Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:34
Goedenavond,

Ik start net mijn pc op en bij open krijg ik dit

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/3168aa1.png

Geen idee wat het was maar ik heb toen op openen met kladblok gedaan toen kwamen er allemaal cijfers en ip's en dingen in een flits voorbij in kladblok toen sloot het snel af. En opende er een pop up naar een af andere online gok site...

Op dat moment gaan de rillingen weer door me nek want ik weet hoelaat het is.. Dus ik probeer met Windows Defender een scan te doen maar je raad het al.. Defender is uitgeschakeld en laat zich ook niet meer opstarten. Ik kan ook merken aan de pc dat hij langzamer is en internet ook merkbaar verschil in zit. Ik zit nu een beetje met de handen in het haar aangezien ik allang geen virus scanner mee gebruik sinds windows defender.

Verder heb ik ook geen flauw idee hoe ik hier vanaf moet zien te komen. De symptomen nu zijn een tragere PC + Internet en dat Windows Defender niet meer werkt.

Het is helaas niet gelukt de melding een 2e keer op te roepen. Maar het feit dat Windows Defender zomaar opeens is uitgeschakeld zegt genoeg dat er iets gaande is op mijn pc.

Wie kan me een helpen hier vanaf te komen of een zetje in de goederichting geven? Ik heb namelijk geen idee waar te beginnen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:28

D4NG3R

kiwi

:)

Sowieso een malware infectie te pakken. Onlangs nog iets gedownload of wazige websites bezocht? (Al kan je tegenwoordig zelfs door doodnormale reclame worden geinfecteerd mits dingen niet up-to-date zijn :') ).

Draai HitmanPro en MBAM even.

Begin met HitmanPro en start deze terwijl je ctrl ingedrukt houd, dit killed alle onnodige tasks op de achtergrond en zorgt er voor dat bij een hardnekkig virus het programma niet instant weer word afgesloten.

Kijk daarna even of er tijdens het opstarten (Start menu > msconfig zoeken en openen > opstarten) iets raars launched. Eventueel ook task manager even nakijken: Start menu > Alle programmas > Bureau-accessoires > Systeem tools (of zoiets) > Task manager.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2014 20:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Hitman heb wat tracking cookies en een worm gevonden. MBAM heeft niks gevonden. Onder opstarten 3 bekende processen van microsoft. Defender laat zich ook niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je al geprobeerd in veilige modus op te starten en daar een virusscan te starten? En een online-virusscan, dan wel een rescuedisk van een antivirus-bedrijf? Of desnoods een linux-disc??

Handen uit je haar (en mouwen) en acties ondernemen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders de schijf uit de PC halen en aansluiten om een andere PC/laptop met goede up to date scanner en dan laten scannen. Wanneer Windows niet draait is er vaak meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Staat er überhaupt iets op die PC wat de moeite van het bewaren waard is?
Anders zou'k gewoon een re-install doen

En een torrent client draaien zonder virusscanner is natuurlijk smeken om problemen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
Ik ben maar vast begonnen met alles naar externe HD overzetten. BitTorrent gebruik ik echt al jaren niet meer. Altijd AVG gebruikt. Maar op den duur over gegaan naar windows defender omdat ik wel uitkijk wat ik bezoek of download.

Jammer dat er dan zoveel tijd in gaat zitten ik gebruik FSX (flightsim) dat is al enkle GB's groot wat ik moet opnieuw moet installeren dat kan wel een paar dagen duren :-( Virusscanners en bovengenoemde programma's vinden overigens helemaal niks. Dus ik vraag me af wat de noodzaak is het wel te doen terwijl er niks word gevonden.

opgelost, Er is geen virus blijkbaar samenloop van omstandigheden. Defender word al jaren niet meer ondersteund 8)7 Hitman vond iets heeft het verwijderd geen symtomen meer gehad sinds dien... Dom Dom Dom

[ Voor 16% gewijzigd door Delta21 op 30-08-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:32
"Defender word al jaren niet meer ondersteund "

Hoe kom je daar bij:

Microsoft beschikt standaard over een eigen virusscanner voor Windows 8, Windows Defender was sinds Windows Vista en 7 de basisbescherming tegen spyware en andere ongewenste software. Met de komst van Windows 8 en Windows 8.1 is de gelijknamige gratis virusscanner van Microsoft (Microsoft Security Essentials) geheel geïntegreerd in Windows Defender en automatisch actief wanneer er geen andere beveiligingssoftware op uw computer is geïnstalleerd.

http://www.gratisvirussca...usscanner-voor-windows-8/

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 31-08-2014 00:56 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Je draait Windows 7, Windows Defender is daar dus alleen spyware-bescherming en geen antivirus. Voor Windows 7 moet je Microsoft Security Essentials nog installeren (dit is geïntegreerd in Windows 8 ).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:28

D4NG3R

kiwi

:)

@ hierboven, ah daar was ik niet eens bekend mee. Ik dacht dat defender gewoon MSE was maar dan ingebakken in Win8. Nooit geweten dat dit ook 'los' in Win7 te krijgen was maar dan als anti spyware.

Weer wat geleerd :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 11:15
+1 voor een herinstallatie.
Ook al krijg je het eraf, virussen en spyware rommelen met je systeem en dat krijg je nooit terug goed.
Krijg je bijvoorbeeld plots install errors als windows zijn .NET wilt updaten. Vervuilde windows noemen we dat dan.

Dat defender nog steeds niet wilt opstarten is overigens geen goed teken. En dat er niet meteen iets gevonden word wilt niets zeggen. Om je een idee te geven heb ik ooit 2 weken zitten zoeken op een laptop waarvan ik zeker wist dat er iets opzat dat er niet op hoorde vooraleer ik het gevonden had. En dat was dan nog een firmalaptop ook waarvan de IT van de firma bij hoog en laag beweerde dat hij volledig clean was, gaf een goed gevoel toen ik onder hun neus kon duwen dat hij toch niet helemaal clean was en hoe ze de rest van hun computerpark moesten controleren op verdere infectes ;)

En wat gratis antivirusen betreft, ze zijn goed omdat ze gratis zijn maar moest je ervoor moeten betalen, ho maar. Maar met de verkeerde persoon achter de computer worden ze toch geïnfecteerd (avg, security essentials, etc). (dit is algemeen bedoeld, niet specifiek op deze situatie).
Uit eigen ervaring raad ik ze doorgaans Kaspersky aan, heel goede self defence & heeft heel snel in de gaten dat er iets niet pluis is ook al weet hij nog niet juist wat (verdachte handelingen van software in de gaten houden). De eerste van die personen uit mijn omgeving (je kent ze wel, iedere maand is het prijs) die ik heb kunnen overtuigen & terug prijs heeft moet nog gebeuren.
Maar om ook niet teveel reclame te maken (nee ik heb er geen aandelen in, gewoon uitermate tevreden door ervaring), er zijn vergelijkingstests te vinden.
Pagina: 1