2 versies van AMD Catalyst draaien

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een raar probleem, waarvan ik had gehoopt dat het opgelost was na het upgraden naar een nieuwere videokaart, maar dat is helaas niet het geval :'(

Wat ik wil, is 4 monitoren aansluiten op mijn systeem. Op dit moment lukt dat door middel van een MSI R9 270X waar een 30" op de duallink DVI en een 20" op de singlelink DVI hangt. Op een XFX Geforce 7100GS heb ik een 20" hangen op de singlelink DVI en een 10" op de VGApoort van het ding. Dit werkt en ik heb hiermee een quadmonitor setup.

Het vervelende is echter dat die 7100GS te traag voor woorden is, en nu ik daar een 20" aan heb hangen naast de 10" die ik eerst gebruikte, Het minimaliseren en maximaliseren van vensters duurt gewoon echt lang, het voelt stroperig aan en daarmee werkt het dus gewoonweg niet soepel.

Nu had ik in mijn oude config een HD4350 naast een HD6870 draaien onder WinVista icm eenP67bord, en dat werkte prima.
Inmiddels ben ik wat geupgrade, en onder Windows 7 merk ik dat het verdomd lastig is om die 2 AMDkaarten naast elkaar te laten draaien.

Voor de 4350 kan ik 13.9 draaien als laatste versie, voor die 270x heb ik 14.4 geïnstalleerd op het moment. Helaas heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om deze 2 naast elkaar te draaien. Als ik beide probeer te installeren met 13.9, dan werkt maar 1 van de 2 kaarten. De andere geeft in m'n devicemanager een code 43, "Windows has stopped this device because it has reported problems."
Als ik 1 van de 2 kaarten erin zet gaat het prima, maar beide tegelijkertijd lukt me dus niet.

Uiteraard heb ik al geprobeerd handmatig naar de .inf te verwijzen, maar dat levert helaas niet echt een werkende situatie op. Of Windows vindt dat de beste driver al geïnstalleerd is en installeert er effectief geen.
Of hij ketst versie 14.4 erop, en dan krijg ik die errorcode 43 weer, wat kan kloppen voor de 4350, want die werkt niet met de 4350.

Vroeger (en nu begin ik echt oud te klinken) was er nog zoiets als de Omegadrivers, 3rd party drivers voor ATIkaarten, maar tegenwoordig lijkt dat ook niets meer te zijn.

Bij deze de vraag, heeft iemand een idee hoe je deze config aan de gang zou kunnen krijgen.
De config zoals ik 'm op dit moment (probeer) te draai(en).
Gigabyte Z68X-UD4P
I5 2500K
MSI R9 270x
MSI HD4350
Windows 7
Catalayst 13.9 / 14.4
En een 10", 2x 20" en een 30" als monitor.

De andere oplossing is natuurlijk een upgrade doen van de Nvidia 7100 naar een GT210 ofzo, maar gezien die 4350 voldoet zou 't prima zijn die te gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 29-08-2014 22:57 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan waarschijnlijk in ieder geval 3 schermen aansluiten met een kaart. DVI-I -> VGA 10", Displayport -> DVI-D 30" en de DVI-D 20".

Met 2 kaarten waaronder de 7100gs dan kan je alle 4 de schermen aansluiten. Dan zou ik het volgende doen, DVI-I 20", Displayport -> DVI-D 30" en de DVI-D 20" van je 270x en de vga van de 7100gs gebruiken voor de 10". Ik denk dat als de 7100gs gebruikt voor de 10" dat je minder last hebt van lag omdat dit een kleiner scherm is.
Een hele tijd terug had je in Windows XP bij Nvidia nog de optie om Windows te versnellen met de grafische kaart, dit kon je ergens aanvinken. Destijds had ik die optie met een 7800GS.

Nadeel van die 2 opties is dat je een actieve adapter moet kopen tenzij je beeldscherm displayport heeft.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:30

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het klinkt alsof de ene kaart een maximumversie heeft, en de andere kaart een minimumversie die compleet niet overlapt. Je zou kunnen proberen van één de kaarten om het hele driver-gedeelte (CCC zou ik met rust laten en niks mee te doen...) te modden, van inf/cat files tot de bestandsnamen, maar dat gaat erg lastig worden en is het mogelijk niet waard. Het punt is dat die R9 270x zo te zien maar drie monitoren max kan aansluiten, tenzij je Displayport gaat daisychainen, uiteraard. Twee "RAMDAC" monitoren (HDMI/DVI-D/VGA en varianten), en één actieve (!) displayport monitor. Dat kan een 100% native displayport monitor zijn, óf een andere monitor met een actieve converter.

Ik denk dat een 2e driverversie parallel draaien zo goed als onmogelijk is; puur omdat de bestandsnamen 100% gelijkwaardig worden overgezet. Je zult een kaart van "zelfde niveau" moeten hebben, die eenzelfde driverversie draait, of een compleet andere fabrikant (waar eigenlijk alleen Intel met alles nog samen werkt, nVidia & AMD tegelijk is lastig...)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Een Nvidia en een AMD kaart naast elkaar doe ik al ruim 10 jaar probleemloos, dus daar ben ik op zich niet zo heel bang voor. Het nadeel is voornamelijk dat die kaart het niet trekt.

Een actieve adapter is leuk, misschien moet ik dat ook maar gewoon doen (mijn 30" is inmiddels weer bijna 6 jaar oud, dus een displaypoort heeft die iig niet.

