Maximum vergoedkosten retour

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo iedereen,

Ik heb deze ochtend een 2TB HDD retour gestuurd naar Alternate Nederland omdat deze defect was aangekomen. Dit product was 22 augustus aangekomen. Wegens herexamens pas eergisteren en gisteren de tijd gehad om de pc in elkaar te zetten + installatie.

Ik heb hiervoor eerst gemaild naar de Alternate klantendienst om de vragen hoe het retourproces exact verloopt. Dit volledig doorlopen en deze ochtend naar het postkantoor om het terug te verzenden.

De verzending gaat van België naar Nederland. Ik heb bij Alternate NL besteld i.p.v.. Alternate BE omdat dit in totaal een 40-50 euro goedkoper uit kwam.

De totaalkosten van de retourzending is 18,30€. Dit vond ik toch best veel en heb dus naar Alternate gemaild om te vragen of deze kosten vergoed worden.

Hierop heb ik antwoord gekregen dat zij retourkosten vergoeden tot €8,05 indien er een gebleken defect door hun wordt vastgesteld. Klopt dit dat er een maximum bedrag is of zijn ze verplicht mij de volledige kosten te vergoeden?

Quote van de Alternate e-mail:
Geachte heer xxxxx,

Vriendelijk bedankt voor uw email.

Wij vergoeden deze gemaakte kosten tot een maximum van 8,05 bij een gebleken defect.

Graag vernemen wij uw IBAN gegevens, zodat wij dit bedrag aan u kunnen terugstorten na gebleken defect.
Alvast bedankt!

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, garantie dient zonder kosten afgehandeld te worden. Als zij verwachten dat je naar Belgie shipt, dan dienen ze daarvoor de kosten te dragen. Uiteraard betekent dat ook niet dat je een koerier moet inschakelen en dan de kosten terugverwachten, maar eenzelfde verzendwijze als zij hanteerden moet sowieso mogen - en verzekerde zending is ook redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Floppus, het is andersom. De TS zit in Belgie, maar heeft het in Nederland besteld omdat het product daar goedkoper is. Het is dus niet Alternate die een keuze maakt over waar het naar toe gestuurd moet worden, het is de TS die de keuze maakte in het buitenland te bestellen.

Gelden deze regels ook als iemand in het buitenland bestelt, dwz moet de webwinkel extra kosten maken vanwege buitenlandse bestellers? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor het verhaal maakt het niet uit - Alternate accepteert bestellingen uit Belgie en shipt naar Belgie. Ze weten dus dat ze rekening moeten houden met andere kosten bij garantie, en kunnen dat dan ook prima inprijzen in de initiele shipping kosten.

http://europa.eu/youreuro..._nl.htm#c0801262483b66edd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Ik woon inderdaad in België en heb het teruggestuurd naar Alternate NL. Hun hebben de onderdelen verstuurd via TNT. Ik heb het teruggestuurd via een bpost pakket. Aangezien zij geen gebruik maken van bijvoorbeeld kiala punten is dit de enige optie. Op hun website staat ook dat je het kan terugsturen op die manier. Er staat enkel postnl ipv bpost maar dat komt op hetzelfde neer veronderstel ik.

Ik heb het verstuurd in anti statische verpakking ingepakt in bubblewrap, zo kwam het ook verpakt in de grote doos waar ook de andere onderdelen inzitten. Dit in een doos gestoken die je op het postkantoor kon kopen (doos was iets minder als €2).

De bestelling werd verzonden met bpack world omdat de zending internationaal is.

Ik zal zometeen een mail terugsturen met een verwijzing naar de link die floppus heeft gepost. Ik hou jullie op de hoogte.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
gambieter schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:45:
Gelden deze regels ook als iemand in het buitenland bestelt, dwz moet de webwinkel extra kosten maken vanwege buitenlandse bestellers? :)
Waarom sluit deze webwinkel overeenkomsten met buitenlanders, als de schade bij non-conformiteit niet volledig wenst te dragen? Het is de koper die extra kosten moet maken omdat de winkel een non-conform product heeft verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfatrion schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:57:
[...]

Het is de koper die extra kosten moet maken omdat de winkel een non-conform product heeft verstuurd.
Stel je dit nou als feit of beschrijf je de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Als feit. Als de harde schrijf niet defect was aangekomen dan had TS geen verzendkosten gehad.
NuCl3aR schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:00:
Ik heb deze ochtend een 2TB HDD retour gestuurd naar Alternate Nederland omdat deze defect was aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij praten we langs elkaar heen. :)
Ik begrijp uit die laatste zin dat de koper zelf moet opdraaien voor de kosten. Eerder in dit topic is echter al besproken dat de verkoper de kosten moet vergoeden. Ik ga ervanuit dat jij dat ook meent, maar die zin, zoals jij hem schreef, kan mensen op het verkeerde been zetten. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik vind het best speciaal dat je nog als Belg bij alternate.nl kan bestellen, ik vrees dat het een beetje het nadeel is van in het buitenland bestellen. Tip voor de volgende keer, postnl is ook actief in België en vaak zijn pakjes versturen met hen veel goedkoper, kijk op https://onlineverzendservice.be

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:55:
Ik begrijp uit die laatste zin dat de koper zelf moet opdraaien voor de kosten.
Niet bedoelt. De koper maakt kosten, maar die kosten zijn te verhalen op de verkoper.

• Grim
Retourskosten worden volledig vergoed. Bedankt voor de hulp.

Helaas werd mijn eerste mail die ik zaterdagavond stuurde genegeerd. Heb woensdagavond opnieuw een mail gestuurd (alle mails op hetzelfde ticketnummer) waarop ik wel antwoord kreeg dat de volledige door mij gemaakte kosten worden vergoed.

Jammer dat ze mij in eerste instantie negeerden om er op die manier vanaf te kunnen komen.

Verwijderd

d:)b Kijk, zo kan het ook. Uiteindelijk netjes afgehandeld, nu nog hopen dat het standaardproces wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
NuCl3aR schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:23:
Jammer dat ze mij in eerste instantie negeerden om er op die manier vanaf te kunnen komen.
Waarop baseer je dit?
Het kan altijd voorkomen dat een email een keer over het hoofd gezien wordt. Maar een probleem gaat niet weg door het te negeren dat begrijpen ze ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Omdat er vorige keren wel altijd binnen het uur (ongeveer) werd geantwoord. Voor de retour heb ik ongeveer 7 mails heen en weer gestuurd omdat ik problemen had met het bestellen. Bij al deze mails en de mails ivm het retour zenden voor ik de Europese regels aanhaalde werd altijd snel en netjes gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
NuCl3aR schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:24:
Omdat er vorige keren wel altijd binnen het uur (ongeveer) werd geantwoord. Voor de retour heb ik ongeveer 7 mails heen en weer gestuurd omdat ik problemen had met het bestellen. Bij al deze mails en de mails ivm het retour zenden voor ik de Europese regels aanhaalde werd altijd snel en netjes gereageerd.
Tja, nu was er misschien intern overleg nodig.

Of de vorige keer was het misschien gewoon veel minder druk ginder ... dan wordt je ook al veel sneller geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Voordeel van twijfel in dit geval. Heb vandaag ook een mail gekregen dat het bedrag is gestort en binnen enkele dagen op mijn rekening zou moeten verschijnen.

Pagina: 1