Hoelang doet een tweaker gemiddeld met Windows??

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 11:45
Hoelang houd een Tweaker gemiddeld zijn windows op zijn pc?? Ik hou het toch echt niet langer uit als 6 maanden :( Dan moet ik er weer een ghost over heen gooien
heb effe een vote aangemaakt
www.burpie.cjb.net/windows/

Verwijderd

een maand is al een wonder

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
2-3 maanden

ik heb even win98me gebruikt en die was al na 6 weken gedumpt.

lang leve ghost!

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
+- 1,5 maand

Nederlander in het enge Florida

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 11 juni 2001 22:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
een maand is al een wonder
Hehe, same here. Nou soms wel iets langer dan een maand maar 6 maanden haal ik never nooit niet.

PC Specs

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net opnieuw geinstalleerd. Ik geloof dat ik er een jaar mee heb gedaan.

They made me do it.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Met Win98 > 2-3 maanden
Met Win2k > 1 Maand (snap ik zelf eigenlijk ook niet zo goed
Met XP > 2 dagen (dan krijg ik hoofdpijn van die kleurtjes :) )

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Meestal na een maand maak ik backups en donder ik alles eraf om met een schone lei te beginnen... Alles weer lekker schoon en snel...

Als je eens na zou gaan wat voor rotzooi er na verloop van tijd op je HD staat...

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ongeveer een half jaar.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
sterk afhankelijk wat je doet (veel rommel/demo installen)
win9x is zoiezo al in het nadeel tov w2k >:)

ik werk meestal met een dualboot waarbij de ene is om schoon te houden, de andere om mee te prutsen, de eerste gaat makkelijk een half jaar mee, de andere een maand, hooguit 2

• Servowire
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Win2k houdt het heel lang uit.

met papier mache kun je alles maken!!

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

mijn win2k draait al bijna vanaf dat het uitkwam... nog geen tijd/zin/nuttigheid gevonden om het te reinstallen

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Win 98: een half uur....dan blijft ie hangen als ik net cs zit te spelen ofzoiets dergelijks
Win2k: 2 weken
Win ME: 4 maanden ofzo...totdat ik het genoeg vind om hem weer effe schoon te maken :9

Verwijderd

Ik weet het eerlijk gezegd niet... Nu ik een echte virusscanner heb scheelt een hoop... nu heeft windoows een houdbaarheids datum van een maand of 6

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met wat kunst en vliegwerk....
6 maanden

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• KeeP IT ReaL
Op maandag 11 juni 2001 23:04 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Win 98: een half uur....dan blijft ie hangen als ik net cs zit te spelen ofzoiets dergelijks
Win2k: 2 weken
Win ME: 4 maanden ofzo...totdat ik het genoeg vind om hem weer effe schoon te maken :9
hmm bij mij draai win98 toch echt beter als win ME

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
3 tot 6 maanden

• KeeP IT ReaL
laatst kwam ik bij iemand die had zijn windows 98 er al 3 jaar er op staan. En die windows werkte nog steeds stabiel :? Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen

Verwijderd

bijna elke dag utilities erop loslaten haal ik met 98' zeker een half jaar.
win me was na 1 dag er al af.
win xp beta was er al na een half uur af
win2k was er na 2 dagen af

• Vastloper
  • Niet online
Al zo'n 1,5 jaar :)
If it aint broke don't fix it!
win98se voor wie het wil weten ik draai nu ook win2k en dat bevalt me erg goed.

Verwijderd

max 2 maanden :(

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
ZEKER niet langer dan een maand, meestal een week ofzo. Maar dat komt omdat ik zo'n KUT systeem heb.

Verwijderd

al bijna een jaar, re-install na nieuwe harde schijf.
win98SE.

• wouterve
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Op maandag 11 juni 2001 23:09 schreef tinus1983 het volgende:
laatst kwam ik bij iemand die had zijn windows 98 er al 3 jaar er op staan. En die windows werkte nog steeds stabiel :? Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen
Ik heb hier anders ook nog een bak staan (een P166) die ook nog op zijn eerste installatie van Windows 95 draait, en dat ding is van 1997. Draait al 4 jaar dus... Nu iets minder stabiel dan vroeger, maar ach...wat is stabiel nou eigenlijk ;).

