fx8120----->upgade naar i7 4790k

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hoihoi

ik wil mijn huidige pc upgraden aangezien ik de komende jaren weer klaar wil zijn.
na lang wikken en wegen ga ik nu voor een i7 want ze schijnen toch sneller te zijn etc etc.
Mijn huidige setup is al volgt.
mobo 970a g46
cpu fx-8120
gpu gigabyte r9 290
16 gb ram
750 watt voeding

ik wil er dus een ander moederbord in zetten evenals processor en heb daar een paar vragen over.

Worden mijn graphics beter?,aangezien ik nu pci 2.0 heb en de kaart naar mijn weten 3.0 ondersteund.
Krijgt de kaart het makkelijkeren verbeteren de graphics omdat ik toch naar een hogere kloksnelheid ga.

De processor is een makkelijke keuze gewoon de betaalbaarste snelste dus de 4790K

maar een moederbord dat word lastiger want er zijn moederborden die alles ondersteunen van 80 tot 350 euro.

ik heb ze even vergeleken op een site en ik kom niet verder in verschil dan bv meer of minder sata aansluitingen usb etc.

maar als ik een 1150 z97 board heb van 80 euro of van 300 euro en de rest is hetzelfde of accepteerbaar zoals meer of minder sata/usb/PCI aansluitingen dan draaien die toch net zo goed.

oftewel een board van 300 draait die op de aansluitingen etc na hetzelfde?of zit er wel degelijk snelheidsverschil of iets dergelijks in.

erzijn zoveel moederboarden en zie bijna door hetbos de bomen niet meer en ben bang dat ik de verkeerde keus maak.

dus graag jullie ideeen suggesties opmerkingen etc etc.
Als je iets in de aanbieding hebt hoor ik het ook graag.

mvg

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
upgrade van amd fx-8120 naar i7 4790k

[
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

geen merk of voorkeuren.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
graag merken alternatieven en ervaringen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
All round metzeer goede game mogenlijkheid.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:46

br00ky

Moderator Harde Waren
martijnuitoss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:56:

ik wil er dus een ander moederbord in zetten evenals processor en heb daar een paar vragen over.
Waarom? Wat is de reden van de upgrade? Waarom merk je dat je systeem niet meer meekan?
Worden mijn graphics beter?,aangezien ik nu pci 2.0 heb en de kaart naar mijn weten 3.0 ondersteund.
Krijgt de kaart het makkelijkeren verbeteren de graphics omdat ik toch naar een hogere kloksnelheid ga.
Nee, zelfs de zwaarste kaarten worden nog niet tegengehouden door PCIe 2.0.
De processor is een makkelijke keuze gewoon de betaalbaarste snelste dus de 4790K
Waarom? Waarom een i7? Doe je bepaalde dingen die hyperthreading ondersteunen? Zo niet, bespaar je zelf een hoop geld en neem een i5!
maar een moederbord dat word lastiger want er zijn moederborden die alles ondersteunen van 80 tot 350 euro.

ik heb ze even vergeleken op een site en ik kom niet verder in verschil dan bv meer of minder sata aansluitingen usb etc.
Dat klopt voor een deel, wat verder nog een grote stempel op de prijs drukt is het merk. Voor sommige merken betaal je gewoon meer, al is het vaak echt niet beter. Verder hebben de verschillende series verschillende eigenschappen. B85 zijn de standaard borden, hier kan niet op worden overgeklokt en ondersteunt geen RAID. Ook hier zitten erg goede borden tussen. Dan is er H87/97, die ondersteunen RAID. Als laatste is er Z87/97, die ondersteunen RAID en overklokken.

Als je nu gaat googlen wat RAID is heb je dat niet nodig ;). Overklokken is leuk voor benchmarks maar zou voor mij te veel kosten om de minimale winst te rechtvaardigen (duurder moederbord, duurdere processor, aftermarket koeler).

Nu missen we nog één deel in je post, wat heb je zelf al gevonden? Er zijn hier in dit subforum en het desktopaankoopadvies forum en de reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014 genoeg goede borden te vinden.

