netflix niet compatible met loewe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Hallo!

Mijn ouders zijn zo verstandig geweest eindelijk eens hun beeldbuis te vervangen door een smarttv, een loewe connect id. Meneer en mevrouw wilden wel graag netflix kijken. Nu blijkt dat loewe helemaal niet compatible is met netflix. Oeps!! Is dit op de een of andere manier te omzeilen?

Mogelijke manieren die ik ken zijn
1. Via een soort omzetkastje? Kost volgens tvwinkel 100 euro. Mijn ouders willen echter niet 100 euro extra uitgeven en hebben vooral een hekel aan extra kabels.
2.Via de browser via de tv. Dan begint de netflixsite echter te zeuren dat je Windows nodig hebt en zo.
3. Via de playstation van mijn broertje maar daar is hij niet altijd even blij mee, plus je zit alsnog met het kabelprobleem.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 18:00
Laptop of tablet in huis? Via die devices Netflix kijken... vind ik persoonlijk altijd de betere oplossing, smarttv is overrated... beter gezegd, snel outdated en dan ook nog eens de enorme versplintering in divers platforms. Ik ben er geen fan van om deze en nog meer redenen. Liever gewoon een tv met goed beeld icm een extern device zoals een laptop of tablet... werkt vrijwel altijd sneller, soepeler en gewoon veel meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat is de vraag toch helemaal niet? 8)7

Enige mogelijkheid die ik zie is bijvoorbeeld een Android TV-stick die achter de TV kan blijven hangen omdat die iets groter zijn dan een usb-stick. Of Chromecast, maar daar is dan wel een tablet of smartphone voor nodig die het ondersteunt: http://www.netflixplanet.nl/netflix-chromecast/

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:06
TV omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
dit schreeuwt echt CHROMECAST
maar beter maak je gebruik van eventueel retourrecht als je nog binnen de 14 dagen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

eL_Jay schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:40:
dit schreeuwt echt CHROMECAST
maar beter maak je gebruik van eventueel retourrecht als je nog binnen de 14 dagen zit.
Indien mogelijk omdat (groot) ouders nogal vaak de neiging hebben om alsnog duurder in een fysieke winkel te kopen.

Tip voor de toekomst: Lezen voordat je iets koopt, zeker als je besluit voor een niet/minder bekend merk te gaan. Nou ben ik zelf redelijk hard tegen m'n ouders qua technologie omdat ze het altijd beter denken te weten, maar of jij dit standpunt ook hebt weet ik niet :+ .

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2014 18:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dit probleem voorlegt aan de verkoper, en natuurlijk nog de doos en dergelijke netjes hebt bewaard van de huidige nieuwe TV, is er vast wel een omruiling mogelijk. Misschien niet voor een Loewe TV maar dan vast wel voor een LG of een Samsung apparaat. Een beetje winkel verleent deze service, er wordt immers niets verloren en ze hebben alleen maar een tevreden klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Mick1990 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:35:
Dat is de vraag toch helemaal niet? 8)7

Enige mogelijkheid die ik zie is bijvoorbeeld een Android TV-stick die achter de TV kan blijven hangen omdat die iets groter zijn dan een usb-stick. Of Chromecast, maar daar is dan wel een tablet of smartphone voor nodig die het ondersteunt: http://www.netflixplanet.nl/netflix-chromecast/
Wacht ff... jij stelt wel het kopen van een Android stick voor of Chromecast waar dan alsnog een tablet of een laptop voor nodig is... 8)7 Leg mij dan aub eens uit waarom wat ik zei 'helemaal de vraag niet is' maar dat van jou wel? Niet om daarover een flinke discussie te starten, maar ik tast toch best wel in het donker waarom mijn voorstel met onderbouwing niet klopt volgens jou. TS geeft immers aan dat ouders geen geld willen uitgeven en ik stel voor om devices te gebruiken die zeer wss al aanwezig zijn?

@TS... de tv ruilen is uiteraard ook nog een optie zoals hierboven voorgesteld, misschien wel de beste als de tv niet aan de wensen voldoet, al het overige zijn eigenlijk lapmiddelen. Als de tv nog geen 14 dagen binnen is kan je je uiteraard gewoon beroepen op wet koop op afstand want de tv voldoet niet aan de wensen. Je zal anders altijd of met kabels of met extra kosten zitten voor aanschaf van bijvoorbeeld chromecast als de tv het zelf niet kan.

