FPS drops tijdens het gamen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo allemaal,

Enige tijd geleden begon ik problemen te krijgen tijdens het gamen, o.a. frame drops en ik moest de games op lagere settings zetten. (En als je gamer bent kan at natuurlijk niet :P)
Dus heb ik recent een nieuwe videokaart gekocht, de msi gtx 770. Helaas nadat ik deze in mijn systeem had gezet bleven de fps drops nog steeds voorkomen.
Ik heb even wat onderzoek gedaan en ik kwam tot de conclusie dat ik een betere voeding nodig had. Dus ik heb mijn oude (Cooler Master Silent Pro 700W) vervangen met een nieuwe voeding (Evga 850W G2).

Helaas heb ik nu nog steeds last van zware fps drops tijdens het gamen. Een vriend raadde aan om MSI Afterburner te downloaden om te kijken om me iets raars opviel.
Ik kwam Core en geheugen clock tegen en deze stonden de hele tijd op hoge waarden.

Core clock: 1084 mhz.
Geheugen clock: 3506 mhz.

Ik neem aan dat dit het probleem is alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet oplossen. Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt en sorry voor mijn lange verhaal. ;)

Edit:
Mijn specs:
CPU: Intel Core i7 950 (4x 3066 MHz met HT) Quad Core
CPU-Koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
Moederbord: Asus SABERTOOTH X58
Geheugen: 6GB DDR3 1333Mhz (Tri Channel)
Videokaart: MSI gtx 770
Voeding: Evga 850W G2

[ Voor 11% gewijzigd door Mistify op 29-08-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:50

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Waar heb je in hemelsnaam gelezen dat je een betere voeding nodig had? En sinds wanneer houdt beter meer vermogen in? Want je oude voeding was al zware overkill voor die setup, die trekt 450W max.

Wat mij opvalt is de geheugenclock, die zou namelijk rond de 7GHz moeten liggen bij een GTX770 als ik t me goed herinner. Daar zou ik eens naar kijken.

Kijk ook eens naar je temperaturen, als je CPU gaat throttlen kan het natuurlijk ook dat zijn.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-05 08:13
Bij welke spellen heb je eigenlijk framedrops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:00:
Waar heb je in hemelsnaam gelezen dat je een betere voeding nodig had? En sinds wanneer houdt beter meer vermogen in? Want je oude voeding was al zware overkill voor die setup, die trekt 450W max.

Wat mij opvalt is de geheugenclock, die zou namelijk rond de 7GHz moeten liggen bij een GTX770 als ik t me goed herinner. Daar zou ik eens naar kijken.

Kijk ook eens naar je temperaturen, als je CPU gaat throttlen kan het natuurlijk ook dat zijn.
Deze voeding was al 3 jaar oud en bronze certified, niet de beste voeding dus. Ik had bedacht dat er al aardig wat kracht verloren kon zijn. Ook wil ik in de toekomst een 2e gtx 770 erbij doen. Ik had ook wat hulp gevraagd op Tom's Hardware en zij bevolen de Evga 850W G2 aan.