Met m'n gewone bak heb ik iets vaker de neiging opnieuw te installeren: zo eens in de drie maanden a een half jaar is wel nodig.

• BenJoep
  • Laatst online: 13-08 18:31
win2k houd het nu al een hele tijd uit op me systeem, vroeger in de win9x tijd, was het zeker elke maand weer raak, en ghosten ben ik te lui voor :(

| I've got permission to color outside the lines |

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Win98se, half jaar en dan beginner en rare en vage bugs te werken (echt waar geen geintje).

Wij hebben nog een P2-266 die mijn pa alleen voor telebankieren, inet, imail & tekstverwerken gebruikt de rest doet ie op zijn laptop. En op die P2 instaleer ik voortaan allerlei soorten meuk op om te testen. Want als er iets mee is dan doe ik ff ghosten. Merkt pa toch niets van. Handig hoor.

Verwijderd

Win98 = 2 a 3 weken maximaal... ik wissel meestal van Windows... de ene maand Win98 dan Win2000 dan Me...

Verwijderd

ergens tussen de 1,5 en 3 maanden dan wordt het hoogtijd voor een herinstal :)

Verwijderd

Draait maanden als je het een beetje goed onderhoud en compiled. Schijnbaar kunnen de meeste tweakers dit niet. Ik draai ook linux dat is echt goed. Maar op windows draait bijna alles en linux niet alles. Als linux wat gebruiksvriendelijker zou worden. En dezelfde functies heeft als windows zou dit DE os zijn. Dus gebruik linux al speeltje en server en use windows gewoon voor dagelijks gebruik. (8>

• _JGC_
  • Laatst online: 02:36
Win2K doet ut al lekker lang.
WinXP heeft niet eens een kwartier gedraaid (openstaan is iets anders dan draaien)

Win98 doet het nog perfect na 1 jaar op de PC van mijn broer (is zelfs een ghost image van mijn PC geweest)

Heb ook voor iemand 2 dikke jaren geleden een K6/400 32MB gebouwd: doet het na 2 jaar nog steeds net zo snel/traag als eerst :)

Goed op je winddoos passen jonges, net zoals die ene klant (is de enige waar ik nooit heen hoef)

• CypherMK
  • Laatst online: 12-08 13:39
1 week met w98 :(

Verwijderd

bij mij staat windows er nu al 2 jaar op.. en nog steeds raast ie rete snel :)

Combinatie van : Windows goed tweaken, Norton Utilities , Goed kijken wat je instaleerd , WinBoost 2000 , en gewoon het zooitje goed bijhouden :)

Verwijderd

Win98se nooit langer dan 2weken, fdisken :( :( :( , format c: :( :( :( , win98se install :( , drivers :(

WinME, format c: in 5 seconds please, zeer korte levensduur.

Win2k, nog niet getest

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:20 schreef schumache het volgende:
Draait maanden als je het een beetje goed onderhoud en compiled. Schijnbaar kunnen de meeste tweakers dit niet. Ik draai ook linux dat is echt goed. Maar op windows draait bijna alles en linux niet alles. Als linux wat gebruiksvriendelijker zou worden. En dezelfde functies heeft als windows zou dit DE os zijn. Dus gebruik linux al speeltje en server en use windows gewoon voor dagelijks gebruik. (8>
jawel hoor kan windows gerust 3 jaar laten lopen wil het alleen niet eens

• Larry4
  • Niet online
mijn win2k draait al ruim 1.5jaar :z

(in begin alleen reinstall vanwegen driver problems.. die er toen nog niet waren)

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
2 maand en dan is het echt wel afgelopen :D

Verwijderd

Wha, geloof het of niet, maar ik heb 98 2,5jaar er op gehad, toen was het 1,5GB geworden, en ik had een nieuwe hd, dus toen heb ik het in 2 wk tijden 15 keer geinstalleerd (kutprogramma), en nu draait het alweer een volle maand :)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:25 schreef sub-zero het volgende:

