Toon posts:

Geen beloofde snelheid bij Online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Ik heb op dit moment een ADSL verbinding bij Online. In mijn woning had ik alleen een internetverbinding nodig en geen televisie en telefonie, zodoende dat ik voor een internet-only abbonement heb gekozen.

Nu is de snelheid die ik heb afgesloten 30 Mbps download en 3 Mbps upload.

Gisteren was ik toevallig voor een nieuwe router aan het kijken en besloot ik wat speedtests te doen. Het blijkt dat ik daadwerkelijk maximaal iets van 9,92 Mbps download haal en iets van 0,8 Mbps upload.

Dit is minder dan één derde van de beloofde snelheid.

Voor gewoon internetten etc. is dit natuurlijk prima en met potjes Titanfall heb ik er ook niet echt last van maar het stoort mij wel dat ik betaal voor iets wat ik niet krijg. Als ik een film of iets dergelijks download gaat dit met 1,3 MB/s. Ook niet echt snel.

Nu kan ik terugschakelen naar een goedkoper abonnement, maar dat betekent dat ik maar iets van € 3 euro minder betaal dan dat ik nu doe.

Het liefst wil ik helemaal overstappen naar een kabelprovider welke een alles in één pakket kan leveren.
Ik woon in Haarlem en de actieve kabelprovider hier is UPC. Ik betaal daar twee keer zoveel voor een abbonement, maar dan heb ik wel een stuk sneller internet en tv met wat HD zenders.

Wat is nu verstandig?
  1. Contact opnemen met Online en het hele welles/nietes spel spelen om de snelheid omhoog te krijgen.
  2. Abbonement opzeggen bij Online en overstappen naar UPC?
  3. Overstappen naar een andere provider?
De pakketten die UPC aanbied zien er allemaal goed uit maar ik lees ontzettend veel klachten over UPC. Zo zou die Horizon box een draak zijn en de service ook belabberd.

Maar aan de andere kan, ADSL is volgens mij ook redelijk achterhaald of zie ik dat verkeerd? Wat kan ik het beste doen? En wat zijn jullie ervaringen met UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32

BoAC

Memento mori

Vertel eerst eens hoe je het modem hebt aangesloten op je isra-punt in huis en wat de lijn waarden zijn.
Misschien zit daar de oorzaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ondanks dat dit laag is, is dit WEL de beloofde snelheid. Ze garanderen namelijk snelheden TOT 30Mbps.
Afhankelijk van de kabellengte tot bepaalde infrastructuur kan dit (en is dit meestal) minder dan aangegeven.

Het welles nietes spelletje hoef je dus niet te spelen want ze doen wat ze zeggen. Dat is nu eenmaal het risico van DSL verbindingen.

Bij de kabelaars kun je wel in overleg gaan als de snelheden niet kloppen. Zij halen wel maximale bandbreedte en bieden ook geen abonnementen aan TOT een bepaalde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die lijn waarden meten dan?

Ik heb zo'n kastje van UPC in de meterkast hangen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/deksels-groot.jpg

Vanuit daar loopt er een kabeltje naar een splitter, en vanuit die splitter een kabel die rechtstreeks in de WAN poort van mijn router gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 13:41

WTM

Als je UPC kiest, zorg dan dat je een apart modem krijgt voor internet, niet in je horizonbox. Dat heb ik ook. Horizon is voor tv zeker niet geweldig maar 't werkt. maar als de box storing heeft zou je internet ook wegvallen. Dat probleem heb je minder als je een losse modem gebruikt.

/edit: en ik moet eerlijk toegeven mijn internetlijn is prima stabiel, gaat altijd behoorlijk snel en beloofde snelheid 100Mbit haal ik zeker. (vrienden die 200Mbit pakket hebben halen dit ook prima).

[ Voor 26% gewijzigd door WTM op 30-08-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:32

BoAC

Memento mori

Het gaat erom dat je het modem zo dicht mogelijk bij je isra-punt plaatst.
De lijnwaarden kun je vinden in de configpagina's van je modem.

Wat is trouwens de afstand tot de centrale vanaf je woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:42
Als je enkel internet hebt, kan je je splitter er wel tussenuit halen; die doet dan toch niks nuttigs.
En inderdaad: modem zo kort mogelijk op je isra-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:23
Je hebt Online, met een ADSL verbinding, maar je modem is verbonden met een kabel die uit het UPC doosje komt? Dat vind ik hoogst eigenaardig.
Pagina: 1