Kan iemand mij helpen en advies geven?

Pagina: 1
Acties:

• TUF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-05-2023
Een paar weken geleden is mijn pomp van de Corsair H100i kapot gegaan, waardoor mijn processor 107 graden is geweest. Ik heb een i7 3770k.

Ik heb via een RMA bij corsair een nieuwe H100i gekregen.

Mijn processor is denk ik ook licht beschadigd geraakt, hij draaid volgens CPUID op 2 cores en niet op 4.
In de bios staat dat hij op 4 cores draaid.

Ik had tijdens het gamen altijd 150 FPS op ultra. Nu kom ik niet hoger dan 60 en heel onstabiel, fps zakt van 35 a 40. Dus ik denk dat het VGA gedeelte van de processor beschadigd is. :-(

Corsair dekt geen verdere schade als gevolg van het falen van hun produkt.
De winkel waar ik mijn processor heb gekocht is failliet, en ik heb het all via een RMA bij intel geprobeerd maar die reageren niet.

Ik heb nog 1,5 jaar garantie op mijn processor.
Kan een andere winkel de garantie overnemen of iets dergelijks?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Boot eens vanaf een linux livecd, zie je daar wel meer cores.

Misschien windows opnieuw installeren?

Temps tijdens belasting, misschien te hoog, waardoor de cpu terug clockt.

[ Voor 27% gewijzigd door jan99999 op 30-08-2014 08:57 ]

• TUF
jan99999 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 08:56:
Boot eens vanaf een linux livecd, zie je daar wel meer cores.

Misschien windows opnieuw installeren?

Temps tijdens belasting, misschien te hoog, waardoor de cpu terug clockt.
Ik heb sinds 3 maanden 2 nieuwe ssd's erin zitten met een gloednieuwe originele installatie van windows.

Temperatuur blijft gemiddeld tijdens belasting rond de 45 graden.

[ Voor 7% gewijzigd door TUF op 30-08-2014 09:00 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

De kans is niet groot dat hij beschadigd is. Intel heeft goede oververhittingsbeveiliging. Weet je zeker dat hij eerder wel 4 cores gebruikte? Boot inderdaad eens van een Live CD. Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren om na te gaan of het aan je huidige software setup ligt.
Andere tip: reset je BIOs naar optimal defaults. Dan ben je de mogelijke gevolgen van te veel rommelen daarin kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Milmoor op 30-08-2014 22:12 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• TUF
Milmoor schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:10:
De kans is niet groot dat hij beschadigd is. Intel heeft goede oververhittingsbeveiliging. Weet je zeker dat hij eerder wel 4 cores gebruikte? Boot inderdaad eens van een Live CD. Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren om na te gaan of het aan je huidige software setup ligt.
Andere tip: reset je BIOs naar optimal defaults. Dan ben je de mogelijke gevolgen van te veel rommelen daarin kwijt.
Ik weet 100% zeker dat hij op 4 cores draaide, als ik aan t gamen ben heb ik CPUID altijd op mijn tweede scherm aan staan. Zodat ik temperaturen en dergelijken in de gaten kan houden.
Ik heb op the boot settings na en de turbo boost voor de processor nooit iets gewijzigd in de bios.
De turbo boost is automatisch en heeft al bijna 1 jaar aangestaan. De processor draaid dan op 3,9 Ghz.
Lijkt me niet overdreven met waterkoeling.