[..]

jawel hoor kan windows gerust 3 jaar laten lopen wil het alleen niet eens
Jah dat moet je zelf weten. Maar ik zou wel willen weten wrom niet? ;)

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Zolang ik de register regelmatig schoonmaak en er geen vervelende fouten en virussen erop komt, dan blijf Windows op mijn PC tot mijn comp rijp is voor de schroothoop. Record is bij mij 3 jaar. :9

dikzak

• -A3AAN-
  • Laatst online: 18-10-2021

-A3AAN-

2 maand!

dan ff weer een format c:/u :) :)

Verwijderd

nog sterker verhaal: mijn ouders hebben al sinds 1996 een p133 met win95 lopen, nooit gedefr. ofzo en toch vrij veel gebruikt. en die liep tot voor kort stabiel (heb paar weken geleden win 98 erover gegooid).

• gabberjoost
  • Laatst online: 14-08 13:28
Nou, na een maand of drie is windows '98 wel heel erg gaar, om nog maar niet te spreken over windows me. Die kapt er na 1 maand al weer mee...

• GeeBee
  • Laatst online: 01:11

GeeBee

Oddball

Win98SE is er na ongeveer 1 jaar nu eindelijk mee gekapt.
Sinds 3 weken XP tot (bijna) volle tevredenheid

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Smultie
  • Niet online
problemen gehad met 3.1(1), 95, 98, 98SE en ME, nu draai ik win2000 tot mijn grote genoegen, ik vind echt dat dit een ondergewaardeerd OS is.....geen BSOD, als een programma vastloopt dat loopt win2000 dus NIET vast, bijna geen geheugen-leak enz enz....hier blijf ik nog wel een poosje bij (XP vertrouw ik eigenlijk niet echt, al die gekke barbie/zuurstok-kleuren kunnen nooit goed zijn voor mijn beeldscherm >:) )

Verwijderd

een maat van mij draai windows 95 al 5jaar
en stabiel echt ongelooflijk
maar hij onderhoud windows erg goed

Verwijderd

1 week t/m 3 maanden

Ghost roels :)

• bloasfist
  • Laatst online: 13-08 15:01

bloasfist

Slot-A Crew

m'n win2k bak draait ongeveer een half jaar goed, en dan is er meestal zoiets dat de dualboot met win98se niet meer werkt, zodat ik die weer moet reinstallen, en win2k ook, aangezien anders de dualboot weer weg is. :? :r

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik doe meestal 1 jaar tot 1.5 jaar met 1 win98se install.

Goeie mix tussen een goeie structuur aanhouden, aardig wat verzorging, norton utilities & system mechanic en als er problemen voordoen ze zelf oplossen zorgen dat deze lengte toch goed haalbaar is (ik moet meestal alleen maar reinstallen als ik een nieuwe hd/mobo heb gekocht)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mijn WinME draait al vanaf november vorig jaar... das dus al een half jaar :)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Win2k nog geen een keer opnieuw geinstalleerd, weet alleen niet meer wanneer ik het op mijn compu zette (1.5 ??). 'Vroeger' met win 98 een half jaar en met winme was het helemaal kut, die ging veel minder lang mee.

Win2k draait trouwens nog steeds zonder problemen en snelheid zit er nog steeds in. Ik ben heel blij met win2k :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14-08 17:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Win98se 3-6 maanden
WinMe 1 dag (prutzooi)
Win2k 3-6 maanden (damn pcanywhere 9 :( )

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
windows 98 uptime: 14 uur max.
windows 98 installed: 8 of 9 maanden ofzo :P

• ravw
  • Laatst online: 06:49
IK doe het om de 2 weken (win2k) omdat ik niet hou van rotzooi op mijn hd :)