Wat kan ik doen om de geheugenclock aan t passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
superrock schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:12:
Bij welke spellen heb je eigenlijk framedrops?
Ik heb bij vrijwel alle spellen hier last van.
De spellen die ik het meest speel en waar het echt veel voorkomt zijn Battlefield 4, Titanfall en Watch_Dogs. Watch_Dogs is natuurlijk nog steeds een lag fest maar ik hoor wel van vrienden dat zij vaak toch geen last hebben van fps drops. Het rare was dat ik gisteren in dit spel voor ongeveer een half uur lang helemaal geen fps drops had. Het speelde heel erg vloeiend! Helaas kwamen de problemen na een tijde weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als de problemen pas na enige tijd in-game opduiken, denk ik meteen aan een temperatuurprobleem. Wat zijn de temperaturen terwijl je aan het gamen bent?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Het is niet na enige tijd. Het altijd vrijwel meteen.
In Watch_Dogs had ik juist dat na enige tijd spelen dat de fps drops een half uur niet voorkwamen. Dit is nu 3 keer random gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:00:
Bij lange na niet, 350W zal zelfs niet eens gehaald worden met deze PC.
Het is eerder maar 3 jaar, van een goede voeding mag je gewoon verwachten dat die 10 jaar zonder problemen draait, de nieuwe EVGA voeding van jouw heeft dan ook 10 jaar garantie. EVGA gaat er dus ook vanuit dat de meesten 10 jaar zonder problemen draaien, anders hadden ze er ook nooit 10 jaar garantie opgegeven.
en bronze certified
Dat zegt helemaal niks over de levensduur, kwaliteit of wat dan ook. Het is alleen een indicatie van het rendement.
Ik had bedacht dat er al aardig wat kracht verloren kon zijn
Dat kan niet.
Ook wil ik in de toekomst een 2e gtx 770 erbij doen.
De voeding die je nu hebt is bedoelt voor drie GTX 770's, niet voor twee. ;)
Ik had ook wat hulp gevraagd op Tom's Hardware en zij bevolen de Evga 850W G2 aan.
Dat zegt meer over het niveau daar helaas...
Ik zou eerst het probleem maar eens opzoeken. Wat gebeurt er precies? Zakt je framerate in eens naar zo'n 20FPS of zoiets?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 20:29

Thomg

Aww yiss

Mistify schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:14:
[...]

Deze voeding was al 3 jaar oud en bronze certified, niet de beste voeding dus. Ik had bedacht dat er al aardig wat kracht verloren kon zijn. Ook wil ik in de toekomst een 2e gtx 770 erbij doen. Ik had ook wat hulp gevraagd op Tom's Hardware en zij bevolen de Evga 850W G2 aan.

Ik zou sowieso ver van tomshardware weg blijven, advies die zij geven geld vaker voor de amerikaanse/canadese markt dan de europese markt.
Zeker voor voedingen zijn de markten wild verschillend, EVGA is over het algemeen overpriced hier(!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:14:
[...]
Zeker voor voedingen zijn de markten wild verschillend, EVGA is over het algemeen overpriced hier(!)
Eh nee, helemaal niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Bedankt voor de uitleg The_Mask!

Maar als we naar Watch_Dogs kijken zitten mijn frames normaal rond de 45. Het verschilt hoe vaak en naar welk aantal mijn frames dalen. Soms is het om de 5-10 sec ene framedrop en soms blijft het gewoon aanhouden. De frames dalen dan naar 5-10 fps of soms zelfs 1 fps en blijft mn beeld voor een paar seconden stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 18:47
Leuk dat mensen reageren met verontwaardiging zonder dat ze weten waar ze het over hebben...

Als een voeding slecht is, kan het zeker zijn dat er framedrops voorkomen, maar dat is dan puur omdat hij dan niet genoeg kan leveren. Maar ik betwijfel of dat in dit geval zo was. Aangezien de voeding krachtig genoeg was/is.

Daarnaast, die hoge kloksnelheden (core en memory) zijn een goed teken, dat geeft aan dat ze dus niet omlaag gaan. Als deze constant blijven gedurende gameplay, dan ligt daar geen fout.
Bovendien is 2x 3506 mhz gelijk aan 7012mhz, dat valt dus binnen de specificatie van 7ghz geheugen (ja, het werkt net als ram geheugen, dat ook niet op een enkel kanaal 1600mhz o.i.d. haalt). Soms zie je ook wel eens 1750mhz bij de snelheid van je videokaartgeheugen, afhankelijk van de kaart en programma waar je het uitleest. 4x 1750 is ook 7000mhz.