Die 7100GS enkel voor de 10" gaat prima, maar dat zijn ook maar weinig pixels (iit de 1600x1200 / 1680x1050 van de 20"s).

Maar ik vroeg me af of het mogelijk was zonder extra dingen te kopen. Onder Vista heb ik 't aan de praat gehad icm een P67bord. Maar of dat nu nog de moeite waard is betwijfel ik, hoewel ik 't altijd wel een lekker fijn OS vond.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je geprobeert de kaarten los van elkaar te installeren (was me niet helemaal duidelijk)? Je zou dit nog kunnen proberen. Zodra ze allebei zijn geinstalleerd dan steek je ze er allebei in.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ja, dat heb ik gedaan, maar dat lukt helaas niet, omdat die drivers zichzelf overschrijven. En als ze er eenmaal beide inzitten dan gaat altijd 1 van de 2 bokken.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Hoewel het onze hobby is, en we het aankloten met ons systeem stiekem helemaal geweldig vinden kunnen we het ook op simpele manier oplossen, je doet me even een DM en we ruilen de 4350 met een gt220 die ik hier heb liggen, als je wilt.. ;)

Ik ken die omega drivers ook nog, had je die niet nodig om de softmod 9500-9700pro te realiseren? :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 09:52
Waarom haal je geen 750ti en vervang je je oude gforce kaart daarmee?;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Omdat een 750 Ti
1. te duur is.
2. gigantische overkill is voor het aansturen van 2 schermpjes die voornamelijk 2D gaan doen
3. ik per se een low-profile kaart nodig heb met VGAaansluiting via een losse kabel.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 09:52
Probeer dan een 9800gtx ofzo op de kop te tikken in de VA:)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04

dodo79

witte dikke tonnie

gebruik de gpu van je cpu en je R9?
je hebt een 2500k en een z68 mobo dus je hebt de aansluitingen op je mobo.

Gebruik hier een 22" op een gtx650ti en een 19" op de vid kaart van de cpu, geen centje pijn.

omdat het kan!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ferluci92 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:34:
Probeer dan een 9800gtx ofzo op de kop te tikken in de VA:)
Als het een nieuwe kaart wordt dan wordt het een Geforce GT210, dat is het enige dat aan mijn eisen voldoet. Fullprofile kaarten heb ik hier nog zat liggen, maar daar heb ik weinig aan voor mijn toepassing.

Het ging mij er voornamelijk om om het aan de praat te krijgen met de 2 AMDkaarten die ik hier nu heb.
dodo79 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:39:
gebruik de gpu van je cpu en je R9?
je hebt een 2500k en een z68 mobo dus je hebt de aansluitingen op je mobo.

Gebruik hier een 22" op een gtx650ti en een 19" op de vid kaart van de cpu, geen centje pijn.
Mijn Z68 bord heeft geen videoaansluitingen, dus dat gaat 'm helaas niet worden.
En als hij die al had, het gaat mij juist om een interne aansluiting. Extern heb ik weinig aan. Vandaar dat het een lowprofile moet zijn met een losse VGAstekker.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat gebeurd er als je alleen de 270X inbouwt, hiervoor de 14.4 driver installeert, vervolgens de 4350 bijsteekt en daarvoor geen Catalyst drivers instaleert? Je zou dan via het apparaatbeheer het .inf bestand van 13.9 kunnen toewijzen aan de 4350, of Windows Update naar een driver laten zoeken, als het goed is wordt die gevonden voor de 4xxx serie. Deze installeren puur de videodrivers en niet Catalyst of andere software.

Geen idee of het werkt maar je kan het proberen :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Dan krijg je dus die code 43 voor je neus geslingerd, want die drivers gaan elkaar toch op een of andere manier in de weg zitten. Ook al doe je in eerste instantie niets met de 14.4 driver.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik ga er van uit dat je tijdens de installatie de directory hebt verandert voor beide drivers?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:39
Je zal de legacy drivers moeten installeren voor die oude AMD kaart. Het moet werken want ik had eens een miner met wat oude en nieuwe meuk door elkaar. Met wat gekloot met die legacy driver en de nieuwe werkte het uiteindelijk.

Volgens mij was het iets van, oude kaart er in, legacy drivers installeren via alleen de INF file. Dan shutdown, andere kaart erbij en dan de nieuwe driver (weet niet of dat de hele setup was of alleen de INF file weer).

Inventaris - Koop mijn meuk!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:55:
Ik ga er van uit dat je tijdens de installatie de directory hebt verandert voor beide drivers?
Jup, zo slim was ik gelukkig :P anders overschrijft hij inderdaad weer drivers. Maar dat hielp helaas niet.
chaoscontrol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:02:
Je zal de legacy drivers moeten installeren voor die oude AMD kaart. Het moet werken want ik had eens een miner met wat oude en nieuwe meuk door elkaar. Met wat gekloot met die legacy driver en de nieuwe werkte het uiteindelijk.

Volgens mij was het iets van, oude kaart er in, legacy drivers installeren via alleen de INF file. Dan shutdown, andere kaart erbij en dan de nieuwe driver (weet niet of dat de hele setup was of alleen de INF file weer).
Ik ga het nog eens op die manier proberen. De 270x had ik er nog niet uitgehaald namelijk, enkel de 4350, misschien dat 't andersom wel werkt.
Pagina: 1