Of ik heb weer eens wat getweakt wat dan weer eens niet wil werken :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

kep een tijdje gehad dat ik elke weer een ghost over m'n HDje gooide

laatst heb ik het een ruime maand uitgehouden :)

een record voor mij :D

ik draai btw w98

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

3 a 4 weken max...
nu met w2k lijkt het langer te worden!

ik begin al bijna op een gebruiker te lijken

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik draai mijn win98 tot schroot, i.e. als hij niet meer wil booten... Elke HW upgrade verzorgt een re-install en re-ghost-cd-maak :)

Normaal W98 zo'n 3-4 maand, als ik echt serieus ben, dan instal ik het met alle goede drivers en office (evil!!!) en dan elke maand ghostje opnieuw erop...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

m'n win2k bak draait ongeveer een half jaar goed, en dan is er meestal zoiets dat de dualboot met win98se niet meer werkt, zodat ik die weer moet reinstallen, en win2k ook, aangezien anders de dualboot weer weg is.
Je hebt ook een repair functie binnen Win2K, dan hoef je niet elke keer te herinstalleren!

Win98 SE draaide bij mij 1,5 jaar en is een half jaar geleden opnieuw geinstalleerd wegens een HD uitbreiding.

Win2K draait nu vanaf de eeste keer dat ik het installeerde, dus ongeveer 8 maanden.

Ik begrijp overigens niet waarom het overgrote deel van de mensen hier niet eens Windows kunnen onderhouden, het is toch niet moelijk om af en toe ff het register in te duiken of om regelmatig om virussen te checken?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Win95 - 6 maanden
Win98 - 3 maanden
Win98se - 2 maanden
WinMe - 8 maanden
Win2K - tot nu toe 1 dag

THIS ONE RULEZ:

MSDOS 6.22 - 5 jaar

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 00:51 schreef Beaves het volgende:

[..]

Je hebt ook een repair functie binnen Win2K, dan hoef je niet elke keer te herinstalleren!

Win98 SE draaide bij mij 1,5 jaar en is een half jaar geleden opnieuw geinstalleerd wegens een HD uitbreiding.

Win2K draait nu vanaf de eeste keer dat ik het installeerde, dus ongeveer 8 maanden.

Ik begrijp overigens niet waarom het overgrote deel van de mensen hier niet eens Windows kunnen onderhouden, het is toch niet moelijk om af en toe ff het register in te duiken of om regelmatig om virussen te checken?
Hoe vaak zet jij die computer aan?
1x per maand ofzo???

• Wilke
  • Nu online
Ik sluit me aan bij de massa:

Win98: 1 maand, hooguit 2. Daarna is het zo'n klerezooi dat ik format c: doe etc.

Win2K: Eerste 'echte' install, houdt het al bijna een jaar uit. Geheugengebruik neemt wel toe, door installen/uninstallen allerlei progsels/apps (ook na verwijderen dus, ja!)
Laatst bij iemand anders geinstalleerd met een bijna identieke configuratie (ook PII, evenveel geheugen). Zijn computer gebruikt nu na het opstarten 35 MB geheugen (van 256), de mijne momenteel rond de 80 MB (van 256). En dat is zonder ICQ en andere zooi!

Tot slot Linux: ongeveer elke 2 jaar. Maar dat komt gewoon omdat ik lui ben en het toch wel blijft werken. Meestal bouw ik dat om de 2 jaar opnieuw op om a. de nieuwste software te hebben en b. alle teringzooi die ik in die tijd op de disk heb veroorzaakt weer eens kwijt te raken.
Maar het geheugengebruik loopt ten minste niet op in de loop van de tijd, de harddisk wordt alleen meestal een zooi (maar dat is voornamelijk mijn eigen schuld, probeer veel progsels effe uit, vindt het dan toch niet wat, installeer beta's van het een en ander etc. etc.)

Trouwens, dit is ontzettend offtopic (want het heeft niks met hardware te maken), misschien kan een van de modjes het naar WoS of SA gooien?

