Toon posts:

Budget GamePC €600.-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zou ik kort willen vragen als iemand mij zou kunnen helpen om een geschatte waarde van mijn computer die ik nu heb te kunnen maken. Wanneer ik dat weet zou ik eventueel mijn budget kunnen verhogen wat ik nu al enigszins heb gedaan. (De PC is 1.5 jaar oud)

Case: Antec Three Hundred Two
Processor: FX 8350 Black Edition
Moederbord: ASrock 970 Extreme4
Videokaart:XFX Radeon HD 7970 Black Edition
RAM: 2x 4GB Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
HDD (1): Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB
HDD (2): 500GB maar ik weet het merk & type hier niet meer van het is echter geen dure HDD!
Optische drive: LG-GH24NS95

Daarnaast bied ik alvast mijn excuses aan voor de eventuele fouten en slechtheden van mij. Ik ben nou niet echt iemand die veel van computers. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk zelf te doen via de [Guide][Advies] van SmokingCrop.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil met mijn nieuw systeem goed kunnen gamen op zowel m'n 24inch scherm als op mijn TV scherm van 42inch! Ik werk daarnaast ook regelmatig met het Office pakket en Photoshop al is laatst genoemd programma niet bedoeld voor mij voor meester creaties :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo lang ik waar voor mijn geld krijg kan ik niet echt klagen al heb ik toch een maximaal budget.
Mijn budget is €550 tot maximaal €600.- excl assemblage maar incl verzendkosten!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik neem mee:

monitor van 24 inch (Samsung)
TV scherm van 42 inch
Gaming muis
Windows 7 Ultimate (Ik vind W7 fijner dan W8) ;)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

PC-Case
Moederbord
Processor
Videokaart
RAM (8GB) of meer!
HDD/SSD
Optische drive
Voeding

Dit was het wel z'n beetje gok ik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb hier en daar een beetje gelezen dat AMD vooral stroomvreters zijn dus daar wil ik liever niks mee te maken hebben aangezien mijn computer toch een uur of 50 per week draait. Ik zal het dan niet gaan merken aan het einde van het jaar met de rekening maar m'n pa wel haha.

Ik heb zelf een lichte voorkeur om een Intel processor met een Nvidea videokaart te pakken omdat dit aanzienlijk aan stroomverbruik gaat schelen alleen zal mijn budget misschien te klein zijn voor de rest. Daarom heb ik ook bovenin gevraagd als iemand mij zou kunnen helpen om een geschatte verkoopwaarde te maken voor de PC die ik nu heb.

Zelfs de onbekendste namen kunnen vaak goed of zelfs beter zijn dan de topmerken!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb niet echt een probleem met de grootte van de Case. Ik wil wel een rustige PC waarbij je geen straaljager naast je hebt aan geluid, daarnaast wil ik het energieverbruik zo laag mogelijk houden zoals ik al hierboven aangaf omdat ik hem veel aan heb.

Ik wil er ook nog even mee kunnen doen dit betekent dus dat ik niet over 1 jaar al mijn videokaart op processor moet gaan vervangen omdat hij de opvolger van de vorige game bijvoorbeeld niet aan kan. Denk bijv aan FIFA 15 die ineens omhoog schiet met specificaties vergeleken met andere jaren.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik was niet van plan de CPU/GPU te overklokken aangezien dit niet behoorlijk veel FPS oplevert.

Ik weet niet echt waar ik moet gaan beginnen met mijn budget, vandaar dat ik ook geen lijstje heb. Ik heb al op verschillende topic's gekeken en daaruit zag ik dat er vaak een Sapphire Radeon 7950HD 3GB in zit alleen ik ben dus geen fan van AMD. Ik weet dat het moederbord eigenlijk het belangrijkste is van mijn gehele computer en wil dolgraag een PC waarbij met een linkeroog gelet kan worden op energieverbruik. Ik zou het dus echt niet weten qua videokaarten.

Mijn lijstje op dit moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 173,89€ 173,89
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 133,-€ 133,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,85€ 67,85
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,69

Ik zie nu al dat ik op €511.69 euro zit zonder voeding, behuizing, moederbord en netwerkkaart. Ik merk dus dat ik het niet ga halen binnen de €600.- met de opties van nu. Ik hoop dat iemand me een beetje hiermee kan helpen want o wat ben ik hier slecht in. Sorry!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat is er mis met die pc dat je nu hebt met die fx 8350 en hd 7970 want die is beter dan wat je nu met 500-600 euro kan kopen.