Maar nogmaals, probeer eerst eens onder woorden te brengen waar nu het probleem ligt. Misschien ligt het wel op een heel ander vlak, waar een nieuwe processor je niet bij gaat helpen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De grote vraag is: waar wil je klaar voor zijn?

youtube.com/@hisrep

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:23:
De grote vraag is: waar wil je klaar voor zijn?
Ja haha. Maar het staat er wel ongeveer in de laatste regel: gaming.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
Wat eem rommelpost. Let eens op hoofdletters en interpunctie (gebruiken punten en komma's man). Daarnaast "door het bos de bomen niet meer zien?".

Volgens mij heeft je hele topic maar twee vragen:
- wat is het voordeel van een 350e mobo over een van 80e
>>>> google, maar ik zal je verklappen: bijna niks voor het behalen van fps bij gaming
- is het een goed idee om een i7 te nemen om mee te gamen?
>>>> zie alle 100 andere topics waar dat in wordt gevraagd, maar ik zal je verklappen:
nee daar heb je geen pepernoot aan, slechte minimale fps extra (letterlijk enkele voor honderden voor euros extra).

• martijnuitoss
Thnx voor de reacties tot nu toe.
Tja waarom een i7 hij is toch wat sneller dan de i5, en nee ik gebruik verder geen software die hypertrading gebruiken.

Maar de snelste i5 zou dus ook volstaan?ik geef eigenlijk liever iets meer uit zodat ik zeker weet dat het goed is maar als hier de mensen al zeggen je hebt geen i7 nodig ga ik mischien toch ook eens naar de i5 kijken,dat heb ik nog niet gedaan.

In princiepe merk ik niet dat de pc traag is of zo maar wil gewoon van de amd af. En klaar zijn voor de toekomstige games.nadat ik dit heb gedaan ga ik of een 2e r9 290 bij zetten of een totaal andere gpu kaart.

Ik heb zitten kijken naar de sabertooth z97 mark 1.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Besef dat "klaar" zijn voor de toekomst niet bestaat. Als je het puur zo bekijkt, kies je nu immers ook al voor een systeem dat al weer achterhaald is (reviews: Het X99-platform met Haswell E). Dit is slechts een voorbeeld, geen tip om dat vooral te doen ;). Je moet iets aanschaffen dat nú goed werkt. En daarbij iets aanschaffen dat werkelijk een verbetering geeft op je huidige systeem, anders is het geld weggooien.

Wacht dan tot je daadwerkelijk merkt dat je achter de feiten begint aan te lopen. Het minst slimme dat je kan doen is proberen te anticiperen op wat gaat komen. Dat kan niemand exact inschatten.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 30-08-2014 11:14 ]

• martijnuitoss
Daar heb je wel degelijk een punt dat je niet klaar kunt zijn voor de toekomst wan je weet inderdaad niet wat er komen gat etc etc.

Maar stel ik zou toch voor iets anders gaan bv de i wat is dan een goede processor en moederbord.
Waar ik gewoon goed mee uit de voeten kan.

De pc staat overigens 24/7 aan.

• Reepje
  • Niet online
Wat ik begrijp: je wil wel een nieuwe pc, maar je weet niet waarom. Dus gewoon, je wil een nieuwe. Ja, en dan wordt advies onmogelijk. Het enige precieze dat je nu aan ons geeft : de pc staat altijd aan.

-Je moet precies aangeven waar je huidige pc nu tekort komt (inclusief de specifieke programmas die nu niet goed lopen)
-je kan aanvullende verwachtingen uitspreken, je ergert je bijvoorbeeld aan het geluid van de pc, of de stroomrekening is veel te hoog en die wil je omlaag brengen....
.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:44
Nog een belangrijk verschil is dat Z moederborden de PCIe lanes kunnen verdelen voor videokaarten, andere moederborden kunnen dat niet dus als je echt van plan bent een extra videokaart te gebruiken, moet je eigenlijk een Z moederbord nemen. Veel mensen kopen echter een Z moederbord om later CFx of SLI te gebruiken maar als het moment dan daar is, kopen ze toch een snellere videokaart in de plaats, beetje zinloos dat Z moederbord dus in dat geval.

