Microsoft Update sloopt netwerk van Windows 7HP op 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024
The Microsoft Update van afgelopen dinsdag 26 augustus maakt dat na het opnieuw opstarten het netwerk niet meer goed werkt.
Er kan welliswaar verbinding gemaakt worden, maar er is geen IPv4 of IPv6. Dit is zowel bij draadloze als bij bedrade verbindingen.
Beide laptops zijn 1 jaar oud en van verschillende merken, Samsung en Acer. Een van deze is van een kennis, ze zitten dus niet in het zelfde netwerk of zo.

Na een system-restore was het weer ok maar ik was niet snel genoeg om de update tegen te houden en daarna was het weer mis. Het ligt dus echt aan die update.
Nu heb ik de automatische update maar even uitgezet en nogmaals een system restore gedaan.

Ik heb geprobeerd alle updates één voor één te verwijderen, maar dat kost een heleboel tijd en daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Verder vindt ik diverse meldingen van problemen veroorzaakt door updates, maar die zijn niet precies wat ik hier heb. Over Windows wil niet meer starten en die open-fonts problemen etc.

Is er misschien iemand met dezelfde ervaring of iemand met een idee voor een oplossing?

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question