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 29-08-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 11:12
Apple Tv achter op de TV plakken?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Micglou, ik doelde ook meer op je verhaal erna over dat smart-tv overrated zijn etc ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Mick1990 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:41:
Micglou, ik doelde ook meer op je verhaal erna over dat smart-tv overrated zijn etc ;)
Een mening/ondebouwing is natuurlijk nooit gewenst als iemand om advies vraagt... :+

Iedere smarttv die je nu koopt wordt over 2/3 jaar slecht tot niet meer ondersteund, misschien nog als je aardig wat centen neerlegt voor een tv, maar uiteindelijk zijn vrijwel alle smarttv platforms erg gelimiteerd qua hardware en software en zullen ze vrijwel altijd binnen een paar jaar verouderd raken... veel sneller dan een degelijke laptop of tablet zal doen die de meeste mensen toch al in huis hebben, waarom nóg een device aanschaffen? Plus dat Netflix dus ook niet op de ene tv werkt en de andere wel is ook al een goede reden om 'smarttv' alleen als een extra te zien, maar het nooit een serieuze overweging te laten voor zaken die je belangrijk vind die je met de tv zou willen doen omdat er veel te veel versplintering en incompatibiliteit is.

Is uiteraard geheel mijn visie erop, maar de TS vroeg om alternatieven en misschien ziet de TS wel wat in mijn mening daarover of is zelfs helemaal overtuigd... en zo niet ook prima. In mijn beleving is dat de gedachte achter een forum toch... adviezen en ervaringen delen? Niemand beschikt wat dat betreft over de waarheid als het om ervaringen en voorkeuren gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Bedankt voor de goede tips. Omruilen binnen 14 dagen was geen optie aangezien het niet om een online koop ging, en mijn ouders volgens mij ook net buiten die termijn zaten. Winkelmedewerker gaf nog aan dat Loewe in 2015 zijn tvs compatible zou maken met netflix, dan zou het probleem uiteraard voor een groot deel opgelost zijn; dat half jaar extra (of misschien iets meer) kunnen mijn ouders dan nog wel wachten. Echter, Loewe zelf geeft telefonisch aan dat ze van niks weten en dat het compatible maken met netflix niet in de planning staat en ook geen prioriteit heeft, maar dat ze in de toekomst natuurlijk niks uitsluiten.

Toch misschien maar zo'n chromegeval of iets dergelijks (bedankt voor de tip!) en dan hopen dat de winkel dit wil vergoeden. De winkel had immers bij het kopen van de tv zelf aangegeven dat bijvoorbeeld het aanschaffen van een blu-rayspeler niet nodig was, want men kan immers alles tegenwoordig via netflix kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Winkels hebben nogal snel de neiging om iets om te buigen, wss heeft Loewe bedoeld dat hun TV-lijn(en) in 2015 Netflix gaat ondersteunen, en niet zo zeer dat hun oude TV's een upgrade krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
eline88 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:22:
Hallo!

Mijn ouders zijn zo verstandig geweest eindelijk eens hun beeldbuis te vervangen door een smarttv, een loewe connect id. Meneer en mevrouw wilden wel graag netflix kijken. Nu blijkt dat loewe helemaal niet compatible is met netflix. Oeps!! Is dit op de een of andere manier te omzeilen?

Mogelijke manieren die ik ken zijn
1. Via een soort omzetkastje? Kost volgens tvwinkel 100 euro. Mijn ouders willen echter niet 100 euro extra uitgeven en hebben vooral een hekel aan extra kabels.
2.Via de browser via de tv. Dan begint de netflixsite echter te zeuren dat je Windows nodig hebt en zo.
3. Via de playstation van mijn broertje maar daar is hij niet altijd even blij mee, plus je zit alsnog met het kabelprobleem.

Alvast bedankt!
(Wow wat een mooie TV!)
Ik denk dat je het verste komt als je via de Loewe website probeert om de installatie helemaal rond te maken. Ik lees hier iets over mediaplayer activeren/registreren. Ik ben Sony gebruiker en mijn tv hangt bedraad aan het internet en krijgt vaak updates. Dat zal bij Loewe niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 15:33
eline88 schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:41:
Toch misschien maar zo'n chromegeval of iets dergelijks (bedankt voor de tip!) en dan hopen dat de winkel dit wil vergoeden. De winkel had immers bij het kopen van de tv zelf aangegeven dat bijvoorbeeld het aanschaffen van een blu-rayspeler niet nodig was, want men kan immers alles tegenwoordig via netflix kijken...
Hebben ze een iPad of android tablet? Dan is een Chromecast... (geen geval) gewoon een erg makkelijke en goede optie. Klein ding, valt niet op in je tv, bij voorkeur voeden via een usb aansluiting op de tv zelf. Geen eigen afstandsbediening. (vandaar de tablet)

Als je ouders geen tablet hebben en ook geen smartphone, dan zou ik toch verder kijken, bv een Apple TV, maar die zijn redelijk aan de prijs (90-100 euro nieuw), wel best gebruiksvriendelijk en stabiel, de enige android stick waar ik ook mee werkte verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberteggink
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05-2021
Vorige week contact gehad met Loewe, aangezien ik zelf een Loewe (UHD) heb aangeschaft. En zij wisten te vertellen dat ondersteuning voor Netflix op de to do list staat voor 2015! ;-)
Pagina: 1