Verwijderd

Win98se ongeveer 2-3 maanden. Sinds kort win2k geinstalleerd, en deze zal waarschijnlijk het half jaar wel halen. Maar doordat ik telkes nieuwe dingen koop voor m'n computer, en windows er niet zo happy mee is om opeens op een ander mobo te draaien is dat meer noodgedwongen. Anders zou win2k het wel langer uithouden denk ik.

Verwijderd

ik zou zeggen ongeveer een half jaar!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

ik heb 8 maanden met 98 gedraaid, daarna 10maanden met ME, en nu draai ik w2k server voor ongeveer een goede 2 maanden.
Met w2k haal ik leuke uptimes:

(%) It has been approximately 122 Hours 54 Minutes and 47.893 Seconds since you rebooted your computer.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Een huisgenoot van mij heeft al 5 jaar win 95 draaiend. Het kraakt aan alle kanten, maar het draait... Ik heb voorgesteld om een clean install te doen, want het duurt ongeveer 5 minuten om op te starten. Maar hij is de mening toegedient dat als het werkt, je er niet aan moet komen. :)

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op dinsdag 12 juni 2001 03:02 schreef nicxz het volgende:
Een huisgenoot van mij heeft al 5 jaar win 95 draaiend. Het kraakt aan alle kanten, maar het draait... Ik heb voorgesteld om een clean install te doen, want het duurt ongeveer 5 minuten om op te starten. Maar hij is de mening toegedient dat als het werkt, je er niet aan moet komen. :)
en das een goede instelling!!! dat heb ik ondertussen ook geleerd......

ontopic: ik heb na 8 maanden ME er opnieuw overheen moeten gooien maar nu loopt alles alweer 1 maand super!

PIII 800@804 Mhz

• Laurent
  • Niet online
Windows 2k heb ik wel eens een halfjaar mee gedaan, alleen met die drivers zooi moet ik hem wel steeds meer opnieuw installen [troep, troep, troep].

Ik ga er over een paar dagen weer een hele nieuwe reinstall tegenaan gooien, meteen opnieuw partities indelen [500MB mag wel bij de C erbij]

• JvdBosch
  • Laatst online: 14-08 15:12
Een half jaar normaalgesproken, maar met 2000 wat langer denk ik ;) Die vervuilt niet zo hard geb ik het idee.

Zo, nu ga ik werken :)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

3 weken (dual boot)
of als het gewoon en rommeltje is en ik geen zin heb om het allemaal te fixen

Imperfectionist.

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

na een maand of 3 is het meestal tijd voor een re-install, deze keer heb ik trouwens meer mazzel :P

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mijn buurman heeft z'n pc gekocht in januari 1997, toen stond er windows 95 op en diezelfde staat er nu nog op. cdtje wat erbij zat nog nooit gebruikt, systeem draait nog steeds :D :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

k zal weer een uitzondering zijn, maar de vorige keer deed ik langer dan 1.5 jaar met dezelfde instal van W98, geen ghost niks. hij moest alleen pas overnieuw ivm nieuw systeem. maar verder weet ik W98 altijd stabiel te krijgen

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 04:27 schreef JvdBosch het volgende:
Een half jaar normaalgesproken, maar met 2000 wat langer denk ik ;) Die vervuilt niet zo hard geb ik het idee.

Zo, nu ga ik werken :)
werken om 4.30 uur???? nachtwaker? :P

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb het al 8mnd achter elkaar (is een record) maar haal hem binnen kor weer leeg om ff met fdisk te gaan spelen..(heb wel de register een antal keer verschoond in die 8mnd)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo ongeveer 2x per jaar maak ik mijn systeem helemaal schoon. Eerst belangrijke data backuppen, daarna de hele compu uit elkaar halen en van stof ontdoen. Low level format om mijn schijfjes te checken. Win2K/WinMe herinstalleren.