Volgende punt, watch dogs is een game met framedrops, vooral wanneer je aan het reizen bent, doordat de game gemaakt is voor consoles die één geheugen hebben voor zowel de cpu als de gpu. Het spel is gewoon slecht gemaakt voor pc's. Ik weet overigens niet dat ondertussen is aangepakt met een update, maar een paar maanden geleden was dat zo. Dus die framedrops betekenen eigenlijk (in dat spel) dat er data uit het gewone geheugen gehaald wordt ipv uit het videogeheugen. Deze is langzamer en zorgt dus voor stotterend en trager beeld, omdat de videokaart daar op moet wachten voordat het een beeld kan renderen.

Dan, heb je nog één factor over en dat is de factor van de CPU. Als deze ergens anders mee bezig is ondertussen, dan krijg je ook gestotter of flink lagere framerates. Of hij is simpelweg op zijn maximum en hij vertraagt de boel (dan is hij de bottleneck). Ik betwijfel dat hij de bottleneck is, want drops naar 5-10 fps is wel erg extreem.

Ik zou eens kijken of alle drivers goed zijn geinstalleerd en misschien opnieuw installeren, maar eerst volledig verwijderen met Display Driver Uninstaller (even googlen en windows uitvoeren in safe mode).

Controleer je pc op virussen of spyware etc, met virusscanner en antimalware programma's. Kijk of er op de achtergrond tijdens games programma's actief bezig zijn (met taakbeheer van windows) die je cpu in gebruik nemen.

Het kan ook zijn dat je videokaart te weinig geheugen voor textures etc heeft. ALs het geheugen van je videokaart vol is, krijg je stotterend beeld en lag, normaals, omdat hij steeds dingen van andere locaties moet halen omdat ze niet meer in het snelle videogeheugen passen.

Misschien kunnen dingen als shadowplay of OSDs van bijvoorbeeld Afterburner etc. ook problemen veroorzaken. probeer deze ook uit te schakelen.
Sluit programma's af, Chrome gebruikt ook bijvoorbeeld een deel videogeheugen (windows verkenner ook, maar dat kun je niet echt uitschakelen, wel met een programma als Razer Gamebooster).

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
Je kunt tijdens het game bijvoorbeeld http://openhardwaremonitor.org/ draaien om meteen alles in de gaten te houden, (temps, vram-gebruik, kloksnelheden, etc etc) dan kun je misschien zien wat de bottleneck is. Ook is het misschien een idee om een keer je pc in veilige modus op te starten en dan een game te draaien (kan zijn dat een game het dan niet doet, omdat ie bepaalde processen nodig heeft), heb je dan geen framedrops dan ligt het dus aan een ander programma wat open staat tijdens het gamen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TJRef schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:02:
Leuk dat mensen reageren met verontwaardiging zonder dat ze weten waar ze het over hebben...
Moet je niet zelf mee doen.
Als een voeding slecht is, kan het zeker zijn dat er framedrops voorkomen, maar dat is dan puur omdat hij dan niet genoeg kan leveren.
En hoe had je in gedachten dat een voeding de framerate zou beïnvloeden? Kun je dit dan ook uitleggen hoe dit te werk zal gaan?
Daarnaast, die hoge kloksnelheden (core en memory) zijn een goed teken, dat geeft aan dat ze dus niet omlaag gaan. Als deze constant blijven gedurende gameplay, dan ligt daar geen fout.
Bovendien is 2x 3506 mhz gelijk aan 7012mhz, dat valt dus binnen de specificatie van 7ghz geheugen (ja, het werkt net als ram geheugen, dat ook niet op een enkel kanaal 1600mhz o.i.d. haalt). Soms zie je ook wel eens 1750mhz bij de snelheid van je videokaartgeheugen, afhankelijk van de kaart en programma waar je het uitleest. 4x 1750 is ook 7000mhz.
Het geheugen draait nooit op 3500MHz of 7000MHz, de maximale kloksnelheid van GDDR5 zit tegenwoordig zo rond de 1750MHz.
Dus die framedrops betekenen eigenlijk (in dat spel) dat er data uit het gewone geheugen gehaald wordt ipv uit het videogeheugen. Deze is langzamer en zorgt dus voor stotterend en trager beeld, omdat de videokaart daar op moet wachten voordat het een beeld kan renderen.
Eh nee...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja hou msi afterburner naast je game en dan kijk je is of er mhz drops zijn en ook wat de temp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Bedankt voor alle suggesties!