Verder verschillen moederborden heel erg in features zoals bv WiFi/Bluetooth/Thunderbolt/audiochips/... Meer features verhogen de prijs. Het goedkoopste Z97 moederbord zal alleen USB 3, ethernet en een basic audio chip hebben. Wat ook meespeelt is de kwaliteit van de stroomvoorziening en koeling, goedkope moederborden zijn doorgaans alleen goed genoeg voor stock snelheden en dus niet om te overklokken. Al kun je met het goedkoopste Z97 ook wel wat overklokken en als je toch een instap koeler neemt zal dat eerder de limiet zijn.

Als niet overklokker kun je hier al goed gesteld mee zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 173,89€ 173,89
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 73,40€ 73,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,29

Tegen dat games gelimiteerd zijn op die cpu, koop je beter een nieuwe en nieuw moederbord. Een i7 4790K doet momenteel bijna niets meer dan dit, zal waarschijnlijk wel langer mee gaan maar kost dubbel zoveel. Als je i5 over 4 jaar te traag wordt, koop je opnieuw een i5. En dan is bovendien je drang naar nieuwigheid weer gestild.

Maar ik denk ook wel, wat is er mis met je FX-8120. Lopen games traag? Heb je al eens bekeken op hoeveel procent je cores belast worden tijdens het gamen? Zoals gezegd, PCIe 2.0 limiteert je videokaart nog niet. Heb je die processor al eens overgeklokt? Je wilt ergens geld tegenaan gooien zonder goede reden, dat is je goed recht, maar denk er nog een keertje over na.

• martijnuitoss
Jullie hebben wel een punt.
Ik wil een nieuwe pc omdat ik idd gewoon een nieuwe wil.

Deze pc loopt eigenlijk goed al zijn de temperaturen wat aan de hoge kant.en de koeling maakt vrij veel geluid.

Ik heb dzee prosecutor nog niet over clocked aangezien ik daar niet zo'n voorstander van ben.

Ik ga vanavond na het werk er eens goed voor zitten.
Ik wil eigenlijk goed kunnen gamen en de pc.moet gewoon snel zijn ik slurp nogal wat data binnen met nieuwsgroepen en de nabewerkingen trekken toch wel aan de pc en zeker als ik meerdere unars of quick par laat draaien.

Nogmaals iets anders komt er nu alleen het goede nog. En daarom heb ik dit topic geopend.

• Reepje
  • Niet online
Heb je eigenlijk wel een ssd?

Dat is dan waar je er echt een heel stuk op vooruit gaat.

• martijnuitoss
Jazeker al is hij aan de kleine kant helaas maar 60 gb en daarbij heb ik 2x2 tb.
Ik houd altijd mijn besturingssysteem apart van de overige opslag.

Mischien zet ik er nog wel een ssd bij van 128gb

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet er dan in ieder geval een SSD van 256GB in. Dan kan je er ook fatsoenlijk games op kwijt. Voor sommige games maakt het weinig uit, voor anderen laat je de cut/loadscenes en mappen een stuk sneller.

• Reepje
  • Niet online
Daar ga je dan fout.
Zet er een 256 of 512 GB SSD in en zet daarop de programmas die je gebruikt, zoals windows en je rar/unpar gedoe, je games...kortom alles dat je gebruikt.

Dan heb je een straaljager van je fietsje gemaakt.

• martijnuitoss
Oke daar hebben jullie zeer zeker een punt. Denk dat ik maar eens ga kijken voor een goede in i5 in combinatie met een grotere ssd.

Kan het kwaad dat ik ssd 60 gb besturingssysteem zet en op de nieuwe ssd de games. Dan verlies ik toch geen snelheid he.

Is wel beter dit forum ik zou zo van alles hebben gekocht van de duurdere onderdelen wat dus duur en overkill zou zijn.

• Reepje
  • Niet online
Ligt er een beetje aan. Welke ssd heb je nu?

Zonder dit te weten, die 60 GB is beetje afgeschreven waarschijnlijk. Het moet wel een oud model zijn, terwijl de nieuwere SSD's toch wel beter zijn.
Zelfs bij de nieuwe ssd's geldt, dat je beter een 256 GB exemplaar kan nemen, omdat de kleinere maat 128 GB echt wel trager is. Wil ik al helemaal niet denken hoe een 60 GB SSD presteert.

