Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520343

Topicstarter
Hallo tweaker,

Sinds begin deze week ben ik de trotse eigenaar van een Acer Aspire V5-573G-745081Taii. Sinds het begin heb ik al last van een soort stroomspanning op het aluminium deel van de behuizing.

De problemen doen zich alleen voor als ik de adapter op een ongeaard stopcontact aansluit. Als ik de adapter op een geaard stopcontact aansluit of via de accu aan het werk ben heb ik er geen last van.

Via internet ben ik erachter gekomen dat verschillende mac book pro's hier ook last van hebben en de enige oplossing is dat je beter een geaard stopcontact kan gebruiken als je geen spanning op je behuizing wilt hebben.

Moet ik de spanning op de laptop maar accepteren en zoveel mogelijk een geaard stopcontact gebruiken? Of zal er echt wat mis zijn met deze laptop en moet ik hem terugsturen naar de winkel? Of zijn er nog speciale laders op de markt die me van deze problemen afhelpen?

Bedankt voor het lezen, Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Het laatste. Accepteren en gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 23:52

Zorian

What the fox?

Gewoon accepteren inderdaad. Dat is de statische elektriciteit die je voelt, aangezien hij dankzij het ongeaarde stopcontact die overtollige spanning nergens anders kwijt kan dan aan de behuizing en vervolgens aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Soms wilt het wel eens helpen als je de stekker omdraait. Maar tja, het product is ontworpen om op een geaard stopcontact te gebruiken, je kan niet klagen als hij rare dingen doet als je een niet-geaard stopcontact gebruikt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

laptop? Die wordt gevoed met gelijkspanning vanuit een adapter.
Dus met 2 polen. + en -

Geen aarde.
Ik zie niet hoe het normaal zou moeten zijn dat deze laptop onder spanning komt te staan als hij aan de lader hangt.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

MrMonkE schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:49:
laptop? Die wordt gevoed met gelijkspanning vanuit een adapter.
Dus met 2 polen. + en -

Geen aarde.
Ik zie niet hoe het normaal zou moeten zijn dat deze laptop onder spanning komt te staan als hij aan de lader hangt.
Zoals ik net al zei: Dat is de spanning dat ie normaal via de aardepinnen afvoert terug het stopcontact in.
Dat kan dan dus niet, dus zoekt ie een alternatieve manier: Je behuizing. Aangezien die van aluminium is geleidt dat wel. Raak je hem aan, dan brengt ie de stroom op jou over en dat voel je dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 12:43
Idd een vaak voorkomend probleem met geleidende behuizingen en ongeaarde stopcontacten. Gewoon accepteren. Het is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, leek mij dat dat niet kan met een laptop maar angezien TP aangeeft het alleen met ongeaarde situatie gebeurd zul je wel gelijk hebben.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb dit probleem dus ook met mijn Asus N56VB. Het is dus niet schadelijk voor je apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

PersianBoy schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:47:
Ik heb dit probleem dus ook met mijn Asus N56VB. Het is dus niet schadelijk voor je apparaat?
Nee hoor.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met de nieuwere versie van deze laptop. Heb jij ook dat als je dan een on-ear hoofdtelefoon gebruikt deze ratelt? Verder schijnt het inderdaad geen kwaad te kunnen, het is alleen irritant. Bij mij scheelt het wel iets per ongeaard stopcontact.
Pagina: 1