mijn reacties..
Dat het kennelijk mag dat is nu wel duidelijk maar laat ik in ieder geval zeggen dat het niet meer dan zielig is door zowel de community als de users die gewoon random modden ;)

Ik heb mijn antwoord :)

[ Voor 56% gewijzigd door Mrjraider op 30-08-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De score is een weging van de kwaliteit van de onderbouwing van die mening. En die score lijkt me meer dan terecht, gezien het trollen.

Als je dat random modden noemt, dan begrijp je het systeem niet. Je kunt je energie beter steken in het verbeteren van de reactiekwaliteit ipv hier boos te worden op anderen.

Er zal vast en zeker ook fanboygemodereer plaatsvinden bij die topics, maar dat je posts op -1 staan lijkt me daar niet door te komen.

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 30-08-2014 16:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat een gescheld en gebash over en weer... Ik heb de hele discussie maar verwijderd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij bemerkt ook, dat als je bij voor-pagina android-nieuws een ander standpunt inneemt, dan, "een android met snapdragon800+ in combinatie met een kale-android of CM - rom is het beste"
je weggemod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 00:05:
Mij bemerkt ook, dat als je bij voor-pagina android-nieuws een ander standpunt inneemt, dan, "een android met snapdragon800+ in combinatie met een kale-android of CM - rom is het beste"
je weggemod wordt.
Dat heb ik eigenlijk nooit gemerkt. Wellicht als je het niet onderbouwt en niet meer dan een enkele zin zonder juiste interpunctie plaatst, dan kan je wel weggemod worden. Maar zal je daadwerkelijk een standpunt onderbouwen en in een paar zinnen uitleggen wat je bedoelt zal je nooit weggemod worden om je mening.
Het grootste probleem is dat mensen niet nadenken voordat ze een reactie plaatsen en dan achteraf gaan klagen dat mensen hun reactie niet hoog genoeg beoordelen. Denk je eerst goed na over wat je gaat schrijven en of het wat toevoegt en dan heb je eigenlijk altijd wel een +1 en meestal een +2 post te pakken. En wil je niet genoeg moeite doen om wat onderbouwde tekst op het scherm te toveren moet je misschien überhaupt geen post gaan maken.

Niet persoonlijk bedoelt naar wie dan ook, de "je" is te zien als een generieke gebruiker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

[ Voor 114% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:21 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

mrjraider schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:16:
Dus het hebben van een mening of iets wat je opvalt mag gewoon niet :+ Nee dan zit je erg goed hier..
Natuurlijk wel, maar probeer deze dan te onderbouwen. Exact om dezelfde reden is meningsmodden tegen de regels - je kan zo'n mod namelijk nauwelijks onderbouwen.
Klagen over modacties is haast instant een 0 of -1.

Wat betreft de overige reacties: Deze staan helemaal aan het einde van het artikel en zijn 's morgens om 2u gemaakt, niet vreemd dat die niet gemod worden.

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2014 16:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
D4NG3R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
[...]

Klagen over modacties is haast instant een 0 of -1.
En dat is terecht want de klacht heeft niets meer te maken met het nieuwsbericht dus is je reactie per definitie al gelijk offtopic.

Ik blijf het altijd wel grappig vinden hoeveel mensen het mod-systeem niet werkend vinden om dan als voorbeeld zelf dingen aan te halen die gewoon volgens het mod-systeem gemod zijn, enkel niet naar de mening van de posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

[ Voor 98% gewijzigd door JKP op 11-06-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

P_Tingen

omdat het KAN

Wat ik vaak zie bij reacties is dat er aan de ene kant mensen zijn die kennelijk op een negatieve manier geprikkeld worden door een reactie en in een reflex een -1 uitdelen. Vervolgens komen er dan mensen die denken dat een -1 wel wat al te gortig is en proberen het dan te corrigeren met een +3. Op zich niet helemaal correct (ook yours truly maakt zich schuldig aan het ombuigen van al te negatieve moderaties middels +3) maar meestal zie je wel dat als het stof opgetrokken is, de reactie een score heeft gekregen waar mee te leven valt.

Bottom line: individuele moderaties zijn vaak niet goed, maar juist door het grote aantal modders komt het niveau uiteindelijk wel weer goed. Niks aan het systeem veranderen dus wat mij betreft.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1