Hallo,
Binnen ons bedrijf wil ik graag 2 virtuele hosts draaien verspreid over 2 locaties.
(deze locaties zijn verbonden met een private glasvezel kabel, dus gewoon een lokaal netwerk)
Deze wil ik dan draaien in fail-over cluster (replicatie).
Nu is mijn vraag of het volgende mogelijk is?
Als op locatie 1 de "Virtual Host 1" er op wat voor reden uitvalt dat "Virtual Host 2" op locatie 2 het over neemt en andersom.
Op deze virtual host moeten 2 machines altijd blijven draaien Domein controller en de belangrijkste de webserver (centos Linux met Apache, PHP en MySQL).
De webserver draaid nu alleen als virtuele machine in vmware esxi.
De vragen waarmee ik in mijn maag zit:
Alvast bedankt
Binnen ons bedrijf wil ik graag 2 virtuele hosts draaien verspreid over 2 locaties.
(deze locaties zijn verbonden met een private glasvezel kabel, dus gewoon een lokaal netwerk)
Deze wil ik dan draaien in fail-over cluster (replicatie).
Nu is mijn vraag of het volgende mogelijk is?
Als op locatie 1 de "Virtual Host 1" er op wat voor reden uitvalt dat "Virtual Host 2" op locatie 2 het over neemt en andersom.
Op deze virtual host moeten 2 machines altijd blijven draaien Domein controller en de belangrijkste de webserver (centos Linux met Apache, PHP en MySQL).
De webserver draaid nu alleen als virtuele machine in vmware esxi.
De vragen waarmee ik in mijn maag zit:
- is dit wel mogelijk
- Hoe zit dit met een database:
- Kan deze als virtuele machine gerepliceerd worden, of moet ik dit anders gaan oplossen?
- Zijn er nu belangrijke punten waarmee ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 14:03 ]