Koop een SSD en herinstalleer Windows daarop en je zit weer goed ;)
Als je je huidige case/pc te luid vindt dan kan je nog switchen naar een stillere behuizing (bv Fractal R4) en een stillere processorkoeler (bv. Mugen 4 PCGH) en als je een luide voeding hebt dan zou je die ook kunnen switchen. En volgend jaar dan een grafische kaart update ofzo.

Kijk bijvoorbeeld het relatieve performance verschil tussen de HD 7970 en die gtx 750 ti..
http://tweakers.net/ext/f/EPYjR0BH0NHT2IfRDIyWhORV/full.gif (100% vs 169% in voordeel vd HD 7970)

[ Voor 49% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2014 01:48 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

CPU overclocken heeft meestal geen zin, GPU moah daar kan over gedebateerd worden tot in de late uurtjes.

Verder is er eigenlijk weinig mis met je setup. Het enige wat ontbreekt is een SSD, en eventueel een aftermarket koeler om het geheel wat stiller te maken.

Ik zou eerder overwegen om te kijken wat je qua geluid kunt doen met de huidige setup. Wat is op het moment je case? je zou de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black kunnen overwegen. en dan de: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition om de CPU koel en stil te houden.

nu een pc van 600 bouwen lijkt mij geld weg smijten Die CPU en GPU kan nog goed mee in games.

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/05/GeFOrce-GTX-770-Performance.png

[ Voor 6% gewijzigd door Splitinfinitive op 30-08-2014 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:43:
Wat is er mis met die pc dat je nu hebt met die fx 8350 en hd 7970 want die is beter dan wat je nu met 500-600 euro kan kopen.
Koop een SSD en herinstalleer Windows daarop en je zit weer goed ;)
Volgend jaar dan een grafische kaart update ofzo.
Opzicht is er niks mis met de PC die ik nu heb want ik ben er altijd met veel zorg mee opgegaan alleen merk ik dat hij met het opstarten van Windows, internet en games ontzettend (traag) is. Ik las wel eens dat een SSD de oplossing kan zijn van mijn problemen en dat heb ik op een moment ook overwogen om te doen alleen omdat ik AMD processor en AMD videokaart erin hebt denk ik dat deze veel meer verbruikt dan een Intel en Nvidea videokaart. Ik (denk) dus dat ik hierop flink kan energie besparen maar weet natuurlijk nooit als het genoeg is om de kosten eruit te halen. Ik ben opzicht heel tevreden met wat ik nu heb alleen weet ik niet als een andere setup dus loont of niet. Ik hoopte dat jullie me hier meer mee op weg zouden kunnen helpen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Koop die pricewatch: Crucial MX100 256GB en herinstalleer windows daarop en je programma's (en games waarvan je vindt dat de load te lang is)
of de 512GB versie: pricewatch: Crucial MX100 512GB

Maar let op! Je zal nooit meer zonder SSD willen :D
Dat lost al je traagheid problemen op die je daar zegt. Het is echt werkelijk dag en nacht verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:44:
CPU overclocken heeft meestal geen zin, GPU moah daar kan over gedebateerd worden tot in de late uurtjes.

Verder is er eigenlijk weinig mis met je setup. Het enige wat ontbreekt is een SSD, en eventueel een aftermarket koeler om het geheel wat stiller te maken.

Ik zou eerder overwegen om te kijken wat je qua geluid kunt doen met de huidige setup. Wat is op het moment je case? je zou de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black kunnen overwegen. en dan de: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition om de CPU koel en stil te houden.

nu een pc van 600 bouwen lijkt mij geld weg smijten Die CPU en GPU kan nog goed mee in games.

[afbeelding]
Hmm ik heb al hier en daar inderdaad gehoord dat een SSD een optie zou zijn om in mijn huidige setup te stoppen. Is er ook een 'topfavoriet' op dit moment met de SSD qua GB & prijs?

Ik heb momenteel deze Case:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Two€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 64,-

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

naar mijn mening loont het met het budget wat je nu hebt niet om voor een andere setup te gaan. Je zou eventueel kunnen kijken wat je kunt vangen voor wat je nu hebt staan. En als je dan rond de 1000 - 1200 komt dan kun je eventueel kijken wat er mogelijk is.

Ik ben eerlijk en blijf bij mijn punt dat met zo'n leuke setup het nu geld weg gooien is.

Idle verbruik van beide systemen intel/nv of intel/amd, amd/amd zal om en om gelijk liggen met mischien een watt of 20/30 verschil. dan duurt het 5 uur dan heb je 25 cent bespaard. Mischien is automatische slaapstand een optie.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:51:
[...]

Hmm ik heb al hier en daar inderdaad gehoord dat een SSD een optie zou zijn om in mijn huidige setup te stoppen. Is er ook een 'topfavoriet' op dit moment met de SSD qua GB & prijs?
pricewatch: Crucial MX100 256GB beste GB/prijs en nog leuke performance ook.