WinMe herinstalleer ik tussendoor soms nog wel een paar keer. Heb ik nog nooit gedaan toentertijd met Win98/Win98SE... WinMe zuigt idd... :(

Mun servertje met Win2K Advanced Server draait 24/7 sinds april 2000. Die was nog van de eerste installatie... 8-)

Verwijderd

win 98 en ME een weekje win2k 4 maanden en xp 6 maanden

• _JGC_
  • Laatst online: 02:36
Op dinsdag 12 juni 2001 00:51 schreef speedysplaza het volgende:
Win95 - 6 maanden
Win98 - 3 maanden
Win98se - 2 maanden
WinMe - 8 maanden
Win2K - tot nu toe 1 dag

THIS ONE RULEZ:

MSDOS 6.22 - 5 jaar
MS-DOS? Die blijft net zolang draaien tot je het vervangt of je hdd het begeeft. Als je de temp locatie uit c:\dos haalt, vervuilt je DOS-dir nooit. (en als ie dat deed, wist je ook wat er niet inhoorde, ik ken alles wel uit mijn kop)

Verwijderd

Ongeveer 2 maanden, dan werd win98se heel erg brak. Met Win2k kan ik makkelijk een half jaar doen denk ik :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Windows 95 draait nu al 3 jaar perfect.

En Windows 98 draaide 1,5 jaar ook redelijk stabiel. Zelfs na een upgrade van Intel naar AMD, en weer terug naar Intel. :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• WHiZZi
  • Laatst online: 14-08 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Win95: Staat nu al 5 maanden op me oude 486 en de P100 van me zus.. Draait nog steeds.

Win98SE: Record: 1,5jaar. (En nog steeds opstarttijden van <2min, lang leve Regcleaner, Norton Utils 2001 etc etc).

Win2k: Draait nu al 3maanden ofzo
vanaf dinsdag 3 april 2001, 9:56:38. Nog steeds retesnel en stabiel

WinME: 2 dagen. Toen werd ik ziek van alle Explorer Crashes

WinXP: effe mee gespeeld (Een 'geleende' CD ;) ). Misschien 3 weken op mijn systeem gestaan (Naast Win98SE). Alleen onder XP werden me CDROM spelers niet herkent (Compaq :r , Compaq DVD vervangen door AOpen 32x en toen werkte het wel).

DOS 6.22: Eigenlijk nooit van mijn 386 af gegaan :)

Linux: Record: 56 dagen. Toen HDD crash :'( (Dat was trouwens de uptime).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-08 11:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Windows 2000 is het enige besturingssysteem van Microsoft dat een beetje redelijk functioneerd! De rest ME, win9x is BAGGER :r

/dev/null

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
win98se, 3 tot 6 maanden
heb ME er 2 week opgehad :r wist niet
hoe snel ik die troep er weer af moest halen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

6 (Win98) tot 18 maanden (Win2K) inmiddels :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 23:17 schreef Genotix het volgende:
win2k houd het nu al een hele tijd uit op me systeem, vroeger in de win9x tijd, was het zeker elke maand weer raak, en ghosten ben ik te lui voor :(
Te lui voor een Ghost te maken????
En dat terwijl deze binnen de 5 minuten je hele systeempje er weer nieuw op zet..........

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
2 maanden
wel elke week ofzo ffkes register restoren...
hij startte vanochtend weer niet :(
register gerestored en hij deed het weer :)

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> WOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

ongeveel 1 maandje en dan gaat er toch echt wel een nieuwe instal op

• Otacon
  • Laatst online: 07-07 15:33
tot er een nieuwere versie uitkomt :o
XP beta 2 draait hier als een zonnetje, "vroeger" als er met win9x iets mis was, gewoon teruggaan naar veilige modus en dan herstelle maar, nix helemaal opnieuw installe ofzo :)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

PC1: win NT4: 2 jaar (servertje)
PC2: win98SE: Maximaal 6 maanden.

