Voor mijn neefje wilde ik graag een nieuwe game pc samenstellen. Hij zal hem ook gebruiken voor school.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huiswerk ( Office meestal) en het normale werk als Youtube, Facebook en dergelijke. Games die hij wilt spelen zijn de Call of Duty's, Rust, Minecraft, X-COM Declassified.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst €800 inclusief scherm. Dit is dus 850 geworden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
We hebben al een muis (G500) en Windows 7 tot onze beschikking.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele mikmak, dus:
CPU
Moederbord
Ram
HDD(SSD)
Videokaart
Behuizing
Toetsenbord
Beeldscherm
Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet wel zo neutraal mogelijk zijn, dus geen lichtjes en lampjes.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet aan te pas komen.
Ben zelf tot deze samenstelling gekomen:
Ben van plan om de pc zelf te assembleren, maar heb nooit een hele pc in elkaar gezet. Wel een voeding/videokaart her en der. Misschien dat jullie handige tips voor me hebben?
Had eerst zelf de pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart in gedachten, dit omdat een ander neefje dit scherm heeft en er zeer tevreden over is. Maar ik heb vernomen dat de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart in mijn lijst ook een goed scherm is? Die heb ik ook veel voorbij zien komen in een paar topics namelijk.
Ik heb er geen HDD ingezet, dit omdat 256 GB genoeg is. Mocht dit niet zo zijn kan ik altijd nog een HDD inzetten.
Zijn er nog verbeterpunten of enige andere vorm van kritiek op mijn lijst?
Edit; Het moederbord geeft geen problemen neem ik aan? Of toch liever een H97 moederbord als de pricewatch: MSI H97M-G43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en huiswerk ( Office meestal) en het normale werk als Youtube, Facebook en dergelijke. Games die hij wilt spelen zijn de Call of Duty's, Rust, Minecraft, X-COM Declassified.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst €800 inclusief scherm. Dit is dus 850 geworden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
We hebben al een muis (G500) en Windows 7 tot onze beschikking.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele mikmak, dus:
CPU
Moederbord
Ram
HDD(SSD)
Videokaart
Behuizing
Toetsenbord
Beeldscherm
Voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet wel zo neutraal mogelijk zijn, dus geen lichtjes en lampjes.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet aan te pas komen.
Ben zelf tot deze samenstelling gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,85 | € 155,85 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart | € 161,99 | € 161,99 |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | XFX TS 550W 80plus Bronze | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,99 | € 89,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 851,88 | |
Ben van plan om de pc zelf te assembleren, maar heb nooit een hele pc in elkaar gezet. Wel een voeding/videokaart her en der. Misschien dat jullie handige tips voor me hebben?
Had eerst zelf de pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart in gedachten, dit omdat een ander neefje dit scherm heeft en er zeer tevreden over is. Maar ik heb vernomen dat de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart in mijn lijst ook een goed scherm is? Die heb ik ook veel voorbij zien komen in een paar topics namelijk.
Ik heb er geen HDD ingezet, dit omdat 256 GB genoeg is. Mocht dit niet zo zijn kan ik altijd nog een HDD inzetten.
Zijn er nog verbeterpunten of enige andere vorm van kritiek op mijn lijst?
Edit; Het moederbord geeft geen problemen neem ik aan? Of toch liever een H97 moederbord als de pricewatch: MSI H97M-G43
AMD / Intel.