Game PC € 800,-

Pagina: 1
Acties:

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-03 09:46
Voor mijn neefje wilde ik graag een nieuwe game pc samenstellen. Hij zal hem ook gebruiken voor school.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen en huiswerk ( Office meestal) en het normale werk als Youtube, Facebook en dergelijke. Games die hij wilt spelen zijn de Call of Duty's, Rust, Minecraft, X-COM Declassified.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst €800 inclusief scherm. Dit is dus 850 geworden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
We hebben al een muis (G500) en Windows 7 tot onze beschikking.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele mikmak, dus:
CPU
Moederbord
Ram
HDD(SSD)
Videokaart
Behuizing
Toetsenbord
Beeldscherm
Voeding

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet wel zo neutraal mogelijk zijn, dus geen lichtjes en lampjes.

Ga je overklokken?
Overklokken zal niet aan te pas komen.

Ben zelf tot deze samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 155,85€ 155,85
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,45€ 66,45
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 161,99€ 161,99
1Sharkoon Skiller€ 14,-€ 14,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,85€ 67,85
1XFX TS 550W 80plus Bronze€ 53,-€ 53,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 851,88

Ben van plan om de pc zelf te assembleren, maar heb nooit een hele pc in elkaar gezet. Wel een voeding/videokaart her en der. Misschien dat jullie handige tips voor me hebben?

Had eerst zelf de pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart in gedachten, dit omdat een ander neefje dit scherm heeft en er zeer tevreden over is. Maar ik heb vernomen dat de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart in mijn lijst ook een goed scherm is? Die heb ik ook veel voorbij zien komen in een paar topics namelijk.

Ik heb er geen HDD ingezet, dit omdat 256 GB genoeg is. Mocht dit niet zo zijn kan ik altijd nog een HDD inzetten.

Zijn er nog verbeterpunten of enige andere vorm van kritiek op mijn lijst?

Edit; Het moederbord geeft geen problemen neem ik aan? Of toch liever een H97 moederbord als de pricewatch: MSI H97M-G43

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2025

dmvdberg

Cake or Death?

Een kleine update op voeding vlak zou goed zijn, bv een BeQuiet! gold rated modulaire voeding.
De kast is ook wel ... tricky. Weinig ruimte in. Kijk eens naar een Corsair 200R voor meer bouwgemak (inc betere fan's.

Voor de rest. Prima balans imho.

M1 Max user

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
dmvdberg schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:07:
Een kleine update op voeding vlak zou goed zijn, bv een BeQuiet! gold rated modulaire voeding.
Want? Die XFX is een topvoeding, wel bronze en non-modulair, maar prima geprijsd en puike interne componenten. En de goedkoopste gold modulaire Bequiet is 88 euro...

Voor wat betreft de build, over de monitor kan ik niks fatsoenlijks zeggen, maar de rest ziet er gewoon prima degelijk uit. Mooie i5 met krachtige, enorme knal-voor-prijs gpu, 256GB SSDtje, wat wil een mens nog meer :). Een aftermarket koeler bijvoorbeeld, maar dat is natuurlijk niet strikt noodzakelijk.

Voor wat betreft je opmerking over de Sniper, kijk even in dit topic hoe en wat. Als je ook nog voor bestellen een mailtje stuurt naar de winkel waar je je moederbord vandaan haalt is er niks aan de hand. Natuurlijk kan je een H97 bordje nemen, maar dan moet je het doen om op een later tijdstip een M.2/Sata-express SSD of Broadwell upgrade open te kunnen laten. Voor de rest is er weinig nieuws onder de zon.

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 30-08-2014 14:15 ]

• atillicious
De voeding blijft, ik zie de meerwaarde van gold/platinum boven bronzen niet. Vooral als de platinum 30/40 euro duurder is.
In dat topic heb ik gelezen dat de er iemand mrt B1 sniper af en toe problemen heeft icm de Sapphire 7950. Kan ik dan niet beter voor een ander moederbord gaan?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, incidenteel probleem, zo is er met ieder plankje wel wat. De Sniper is voor zijn geld een prima plank.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, naast die "iemand" zijn er via Tweakers tientallen andere "iemanden" geweest die dezelfde combinatie (immers zeer populair bord en GPU) hebben aangeschaft en geen problemen hebben. Ooit iemand een post zien doen met "help, wat werkt mijn computer lekker!"?