Case lijkt me ook niks mis mee, als het iets te luid is kun je altijd nog een case + SSD + aftermarket CPU cooler (als je die nog niet hebt,volgens mij wel want de black edition werden zonder koeler geleverd volgens mij) overwegen

[ Voor 37% gewijzigd door Splitinfinitive op 30-08-2014 01:56 ]

• SmokingCrop
  • Niet online
Tijdens gaming verbruikt AMD trouwens niet veel meer dan Intel. Het is maar wanneer je hem gaat overklokken en nog eens extra als je hem gaat stresstesten.
Je gaat meer geld (en performance) verliezen door je huidige setup te verkopen en een intel/nvidia in de plaats voor te kopen.

edit: Vind je je systeem trouwens te luid of is dat geen probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2014 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:52:
naar mijn mening loont het met het budget wat je nu hebt niet om voor een andere setup te gaan. Je zou eventueel kunnen kijken wat je kunt vangen voor wat je nu hebt staan. En als je dan rond de 1000 - 1200 komt dan kun je eventueel kijken wat er mogelijk is.

Ik ben eerlijk en blijf bij mijn punt dat met zo'n leuke setup het nu geld weg gooien is.

Idle verbruik van beide systemen intel/nv of intel/amd, amd/amd zal om en om gelijk liggen met mischien een watt of 20/30 verschil. dan duurt het 5 uur dan heb je 25 cent bespaard. Mischien is automatische slaapstand een optie.

[...]

pricewatch: Crucial MX100 256GB beste GB/prijs en nog leuke performance ook.

Case lijkt me ook niks mis mee, als het iets te luid is kun je altijd nog een case + SSD + aftermarket CPU cooler (als je die nog niet hebt,volgens mij wel want de black edition werden zonder koeler geleverd volgens mij) overwegen
Ik zou niet durven te zeggen als er een aftermarket CPU in zit aangezien een vriend van me hem toen in elkaar heeft gezet voor mij. Ik hoor hem regelmatig toch goed blazen maar mijn CPU hangt vaak rond de 40 graden zonder en 50-55 met gamen. Met de gpu zit ik vaak rond de 45 en met gamen rond 55-60.

Ik zal eens nadenken over een eventuele nieuwe case en aftermarket CPU koeler. Moet dit een speciale koeler zijn vanwege een van mijn componenten of maakt dit niet zoveel uit? De SSD zal er bij deze zo snel mogelijk in gaan!

Ram geheugen lijkt me nog niet dat dit uitvergroot moet worden of wel? In iedergeval al ontzettend bedankt voor de hulp die jullie bieden!

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:54:
Tijdens gaming verbruikt AMD trouwens niet veel meer dan Intel. Het is maar wanneer je hem gaat overklokken en nog eens extra als je hem gaat stresstesten.
Je gaat meer geld (en performance) verliezen door je huidige setup te verkopen en een intel/nvidia in de plaats voor te kopen.

edit: Vind je je systeem trouwens te luid of is dat geen probleem?
Nah ik heb hem niet overklokt en was dit ook niet van plan ;) Ik wist niet dat ik meer geld zou verliezen met een nieuwe setup dan mijn huidige dus dit is weer iets wat me toch een goed gevoel geeft om mijn huidig systeem te behouden. Mijn systeem maakt af en toe best wel wat lawaai maar opzicht heb ik er geen problemen mee echter als dit verholpen kan worden is het altijd interessant om iets te veranderen;)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:10:
[...]

Ik zou niet durven te zeggen als er een aftermarket CPU in zit aangezien een vriend van me hem toen in elkaar heeft gezet voor mij. Ik hoor hem regelmatig toch goed blazen maar mijn CPU hangt vaak rond de 40 graden zonder en 50-55 met gamen. Met de gpu zit ik vaak rond de 45 en met gamen rond 55-60.

Ik zal eens nadenken over een eventuele nieuwe case en aftermarket CPU koeler. Moet dit een speciale koeler zijn vanwege een van mijn componenten of maakt dit niet zoveel uit? De SSD zal er bij deze zo snel mogelijk in gaan!

Ram geheugen lijkt me nog niet dat dit uitvergroot moet worden of wel? In iedergeval al ontzettend bedankt voor de hulp die jullie bieden!
er moet even gelet worden op welke socket je gebruikt de jouwe is volgens my socket AM3+ die mugen heeft daar gewoon een handleiding en spulletjes voor. RAM is nog voldoende. wel een klein nadeel is dat je van dat ram hebt met spoilers erop. Dit is wat minder want dan kun je in de knoei komen met koeler hoogte. Dus dit zou je even moeten meten/opzoeken. en kijken of de koeler past. of uitwijken richting een AIO oplossing dan heb je alleen een pompje op de cpu zitten. Met een beetje tweaken kun je deze ook stil krijgen.