Je zou de 60 GB beter inzetten als scratch disk, of bewaren voor het museum.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als jij heel veel met data werkt uit nieuwsgroepen werkt is het in jouw geval denk ik slim een lekker stevige SSD erin te zetten en de 60 GB aan oma te geven. De PC zelf is echt stevig zat voor zo ongeveer alles wat je wil dus daar lekker niks aan doen...
Suggestie:
pricewatch: Crucial MX100 512GB

Je kan dan veel makkelijker een aantal grote games en programma's kwijt, en ook de downloadmap van je nieuwsgroepen. Met rarren/unrarren krijg je dan ook flinke snelheidswinst. Koop je over een jaartje 2x 2gb SSD als het wat betaalbaarder is en je hebt een supersysteem ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-08-2014 13:07 ]

youtube.com/@hisrep

• martijnuitoss
Adata s511 zit er in. Dus opzich valt het mee.

[ Voor 44% gewijzigd door martijnuitoss op 30-08-2014 13:34 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:56
Hier vind je wat voorbeelden van goede systemen

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014

Dan zou je kunnen uitkomen op zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 173,89€ 173,89
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,45€ 66,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Crucial MX100 512GB€ 174,-€ 174,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,84

[ Voor 83% gewijzigd door migchiell op 30-08-2014 13:43 ]

Verwijderd

martijnuitoss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:47:
Kan het kwaad dat ik ssd 60 gb besturingssysteem zet en op de nieuwe ssd de games.
Dit is exact wat je moet doen. Je games kunnen op de 2e SSD of een HD, dat is om het even.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
martijnuitoss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:28:
Mwa, dat is een SSD met een vrij brakke controller. Die zou ik nu niet meer kopen ;). Afijn, neem het advies ter harte, gooi er een grote SSD in voor je games en rar/unpar werk en je zult versteld staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:43:
[...]
Je games kunnen op de 2e SSD of een HD, dat is om het even.
Zeker wel dat het uitmaakt. Niet bij iedere game, maar vergelijk BF4 MP, geheid dat je als laatste in de map spawned als de rest vanaf SSD laadt.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

martijnuitoss schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:28:
het gaat erom dat je nu al het downloadwerk en games laden vanaf een HDD doet. Zeker met rarren/unrarren merk je dat enorm. De rest van je systeem nu is gewoon prima te noemen, je kan het wel upgraden maar echt veel ga je niet merken. Neem je zo'n grote nieuwe SSD dan krijg je in je desktopervaring en bij het laden van games een flinke boost. Iig de meest duidelijk merkbare boost in vergelijking met andere onderdelen upgraden.

Als je echt geld teveel hebt een 2e R9 290 in crossfire maar dat is dan ook alleen nuttig als je met hogere resolutie dan 1080p speelt.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-08-2014 13:54 ]

youtube.com/@hisrep

• martijnuitoss
Nou mensen ik ga er mijn voordeel mee doen.
Ik wil gewoon graag alle games op ultra spelen.
Maar dat komt goed.

Mijn idee is als volgt

Een nieuw board met i5
Ssd van 512 gb
En eventueel een 2e videokaart

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-02 11:20
Persoonlijk zou ik die nieuwe processor en moederbord laten zitten voor nu. Wanneer je in de toekomst bepaalde games niet meer lekker kan draaien en dit blijkt te komen door de CPU, dan kun je die altijd nog upgraden. Mocht je probleem zijn dat je huidige CPU warm wordt en de koeling te veel lawaai maakt, dan kun je beter kijken naar een andere koeloplossing.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 8120 is niet echt jovelnootje, maar, opzich moet ie nog zeker mee komen. en als ie al slechte performance geeft, komt dat door je meer dan brakke mobo. 140w + matige ongekoelde fases + geen oververhittingsbescherming, dat geeft problemen.

2de videokaart is zinloos, een R9 290 doet het immers nog prima op ultra op fullHD.