• atillicious
br00ky schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:30:
Tja, naast die "iemand" zijn er via Tweakers tientallen andere "iemanden" geweest die dezelfde combinatie (immers zeer populair bord en GPU) hebben aangeschaft en geen problemen hebben. Ooit iemand een post zien doen met "help, wat werkt mijn computer lekker!"?
Toverde toch wel een glimlach op mijn gezicht.
Daar zijn we over uit dan. Ik wacht nog even tot vanavond zodat iedereen een duit in het zakje heeft kunnen doen. Ook over het beeldscherm, en nog een second opinion over de behuizing. Toch voor de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black gaan ivm inbouwen/koeling/stilte?

[ Voor 27% gewijzigd door atillicious op 30-08-2014 15:06 ]

• dmvdberg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2025

dmvdberg

Cake or Death?

Kort door de bocht: ja.
Het inbouw gemak is immens veel beter en dat bespaart je een hoop frustratie en upgrade wensen later weer =)

Wbt voeding, de XFX is zeker prima, maar modulair ruimt de kast zo lekker op ;)

M1 Max user

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Behalve bij de R4, gezien je een enkele kabelboom zoveel makkelijker kan wegwerken dan al die losse draaidjes van een modulaire.

People as things, that’s where it starts.

• atillicious
Heb vandaag alle spullen binnengekregen, in elkaar gezet en het opgestart. Beeldschermpje erop aangesloten, na een aantal resets pas in het BIOS kunnen komen (was vergeten welke F-toets ik moest hebben).
Daar constateerde ik dat de Cpu een temperatuur had van 48-50 graden waarop de stock koeler een RPM had van ~1800. Is dit een normaal of heb ik de koeler verkeerd aangesloten?
Want ik drukte eerst de pinnetjes niet goed genoeg door het moederbord heen, dus ff goed doorgedrukt (koeler niet eraf gehaald) en toen zat ie muurvast.

Edit, heb Windows 7 op USB gezet maar in het bootmenu zag ik alleen de SSd staan geen usb. Moet ik eerst in het bios wat doen?

[ Voor 10% gewijzigd door atillicious op 05-09-2014 00:03 ]

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

atillicious schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:55:
Heb vandaag alle spullen binnengekregen, in elkaar gezet en het opgestart. Beeldschermpje erop aangesloten, na een aantal resets pas in het BIOS kunnen komen (was vergeten welke F-toets ik moest hebben).
Daar constateerde ik dat de Cpu een temperatuur had van 48-50 graden waarop de stock koeler een RPM had van ~1800. Is dit een normaal of heb ik de koeler verkeerd aangesloten?
Want ik drukte eerst de pinnetjes niet goed genoeg door het moederbord heen, dus ff goed doorgedrukt (koeler niet eraf gehaald) en toen zat ie muurvast.
?????? Pinnetjes niet goed doorgedrukt? In welk scenario druk je met een Intel systeem pinnetjes in je moederbord? Je mag van geluk spreken als je geen pinnetjes hebt verbogen en je moederbord hebt verminkt.

Afbeeldingslocatie: http://im.tech2.in.com/gallery/2011/mar/am3lga1366_301649448737_640x360.jpg AMD / Intel.

48-50 stock koeler is geen drama, let wel even op wat hij onder load doet. Wellicht heb je door dat doorduwen het contact tussen de CPU en koeler verkloot.

• atillicious
Met pinnetjes bedoelde ik de push/pull draaidingen (weet de naam niet) waarmee je de koeler vastzet op het moederbord. Die zwarte dingen op de koeler zelf, 4 stuks in totaal.

Een ongelukkige woordkeuze, dat zeer zeker.

Edit, push pins moest het zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door atillicious op 05-09-2014 00:15 ]

Verwijderd

/hijacking, foei! Je mag natuurlijk altijd je eigen topic openen :).

Ik heb deze 2 systemen zijn ze allebei geschikt voor de nieuwe games in high/ultra te spelen? En als laatste wat is het grafische verschil tussen ps4 one vs Pc

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 05-09-2014 19:35 ]

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 12:38

bbblije

Riiiiight

atillicious schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:13:
Met pinnetjes bedoelde ik de push/pull draaidingen (weet de naam niet) waarmee je de koeler vastzet op het moederbord. Die zwarte dingen op de koeler zelf, 4 stuks in totaal.

Een ongelukkige woordkeuze, dat zeer zeker.

Edit, push pins moest het zijn.
Gelukkig!
Pagina: 1