Upgrade van Phenom II x3 720 naar x6 1090T RAM probleem

Pagina: 1
Acties:

• Panos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Beste medetweakers,

PC specs:
-Phenom II x3 720/x6 1090T
-4/8GB DDR3 1600 (Corsair & ICDU)
-MSI 770-G45
-Sapphire R7 265
-Sharkoon 430 Watt (2X18 AMPS op 12v)
-Samsung 840 EVO 120GB
-Samsung spinpoint F1 1TB
-IDE DVD/RW brander

De situatie is als volgt,
Ik wilde de processor in mijn pc vervangen voor de Phenom II x6, nadat ik dit gedaan had gaf de pc geen beeld. Ik heb toen met vrijwel niks aangesloten en maar een reepje DDR3 in slot een gestart en toen werkte de pc wel gewoon. UIteindelijk erachter gekomen dat met de x3 al het geheugen werkt, en met de x6 ook al het geheugen werkt maar alleen als het in DDR slots 1 en 3 zitten, met alle slots bezet start de pc niet op. Het maakt dan ook niet uit welke geheugenmodules worden gebruikt.

Nu hoop ik dat iemand me er op kan wijzen in welke richting ik het probleem moet zoeken, want ik zou toch liever 8GB gebruiken dan enkel 4GB. Met 8GB kan ik niet eens de bios in om voltages te veranderen of wat dan ook en met een BIOS op veilige instellingen werkt de pc ook gewoon met al het geheugen mits de x3 720 is geplaatst.

Ik hoop dat ik de situatie zo duidelijk heb geschetst, zo niet dan ben ik natuurlijk meer dan bereid om ovirge vragen te beantwoorden.

Mvg,

Panos

*edit* de bios versie van het moederbord heb ik trouwens wel geflashed van 10.4 naar 10.9 zodat de ph II x6 herkend zou worden maar ik heb geen idee of dat invloed zou moeten hebben op de werking vd geheugenslots.

[ Voor 7% gewijzigd door Panos op 30-08-2014 13:05 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Geen beschadigde/kromme pinnen op de Phenom X6?

Want als het aan het moederbord zou liggen lijkt mij dat het geheugen ook niet zou werken met de X3, dus denk meer richting de CPU.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MSI planken en hun nummering een beetje kennende, kan ik je alvast vertellen dat die plank een x6 niet heel fijn gaat vinden. Niet fijn alsin: tenzij je die VRM's flink gaat koelen met een degelijke topflow koeler, kunnen ze wel eens gaan affikken [letterlijk], gezien MSI niet zo geloofd in hun slechte VRM's beschermen met oververhittingsbescherming.

Klinkt idd wel alsof de CPU niet helemaal fris is [wss tweedehands] of idd een bios die niet echt lekker werkt met zo'n moderne Phenom II.

People as things, that’s where it starts.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43

Zenix

BOE!

Je kan proberen het voltage van IMC iets hoger te zetten en geheugen wat meer voltage geven. Misschien pakt die het dan wel. Verder sluit ik mij aan bij hierboven

• Panos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dank, voor de reacties de meeste van de voorstellen heb ik geprobeerd maar zonder succes, topic mag dicht wat mij betreft, VasZaitsev heeft gelijk gekregen, het moederbord heeft de geest gegeven. Toch bedankt voor de reacties!