Het ligt aan de games of je speelt of een i5 + mobo halen echt de moeite waard is. Als je BF4 enzo speelt, lijkt het mij vrij zinloos om een i5 te halen.

Wel kan ik je aanraden om sowieso een ander mobo te halen, de G46 is troep.

People as things, that’s where it starts.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

VasZaitsev schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:30:
Wel kan ik je aanraden om sowieso een ander mobo te halen, de G46 is troep.
Sorry maar dit soort adviezen kan ik altijd heel slecht tegen. Totaal ongefundeerd roepen dat iets troep is (bron?), en ook nog zonder dat er hier door TS gesproken wordt over technische problemen met dit bord. Kortom totaal geen reden om een mobo te vervangen.

Het is in ieder geval een feit dat een nieuw moederbord halen en alle andere componenten laten zitten nagenoeg geen performancewinst oplevert, áls je uberhaubt al iets ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-08-2014 16:26 ]

youtube.com/@hisrep

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoewel dat bordje nog wel gekoeld is, wordt het plaatsen van een octocore met die 4+1 fasen wel ontraden (bron).

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Sorry, maar misschien moet je je eens inlezen over dingen.

Wil je een bron, simpel: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

En met zware cpu's zoals een FX8120 kan een goed mobo wel degelijk een erg groot verschil maken tussen wel of geen throttling, en dus instortende framerates.

Genoeg redenen om dat bord te vervangen.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Natuurlijk is het zo dat het bord dat je aanraadt betere componenten bevat, dat bestrijdt ik ook helemaal niet. Alle waar naar zijn geld... maar jouw eigen bron laat al heel goed zien dat dit voor overklokken relevant is, en inderdaad worden veel van de goedkopere bordjes daarvoor afgeraden (logisch ivm mindere componenten).

Maar dat betekent helemaal niet dat deze bordjes ongeschikt zouden zijn voor de standaard consumentenmarkt. Verre van dat zelfs; MSI is een respectabele fabrikant en die kan ook in hun goedkope segment natuurlijk niet hebben dat alle klanten klagen over de kwaliteit. Dan gooien ze hun naam te grabbel.

De reden voor de lagere prijs is bijvoorbeeld hoger energieverbruik of een beperkt aantal USB 3.0 poorten, slechts 1 PCI-e 3.0 poort et cetera. Of natuurlijk een minder goede chipsetkoeler oid, maar dat maakt het niet meteen "troep". Dat hangt helemaal van je gebruik af en voor standaard consumenten voldoet dit allemaal prima. TS geeft nergens aan dat hij een wens tot overklokken heeft, of tegen problemen aanloopt met dit moederbord dus is zomaar een ander moederbord erin zetten gewoon niet zinvol.

youtube.com/@hisrep

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met alle respect, maar die dingen staan erom bekend dat ze zelfs een stock FX-8xxx niet goed van stroom kunnen voorzien. De enige reden waarom die bordjes het lijken te ondersteunen, is omdat er geen beveiliging opzit. Alle andere bordjes die ongeveer dezelfde kwaliteit hebben, waaronder die van Asus, hebben wél oververhittingsbeveiliging, en die dingen geven daarom regelmatig problemen met FX-8xxx en soms zelfs FX6xxx cpu's, omdat het mobo voor throttling zorgt. CPU freq. stort in, samen met de FPS of de hele pc loopt gewoon vast.

Echter, die MSI's fikken vrolijk door, gebeurd vaak genoeg. http://www.overclock.net/...ard-vrm-failure-incidents en tel alle MSI's maar.

Dat MSI nog een respectabele fabrikant is voor mobo's, snap ik ook niet echt. Voor AMD brengen ze immers nogsteeds troep uit, zoals alles van hun met een 970 chipset. En ja, als een mobo verkocht wordt als geschikt voor 140w cpu's, maar dat niet is, is het simpelweg troep. Bij Intel brengen ze niet echt slechte mobo's uit, wel zijn ze vaak totaal niet interessant voor de prijs die je betaald.

En omdat dit mobo gewoon onbetrouwbaar is, door alle genoemde gebreken, is een ander mobo wel degelijk zinvol. Het is voor TS immers niet zo leuk als zijn respectabele MSI zijn CPU frituurt of in de fik vliegt, toch?