Wat ook misschien handig is om te laten weten is dat het maakt of de settings erg laag of juist erg hoog heb staan. Ik kraag natuurlijk gemiddeld wel hogere fps met lage settings (gem. 90 in Watch_Dogs) maar de frame drops blijven aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
-The_Mask- schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:20:
[...]
Moet je niet zelf mee doen.

[...]
En hoe had je in gedachten dat een voeding de framerate zou beïnvloeden? Kun je dit dan ook uitleggen hoe dit te werk zal gaan?

[...]
Het geheugen draait nooit op 3500MHz of 7000MHz, de maximale kloksnelheid van GDDR5 zit tegenwoordig zo rond de 1750MHz.

[...]
Eh nee...
Je voelt je aangesproken?
Ik zal vast dingen niet volledig kloppend hebben uitgelegd, maar een PSU kan zeker invloed hebben op framedrops en time-outs, als je videokaart niet genoeg stroom krijgt zal hij misschien eerder afsluiten of het systeem uitschakelen, maar hij zal ook even flink terugschakelen. Ik zie verder geen uitleg van jouw argument. Hoewel dit onderwerp verder niet meer van toepassing is op dit topic, omdat de PSU al is uitgesloten door de topicstarter. Dus fijn als je je hierop wilt focussen, maar het is momenteel off-topic.

Hoe werkt jouw laatste punt volgens jou dan? ("eh nee..")
De mijne is gebaseerd op observaties, de framedips bekeken met verschillend geheugen in mijn systeem. De frames waren hoger met mijn 2400mhz geheugen dan met 1600mhz geheugen in watch dogs en minder stotter.

Het helpt als je ook nuttige informatie geeft, in plaats van je huidige manier van reageren. Als ik iets niet correct heb (wat vast regelmatig gebeurt) beargumenteer dit dan, zodat een ander er ook iets aan heeft. (aangezien hij 1333mhz geheugen heeft)

En 1750 3500 of 7000, who cares, de gezamenlijke snelheid is wel degelijk 7000, gecombineerd. Het is maar net hoe het programma het uitleest (meestal 3500 of 1750 in dit geval).

[ Voor 6% gewijzigd door TJRef op 30-08-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:50
TJRef schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:47:
[...]

Je voelt je aangesproken?
Ik zal vast dingen niet volledig kloppend hebben uitgelegd, maar een PSU kan zeker invloed hebben op framedrops en time-outs, als je videokaart niet genoeg stroom krijgt zal hij misschien eerder afsluiten of het systeem uitschakelen, maar hij zal ook even flink terugschakelen. Ik zie verder geen uitleg van jouw argument. Hoewel dit onderwerp verder niet meer van toepassing is op dit topic, omdat de PSU al is uitgesloten door de topicstarter. Dus fijn als je je hierop wilt focussen, maar het is momenteel off-topic.
Onzin, een voeding werkt, of hij werkt niet. Als hij niet werkt valt je PC uit.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Mistify schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:43:
Bedankt voor alle suggesties!

Wat ook misschien handig is om te laten weten is dat het maakt of de settings erg laag of juist erg hoog heb staan. Ik kraag natuurlijk gemiddeld wel hogere fps met lage settings (gem. 90 in Watch_Dogs) maar de frame drops blijven aanwezig.
Zijn de framedrops even laag? (5-10 fps en soms 1 fps ?)

Maak eens een screenshot van Afterburner en taakbeheer tijdens het gamen, of GPU-Z, openhardwaremonitor o.i.d. Dan kunnen we meekijken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

chaoscontrol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:52:
[...]