• SmokingCrop
  • Niet online
Wat je kan doen is het volgende:

1) behuizing aanpassen naar een stil model (dus met geluidsdempend materiaal erin) zoals bv de http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/ (verschillende kleuren)

2) De huidige cpu koeler vervangen voor een stil model die nog steeds goed kan koelen, zoals bv:
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

3) De voeding veranderen naar een stille en efficiënte kwaliteitsvolle voeding zoals bv:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Een nieuwe behuizing is natuurlijk het meeste werk omdat je bijna alles opnieuw moet doen.
Een voeding vervangen is iets minder werk, maar nog steeds relatief veel ivm de kabelmanagement.
Processorkoeler vervangen zal het minst lang duren.

edit: @ post hierboven, Je moet daar idd voor opletten, maar ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn als hij z'n RAM in het 2e en 4e slot steekt. (meest verre vd processor weg) Al zal dat gedeeltelijk gokken zijn omdat het nogal verschillend is per moederbord ..

voorbeeld van tweakers review:
Bij dit moederbord zal het lukken als je ze in de witte ram slots steekt.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000534441.jpeg

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 30-08-2014 02:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:19:
Wat je kan doen is het volgende:

1) behuizing aanpassen naar een stil model (dus met geluidsdempend materiaal erin) zoals bv de http://tweakers.net/product/315623/fractal-design-define-r4/ (verschillende kleuren)

2) De huidige cpu koeler vervangen voor een stil model die nog steeds goed kan koelen, zoals bv:
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

3) De voeding veranderen naar een stille en efficiënte kwaliteitsvolle voeding zoals bv:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Een nieuwe behuizing is natuurlijk het meeste werk omdat je bijna alles opnieuw moet doen.
Een voeding vervangen is iets minder werk, maar nog steeds relatief veel ivm de kabelmanagement.
Processorkoeler vervangen zal het minst lang duren.

edit: @ post hierboven, Je moet daar idd voor opletten, maar ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn als hij z'n RAM in het 2e en 4e slot steekt. (meest verre vd processor weg) Al zal dat gedeeltelijk gokken zijn omdat het nogal verschillend is per moederbord ..

voorbeeld van tweakers review:
Bij dit moederbord zal het lukken als je ze in de witte ram slots steekt.
[afbeelding]
Welke van deze 3 zou je me het meest aanraden in volgorde? De SSD heeft namelijk prioriteit 1 en om alle opties meteen te doen vind ik weer net teveel in een keer.. De voeding vervangen voor een (lichtere) versie maakt niks uit? Ik heb nu namelijk een Corsair CX750 Watt erin en zie dat de jouwe naar 550w gaat? Is dit een zuinigere dan die ik nu heb of berekend zich dit anders?

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 02:18:
[...]

er moet even gelet worden op welke socket je gebruikt de jouwe is volgens my socket AM3+ die mugen heeft daar gewoon een handleiding en spulletjes voor. RAM is nog voldoende. wel een klein nadeel is dat je van dat ram hebt met spoilers erop. Dit is wat minder want dan kun je in de knoei komen met koeler hoogte. Dus dit zou je even moeten meten/opzoeken. en kijken of de koeler past. of uitwijken richting een AIO oplossing dan heb je alleen een pompje op de cpu zitten. Met een beetje tweaken kun je deze ook stil krijgen.
Mijn socket is inderdaad een AM3+. Ik zal morgenvroeg even kijken als de koeler dit haalt met de hoogte ten opzichte van mijn ram en laat het je dan eventueel even weten? ;)

• SmokingCrop
  • Niet online
oh CX series is niet echt een luide voeding dus die zou ik niet vervangen. (heeft niet de beste kwaliteit qua capacitoren, maar om daar een nieuwe voeding voor te kopen is ook overdreven)

Je zou kunnen beginnen met SSD & cpu processor. Al zal de stillere behuizing wellicht het meeste verschil geven om die grafische kaart wat te dempen qua geluid en de stillere case fans.

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 18-01 20:25
Als je CPU (8350!) onder load 50-55 graden blijft, lijkt het me niet dat er geen aftermarket koeler opzit, toch?

Dat ding is een heethoofd en bij verschillende mensen is dat ding (zonder aftermarket koeler) iets van 65-70 graden Celcius boven 0 onder flinke load.

[ Voor 40% gewijzigd door jorisvdelsen op 30-08-2014 11:43 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1