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dan probeer ik het nog één keer en ga daarna niet meer in herhaling vallen. Ik kan ook wel voorbeelden van fora plukken waarin er met één moederbord bij iemand een keer iets is mis gegaan.

TS gebruikt het moederbord nu zonder problemen en laat nergens zien dat hij wil overklokken. Zou hij nu een bord moeten kiezen dan zou ik dus al zeggen ga lekker voor een goedkoop AM3+ bordje, misschien van een andere fabrikant in dit geval inderdaad. Maar als je zo iets thuis al probleemloos hebt draaien is er geen reden om dat zomaar te gaan vervangen. Het bord werkt nu prima, jij doet voorkomen alsof de kans heel groot is dat binnen nu en een paar weken de CPU wegbrandt omdat je in een lijst met mobo incidenten op een overclock-website ziet dat het 1 (!) keer bij iemand fout is gegaan waarbij niet eens duidelijk is of dat gewoon op stock speeds was. Totale onzin om dan te zeggen dat morgen de brandweer waarschijnlijk gebeld kan worden.

MSI is een grote, bekende A-merk moederbordfabrikant en van deze serie zijn ook helemaal geen problemen bekend. Zolang MSI zelf op de site deze processor heeft staan kan je er echt wel vanuit gaan dat het normaal moet werken. Het bord is misschien voor overklokken niet aan te raden maar dat geldt voor heel veel borden in het goedkopere segment.

Laten we verder nu niet in herhaling vallen en ons meningsverschil laten voor wat het is; TS kan op basis van alles wat hier gezegd is denk ik al prima inschatten wat hij wil aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-08-2014 18:52 ]

youtube.com/@hisrep

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als je weet dat iets een grote mogelijkheid heeft om stuk te gaan, en daarbij ook nog andere dingen stuk zal maken, ga je dan het risico lopen? Ik iig niet.

Er zijn ook zat mensen met MS-tech voedingen die een jaar prima lopen, tot die ene keer....

Ik blijf erbij: lees jezelf in eer je iets zegt, en de fabrikant is de slechtste bron die je kan aanhalen.

• martijnuitoss
Het klopt als je weet dat een board niet zo goede reputatie en testresultaten heeft je niet aan zo'n board moet beginnen.

Maar het percentage wat faalt zal minimaal zijn,en ik heb ook geen problemen ondervonden.

Maar ik neem alles ten harte.en ga er iets mee doen.

edit:

ik ben eruit het gaat toch een i7 4790k worden maar nu heb ik jullie hulp nog 1 x nodig voor het mobo.

ik had zitten kijken naar de maximus 7 formula en waarom?,omdat ik dan zeker weet dat het goed is omdat alles er op en aan zit terwijl ik het waarschijnlijk nooit gebruik maar ik ben zo bang om weer een mobo te kopen die niet geweldig is en dat ik dan het gevoel heb rommel te hebben gekocht.

dus ik wil jullie mening horen over welk moederbord goed voor mij is. ik zal een paar belangrijke kenmerken opnoemen die ik wil hebben.

minimaal 6 sata
2x pci 3.0
crossfire
ddr3 met 8 banken ik heb nu 4x4 wil er 4x4 bij zetten heb nu 1600 MHz weet neit of dat snel genoeg is.
maar dat word lasting 8 banken,eventueel kan ik met 4 banken ook vooruit dan verkoop ik mijn 4x4 en koop 4x8
z97.

nu weet ik wel dat ik dit ook allemaal kan vinden maar dan weet ik dus nog niet hoe de componenten zijn op het board koeling en krijgt de processor genoeg stroom.

ook heb ik nog de hoop op de advertentie van de_baron maar ik geloof dat een ander me voor was :'(

Inmiddels verzien van mooie onderdelen.

I7 4790k
nieuw ram 32 ga 2400 MHz
Asus extreme hero.
ssd 512 850pro Samsung.
En een nieuwe kast.

Thnx voor alle reacties.

[ Voor 75% gewijzigd door martijnuitoss op 04-09-2014 01:38 . Reden: afsluitbericht ]

Pagina: 1