Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht snelheid boven

Pagina: 1
Acties:

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Hi tweakers,

Ik zal dit proberen zo goed mogelijk uit te leggen en hopelijk dat jullie mij kunnen helpen.

Onlangs zijn we overgestapt op ziggo Z2 pakket en op de beneden verdieping hebben super goed internet zowel bedraad als via de wifi. Maar omdat we geen kabels hebben door getrokken naar 1e etage en zolder zijn op die plekken het internet bar slecht zelfs zo dat wifi signaal van onze router niet door komt.

Ik heb toen Homeplugs van sitecom die we bij onze oude installatie gebruikte weer gebruikt en deze werken maar de snelheden zijn nog niet erg om van naar huis te schrijven. Ik meet op de eerste etage een snelheid van rond 30mpbs (op deze homeplug staat nu sitecom router om wifi signaal te versterken)
En op mijn kamer (zolder) meet ik snelheid van 10 mbps. Dit zijn toch forse verlagingen als je op begane grond snelheid van 90mbps meet.

de homeplugs zitten niet op de zelfde stroom groep, jammer genoeg ook niet te doen aangezien we zo'n 5 groepen in huis hebben.

Nu komt het erger.. s'avonds op een of andere reden worden alle verbindingen op de 1e etage en zolder zelfs gehalveerd. hoe dit komt geen idee..

Mijn vraag is nu aan jullie: Hoe kan ik zorgen dat zowel op 1e als op zolder nu goede/snelle/krachtige verbinding is? Ik weet dat ik beste draad kan trekken maar dat is een No-Go voor me oudjes.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:43
dat de snelheid omlaag gaat heeft te maken, at het signaal van de wifi slechter is boven,dan gaat de snelheid ook naar beneden, kortom je zal een sterkere router/accespoint moeten hebben die een sterk signaal afgeeft.

Ik neem aan dat je de standaard router/modem gebruikt van ziggo?

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:12
freaky35 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:01:
dat de snelheid omlaag gaat heeft te maken, at het signaal van de wifi slechter is boven,dan gaat de snelheid ook naar beneden, kortom je zal een sterkere router/accespoint moeten hebben die een sterk signaal afgeeft.

Ik neem aan dat je de standaard router/modem gebruikt van ziggo?
TS geeft aan dat het om zijn powerplugs/homeplugs (whatever) gaat, die hij gebruikt omdat het wifi een slecht bereik heeft.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05
Je kan met een hoop verschillende oplossingen gaan prutsen maar trek toch gewoon een kabel, desnoods als ze niet thuis zijn. Je hebt toch ook coax (TV) en verwarming naar boven lopen? Steek daar gewoon een kabel langs.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inderdaad, kabel trekken is de beste optie. Heb een Z3 pakket, en de router die er bij komt is niet om over naar huis te schrijven inderdaad. In een huis met meerdere verdiepingen komt het signaal gewoon moeilijk door de isolatie heen, snelheidsverlies als gevolg. Ik zou echt een kabeltje trekken, het is een rotklus maar lost je probleem wel in één keer op.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welke homeplugs heb je? De performantie van die dingen hangt erg af van huis tot huis, van merk tot merk en van model tot model. Hier thuis haal ik gemakkelijk 100mbit door mijn homeplugs (pricewatch: Devolo dLAN 500 duo+ Starter Kit), maar ik ken ook mensen waar het amper werkt.

Sowieso is kabel trekken veruit de beste optie. Het is een lastig karwei maar het is het meer dan waard. Als dat geen optie is, heb je coax liggen naar boven? Er bestaan mogelijkheden om ethernet over coax te laten gaan. Dan moet je geen extra kabel leggen, en het werkt stukken beter dan powerline.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Hoe zit dat met Ethernet over Coax dan, waar kan ik eventueel kijken hoe dat moet? kan ik dan nog wel mijn tv ontvangen ook via diezelfde kabel? heb namelijk wel coax aansluiting boven.

Deze is momenteel nog niet optimaal maar gaat versterker binnenkort tussen gezet worden om mijn signaal voor mijn tv beter door te laten komen.

Verwijderd

Ja, de coax wordt "dubbel" gebruikt. Eerst voor de TV, en daarna voor Ethernet. Er worden snelheden van rond de 120 - 180 Mbps gehaald, en stabiel.

Zoek maar op Hirschmann MOCA. Het is niet goedkoop, maar wel de snelste en betrouwbaarste oplossing, als je geen kabels wilt trekken.

Aan die Hirschmann kan je dan een WiFi AP hangen, of een bedrade switch plaatsen. Je kan meerdere punten hebben. In het "start" pakket zitten twee apparaten, je hebt voor ieder andere punt één extra apparaat nodig. Tot 8 stuks kunnen met elkaar "praten" dacht het....
Pagina: 1