En toch zijn er al talloze topics langsgekomen waarbij dit niet het geval was. Voedingen die teveel fluctueren, of niet genoeg kunnen leveren kunnen rare problemen veroorzaken.

Het duidelijkst is het als een PC onder zware belasting gewoon uitvalt.
Helaas gebeurt dit niet altijd en komen er onverwachte dingen naar boven. Ik heb zelf kunnen zien hoe een GPU zonder alle 6 PIN connectors wel startte, maar op lage snelheid bleef hangen. Bijzonder, en ik had het niet verwacht, maar het KAN wel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
chaoscontrol schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:52:
[...]

Sorry, maar zelfs met een voeding is het niet alles of niks. Er kunnen meer dingen defect zijn. Het hoeft maar een losse kabel te zijn die er voor zorgt dat één van de twee 6-pin connectors niet meer werkt als het warm wordt daarbinnen. Bovendien zit niet alles op één rail, er kan een rail misschien tijdelijk uitvallen, de GPU geeft een time-out en hij reset zichzelf in een safe-mode.
Toegegeven, ik heb niet alle wijsheid in pacht, en ik schreef het wellicht alsof ik dat wel had. Ik weet alleen dat er niet iets bestaat als simpel wel of niet. Zelfs bij de meest simpele dingen als een aan/uit schakelaar van een lamp kunnen er meer symptomen ontstaan dan dat hij het simpelweg doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Ok, ik heb even gekeken met msi afterburner en ik merkte dat de gpu usage af en toe van 97-100% gewoon helemaal na 0% schiet. Je krijgt omgekeerde pieken zeg maar. De temperatuur is ook niet het probleem, deze zit de hele tijd rond de 60-75 graden.

Nog iets wat misschien van belang is: tijdens het zeldzame moment dat ik geen om maar amper frame drops heb en alt-tab gebruik om op afterburner te kijken gaat hij gewoon soepel naa rmijn bureaublad. Als ik wel last heb van frame drops en ik doe hetzelfde krijg ik eerst enkele seconden een zwart scherm. Dit kan soms wel 20 seconden duren.

Voeding zou idd niet probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Heb je toevallig ook een tweede scherm, zodat je alles kunt monitoren zonder naar het bureaublad te gaan? Want op dat moment gaat alles natuurlijk omlaag. Maar meestal nooit op 0%, meestal een paar procent als je op het bureaublad bent. Dat betekent dus dat de videokaart op dat moment echt helemaal stopt.
Krijg je ook wel eens foutmeldingen van je drivers dat de driver (videokaart) niet reageert en is hersteld? Hoe lang duren die framedrops? Was dit exact hetzelfde patroon als bij je vorige videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Helaas geen 2e scherm. Ik wel een aantal screenshots van afterburner tijdens dat ik BF4 speelde zonder en met frame drops. Dit heb ik ook voor W_D. Zijn deze miss nuttig? En zo ja, welke grafieken?

Ik weet niet of de core en memory clock van waarde moeten veranderen maar ze blijven ook op deze stand staan als ik op het bureaublad zit en niks open heb staan.

Ik heb ook idd enige tijd geleden een foutmelding gekregen die ik af en toe na het opstarten te zien kreeg. Maar na het updaten van de laatste drivers is deze weg.

De framedrops op het meest extreme moment duren ongeveer 3/4 sec, dan weer 2 sec normaal spelen en dan weer 3/4 sec stil.

Dit was geloof ik niet hetzelfde patroon als bij mijn vorige kaarten (2x asus gtx 560) maar ik kan het mij niet precies herinneren. Is het misschien nuttig om ze even opnieuw erin te zetten en te testen?

Ik heb nog een test gedaan met een ouder spel, nfs hot pursuit uit 2010. Hierbij heb ik nooit problemen gehad. Dit keer had ik zoals gewoonlijk wel continu 60fps maar soms laadde de wereld niet en werd ik stop gezet. Dit is nog nooit eerder voorgekomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mistify op 31-08-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Grote framedrops heb je ook wel eens als de harde schijf veel wordt gebruikt. Nogmaals, probeer te kijken of je ergens overdadig gebruik van je CPU, ram of HDD kunt bespeuren tijdens het spelen.

