Externe harde schijf verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe externe harde schijf, de pricewatch: Seagate Expansion Desktop 3TB Zwart. Hierbij heb ik een extra USB-kabel besteld, aangezien de bijgeleverde (zoals altijd) te kort is.

Helaas heb ik het probleem dat wanneer de schijf bezig is (tijdens back-ups), de verbinding wordt verbroken om daarna weer verbinding te maken. Dit gebeurt eigenlijk alleen tijdens het kopiëren/indexeren van de bestanden. Het systeem is Windows 7 x64.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de USB-kabel lag, maar daarvan heb ik nu een vervanger gekregen en het probleem blijft bestaan. Ook heb ik in Windows energiebeheer selectieve USB-onderbreking uitgezet.

Het vervelendste is nog wel dat het niet altijd gebeurt, maar er soms wel een half uur tussen kan zitten.

Iemand ideeën? Of zal ik de harde schijf terugsturen?

Alvast bedankt,
Koen

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Heb je de kabels ook al eens met een ander apparaat kunnen gebruiken? Andere apparaten hebben er geen last van? Wat doet de schijf aan een andere pc? Je zal dergelijke zaken moet testen om het een en ander uit te sluiten... mijn vermoeden zou de schijf zijn, maar zeker weten voordat je de schijf terug stuurt is toch wel fijn anders lost het nog niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
MicGlou schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:42:
Heb je de kabels ook al eens met een ander apparaat kunnen gebruiken? Andere apparaten hebben er geen last van? Wat doet de schijf aan een andere pc? Je zal dergelijke zaken moet testen om het een en ander uit te sluiten... mijn vermoeden zou de schijf zijn, maar zeker weten voordat je de schijf terug stuurt is toch wel fijn anders lost het nog niets op.
Dat heb ik wel geprobeerd, alleen toen wist ik nog niet dat het alleen met het kopiëren misging.

Zojuist heb ik dezelfde kabel, andere externe harde schijf en andere USB-poort geprobeerd. Vervolgens heb ik de opdracht gegeven wat gegevens die erop stonden eraf te verwijderen. Precies hetzelfde gebeurde, de harde schijf ontkoppelde zich, en koppelde zich weer aan. Blijkbaar ligt het dan toch aan de kabel.. Of toch aan de poorten? Om de poorten uit te sluiten zal ik het ook nog met de originele kabel proberen en op mijn laptop.

Het gaat trouwens om deze kabel: http://www.allekabels.nl/...-naar-micro-30-kabel.html

EDIT: Het gebeurt blijkbaar alleen met deze kabel, bij deze computer. Op mijn laptop werkt alles prima. Zou het door de Intel/Asmedia USB3.0 controller komen? Of door de poorten zelf? Veel te veel mogelijkheden :/

EDIT2: De poorten vooraan zijn blijkbaar Intel USB3.0 poorten. Ik heb de Intel drivers eens een update gegeven, voor alsnog lijkt het te werken. Maar weet iemand waarom het met deze kabel wel een probleem is en met die andere niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Koenvh op 30-08-2014 00:09 ]

🠕 This side up