• TeeDee
  • Laatst online: 20:13

TeeDee

CQB 241

"server" (omgebouwde pc :) : 24/7 nu al 7 maanden
werk-compie: 3 maanden (fresh w2k install ivm met f*cked up 98)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

desktop: maandje
server: ligt eraan meestal 6 maanden

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Mijn vorige systeem : 486/DX-50 met DOS 5->6.22 en Win 3.1->3.11 : 5 jaar.
Mijn huidige systeem : Dual PPro/200 met Win NT 4.0 (SP3 -> SP6a) : tot nu toe 4 jaar.
Gewoon een maal goed inrichten en geen al te gekke dingen doen (hoewel, drivers voor meer dan een dozijn SCSI-tapedrives ?).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Crazy D
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

w2k (mijn werkstation): half jaar geleden geinstalleerd (toen ik de comp had gekocht), sindsdien niet meer geinstalleerd

NT4 (brand-pc): half jaar geleden geinstalleerd (toen ik m'n nieuwe comp kreeg... :) ) voor die tijd stond er ook NT4 workstation op die bijna 2 jaar lekker gedraait heeft

Server (NT4 server): half jaar geleden gekregen, toen geinstalleerd en aangezet en sindsdien niet meer uit geweest

Laptop: w2k laatste install was in februari en daarvoor in september (toen ik 'm kreeg).

Van geen van de machines verwacht ik binnenkort een install te hoeven doen, alles draait lekker en niet logger en trager dan anders... ;) Ik vind windows installen dan ook niet echt leuk dus ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen :)

Exact expert nodig?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Windows lijkt wel radioactief :) soort van halfwaardetijd :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Legt idd aan de gebruiker... mijn Win98 moest ik vervangen omdat ik een ander mobo kocht, maar normaal doe ik er zeker 1 jaar+ mee.

Als je allemaal van die crap proggies gaat installeren dan is het logisch dat Windows instabiel wordt.. ligt imo dus niet aan Windows :)

• Talon
  • Laatst online: 14-08 12:41

Talon

Booooom !

Eeh... Windows 98 SE al een jaar of twee
en mijn w2k draait al sinds ik hem heb : ook iets van een half jaar of zo ..
niks aan de hand ...
doet het lekker ...
Alleen eeh : niet teveel shit installeren ..
Voor me shareware verzamel-test-rotzooi draai ik nog ergens win 98 1 edition.
Doet het ook wel lekker ...

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op maandag 11 juni 2001 22:55 schreef tinus1983 het volgende:
Hoelang houd een Tweaker gemiddeld zijn windows op zijn pc?? Ik hou het toch echt niet langer uit als 6 maanden :( Dan moet ik er weer een ghost over heen gooien
Win98 > jaartje en als het moet twee :P
Win3.1 > 6 jaar al ondertussen.
Win2k > draait al 18 maanden en 3 weken.

Redhat 6.2 draait al vanaf dat hij uitgekomen was :)

(dit zijn geen uptimes)

http://mrfloris.com

Verwijderd

Met Win9SE en dergelijke deed ik niet langer als enkele maanden... dan was er gewoon weer teveel geinstalleerd en draaide het gewoon kut...
En nu al sinds jaar en dag die hard win2k op alle machines... gamen werken en de rest, allemaal gewoon gruwelijk stabiel .. draait nu zeker al 8 maanden ( ivm nieuwe hardware inkoop etc etc ) maar ik wil niks anders meer... :)

Verwijderd

2,5 maand met Windows ME :( en met win2k een jaar :9

ik ga maar eens winme er op nieuw op zetten
:(

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:55
Mijn NT4 server draait zo'n 6 zes jaar zonder herinstallatie. Alleen de Novell server doet het al langer.

Mijn W98 werkstation 1 jaar en 4 maanden.

De W2k test servers worden ongeveer om de 6 maanden ververst.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

't ligt er maar aan hoeveel waarde je hecht aan snelheid en stabiliteit, want 't systeem word natuurlijk in de loop der tijd steeds slomer en onstabieler.

Omdat ik veel games speel en hoge fps wil halen formatteer ik (me gamespartitie) dus vaak, zo om de 3 weken ofzo denkik, mijn proggies partitie laat ik 'r langer op, omdat 't me daarbij niet zo erg uitmaakt hoe snel 'ie is en ik wel alle troep die er op staat wil bewaren

Beiden partities winME btw, werkt voor mij toch 't best
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.