En gebruik eens de display driver uninstaller. Dat je met een schone lei kunt beginnen zonder restjes oude drivers en oude videokaarten die nog in het systeem staan.

En post die screenshots eens. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Hier heb ik 2 screenshots van msi afterburner. Bij 1 afbeelding had ik geen frame drops tijdens bf4 en bij de andere wel. Aan het eind van sommige grafieken zie je opeens een stijging/daling maar dat komt natuurlijk omdat ik uit de game stapte om de screenshots te maken.
Ik heb maar alle grafieken in een word bestandje gezet omdat ik niet zeker wist welke handig waren :P

Bf4 zonder frame drops:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/27y7chs.jpg

Bf4 met frame drops:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/281zeo8.jpg

Wat mij zelf opvalt t.o.v. van de grafieken is dat de gpu pieken naar nul heeft, de voltage en utilization limit rare pieken hebben en dat de pagefile usage continu op 100% zit.

Ik ga nu de display driver uninstaller eens uitproberen. Bedankt voor alle hulp tot nu toe! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mistify op 31-08-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Ik vind afterburner toch zo lastig uit te lezen he.. maar goed, ik zie in ieder geval dat het gebruik van zowel de videokaart als de CPU erg grillig is wanneer je drops hebt, logisch. En ik zie ook inderdaad dat de pagefile bij het stotteren helemaal vol is. Misschien moet je even kijken bij je windows instellingen hoe je pagefile geregeld wordt, want dat kan betekenen dat hij eigenlijk te veel informatie naar de harde schijf gaat schrijven. Ik snap alleen niet waarom dat bij de ene run niet het geval is. Er moet iets op de achtergrond bezig zijn, lijkt me?
Maak eens screenshots van de analytische tool van taakbeheer, en dan meer screenshots van het geheugengebruik en het gebruik van je harde schijf. Ik weet niet of je windows 7 of 8 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
En eh.. ik zie het nu pas, maar je hebt met 6 gb ram misschien ook gewoon te weinig geheugen... Probeer zoveel mogelijk overbodige achtergrondprocessen af te sluiten voordat je begint te gamen. En houd je ram geheugen in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistify
Sorry, dat ik nu pas antwoord. Ik was de afgelopen dagen een beetje druk. >.<

Maaaarr... ik denk dat mn problemen grotendeels zijn opgelost! Ik heb de display driver uninstaller gebruikt en de drivers opnieuw geinstalleerd. Daarna de games getest en ze werkten prima!
Maar omdat geforce daardoor ook opnieuw was geinstalleerd was deze niet actief tijdens de eerste keer dat ik de spellen weer speelde. Nadat ik wat gameplay wou opnemen begon titanfall en watch_dogs allebei weer fps drops te vertonen.
Dus waarschijnlijk is geforce shadowplay de hele tijd de dader geweest. Ik had shadowplay namelijk elke keer aanstaan om mn frames te bekijken.

Dus nu moet ik maar even uitzoeken wat ik hier aan kan doen maar dat google ik wel ff.
Heel erg bedankt voor alle hulp! :D Ik waardeer het echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Ah, kijk. Dat is mooi.
Er bestaan uiteraard alternatieven voor shadowplay. Fraps bijvoorbeeld. Succes en graag gedaan.
Misschien komt dat probleem met opnemen omdat je te weinig geheugen hebt? Daar zou ik ook eens naar kijken als ik jou was.

[ Voor 34% gewijzigd door TJRef op 03-09-2014 20:58 ]

• Mistify
Nog even een laatste vraag. :P
Hoe kan ik mijn geheugen het best in de gaten houden? En waar moet ik dan op letten?

• TJRef
Met het taakbeheer, tabblad prestaties. Waar je op moet letten is of hij vol raakt.
Pagina: 1