Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tips nodig bij aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie wil ik een laptop aan gaan schaffen. Ik volg een studie tot interieurontwerper, waarbij ik de programma's Indesign, Photoshop, Vectorworks en Sketchup ga gebruiken. We hebben lessen van 6 uur per dag, waarbij we de laptop nodig kunnen hebben. Dus ja, ik ga mijn laptop vaak meenemen.

Ik heb een budget waarmee ik een laptop tot 2000 euro zou kunnen kopen, maar de vraag is of ik het er voor over heb. Met andere woorden, ik twijfel erg tussen een Macbook en een Windows laptop. Het probleem is dat ieder persoon weer een ander advies geeft, wat de keuze niet makkelijker maakt :P . Onder andere dat Macbooks geschikter zijn voor de programma's die ik ga gebruiken, maar anderen zeggen dat je veelal voor het merk betaald. De Macbook Air is volgens medestudenten te klein voor de programma's die je gaat gebruiken, waardoor je elke keer heen en weer moet scrollen. Bij de mediamarkt hebben ze me een ASUS N750JK-T4067H geadviseerd als ik niet zou gaan voor een Macbook. De Macbook Pro 15 inch retina display is de andere optie.

Het is misschien wel handig om te vertellen dat ik geen deskundige ben op het gebied van specificaties van laptops en nooit eerder met een Macbook heb gewerkt, maar ik sta er voor open:)

Kortom, Macbook of een Windows laptop? :)

Alvast Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 13:41 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Eerste tip, lees het beleid:

LAA beleid

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dit is mijn eerste bericht op tweakers, moet het nog leren kennen.

• jehu_831
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
ik zou zeggen ga voor windows, vaak goedkoper met betere hardware dan macbook. het os is persoonlijk. maar kijk bij windows vooral naar cpu, ram en gpu zou ik zeggen. welke hardware je daar het beste in neemt kan ik je niet vertellen.

en best 15inch, is echt handig voor school werk

mvg jeroen

[ Voor 9% gewijzigd door jehu_831 op 30-08-2014 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel jeroen:)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25
Tegenwoordig loopt Adobe software beter op Windows dus wat dat betreft hoef je geen OS X te nemen. Ik zou zelf voor een schoollaptop niet voor de genoemde Asus 17" gaan. Dat ben je na twee weken meesjouwen echt zat. Ik zou eerder voor een lichte 13" of 14" gaan. En dan thuis een los scherm erop aansluiten voor het serieuze werk.

Ook zou ik voor een laptop gaan met SSD, want de HD is in een laptop toch wel het meest kwetsbare onderdeel. Plus het maakt de gebruikservaring een stuk sneller en soepeler.

Ik zou bijvoorbeeld kijken naar de Lenovo X1 Carbon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

17" hoeft geen ramp te zijn als je een fijne laptoprugzak hebt, ik was op mijn studie best blij met mijn 17" het is dan net wat prettiger om bijv. 2 schermen tegelijk open te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinHood op 30-08-2014 20:59 ]

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1