Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business + gaming notebook

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik mag zeer waarschijnlijk op mijn werk een nieuwe laptop uitzoeken. Het wordt dan een werk laptop maar mag hem ook mee naar huis nemen.
Op mijn werk gebruik ik nu een HP Elitebook Folio 9470m en ben helemaal fan van het design en de handelbaarheid (relatief klein/ligt)
Afbeeldingslocatie: http://nanobitwallpaper.com/wp-content/uploads/hp-ultrabook-elitebook.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ultrabooksreview.com/netcat_files/userfiles/HP%20Elitebook%209470m/Elitebook-Folio-right.jpg

Wat ga je met je laptop doen?
Op mijn werk niet bijzonder veel maar wil er ook op gaan gamen.
(left for dead 2/ Dead Island/ Borderlands 2/ Guild wars 2)
Van mij hoeven niet alle toeters en bellen aan maar omdat ik toch mag kiezen wil ik wel het beste wat mogelijk is.
Voorlopig draaien laptops hier op Windows 7 Misschien dat ik in de toekomst zelf windows 9 ga draaien.

Privé doe ik ook wel wat Foto's en Video's bewerken en icm gamen -> Steam zal dit wel wat GB's gaan kosten maar ik schat dat ik met 500GB wel goed zit.

Wat is je budget?
Lastig omdat ik hier niet over ga maar ik wil gewoon hoog inschieten dus laten we zeggen rond de 2000
Maar alles in de range van 1100-2100euro zou ik graag mee willen nemen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja - dit is belangrijk. Ik ben vaak onderweg langs afdelingen en het is wel handig dat ik de laptop dan even mee neem onder en op de arm.
De accuduur van mijn huidige HP elitebook voldoet ruimschoots

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan de HP elitebook Folio series maar de beste laptop (Folio 9470m) uit deze serie heeft helaas maar een Intel Graphics HD 4000 en dit lijkt mij niet genoeg.
Ik vrees alleen dat ik voor een onmogelijke keuze sta een lichte relatief compacte notebook maar wel met een goede videokaart.
De Asus N series zien er qua design volgens mij ook wel mooi uit (ken ze alleen van plaatjes) En hebben een GTX 850M Misschien dat dit een optie is? Alleen ze zijn wel een stuk zwaarder 3,4KG tegenover de 1,61KG van de HP Folio Elitebook.
Of de MSI GS60 2PC-016NL met 1,96KG alleen dit is een beetje te blink blink door dat stomme logo voor als ik langs klanten moet.
Kom trouwens net ook de: HP Elitebook 840 G1 tegen. Maar die heeft ook maar een Radeon HD8750M. Kan ik van deze GPU wat verwachten? Op Notebookcheck is hij een beetje meh.

Ik heb hier ook een aantal HP Probook 6560b notebooks (15.6inch). Deze vind ik eigenlijk net wat te groot en te dik maar als er geen alternatieven zijn zou dit formaat eventueel ook kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-08-2014 18:41 ]

• Turner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 19:03
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Misschien is dit wat voor jou, lees wat reviews etc. Mij bevalt hij zeer goed!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Turner schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:09:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Misschien is dit wat voor jou, lees wat reviews etc. Mij bevalt hij zeer goed!
Dat is inderdaad iets wat ik ongeveer zoek. Jammer dat het van Acer is ik zou persoonlijk liever een HP of Asus willen hebben.

Sprak gister nog iemand met een Asus Zenbook. Ook een zeer mooi model en ook nog relatief snel en licht.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Niemand andere ideeën? Is mijn vraag zo vreemd dan?
Er zijn toch wel meer mensen opzoek naar een lichte ultrabook met een goede grafische kaart?

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:05
Is een Macbook een optie of is 't taboe :)? Omdat je licht, slank en lange accuduur als belangrijke eigenschappen noemt. Je kunt er prima Windows op gooien en de spellen gaan geloof ik wel lukken met de Iris pro only variant (misschien niet op 2880 x 1800 retina resolutie maar dat zouden je alternatieven ook niet hebben).

Vergeleken met de Folio die je noemt heb je voor €450 meer behoorlijk wat extra qua scherm, SSD, 4x zoveel RAM, CPU en video power en zit je op €2029, de restwaarde van een Mac is na een aantal jaar ook altijd nog aanzienlijk. Gewicht zit op 2 kilo en Macbooks komen altijd goed over bij klanten ;).

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik kwam ook deze laptops tegen en ik neig naar de Asus

Asus N550
http://www.norrod.nl/zkb-...550jk-cn360h/details.aspx
15,6", Intel Core i7-4710HQ, 8GB, 256GB SSD, NVIDIA GeForce GTX 850M, DVD
Breedte 38,3 cm
Diepte 25,5 cm
Gewicht 2,7 kg
Hoogte 2,77 cm

Acer Aspire V7-582PG-74511225tii
BnC webshop
Acer Aspire V7-582PG-74511225tii - 15.6" - Core i7 4510U - Windows 8.1 64-bit - 12 GB RAM - 256 GB SSD
Breedte 38.16 cm
Diepte 25.595 cm
Hoogte 2.285 cm
Gewicht 2.2 kg

Ik lees was slechte verhalen over het scherm van de Acer maar kan van dit model specifiek niets vinden.
Die extra RAM boeit me niet zoveel, beide hebben een NVIDIA GeForce GTX 850M.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Interessant nieuws:
nieuws: Lenovo komt met 17"-gaminglaptop met touchscreen en Erazer-desktop- update

Ik vind hem allen spuug lelijk, hij is nog niet zo lelijk als de MSI Gaming Series but "What Where They Thinking..."

Brushed metaal ik welke kleur dan ook vind ik over het algemeen wel mooi maar die rode accenten, welke volwassen kerel wil daar nou mee rondlopen.

De IFA in Berlijn maar even afwachten, misschien worden en nog mooie laptops/ultrabooks onthult

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Vind je deze ook 'spuug lelijk' dan? Ik vind dat heel erg mee vallen helemaal omdat je de tobo verlichting ook nog aan kan passen naar bv wit of uit. Hij is er eigenlijk in heel veel smaakjes vanaf de instapper met een GTX850m t/m het high end model met een gtx870m.

pricewatch: MSI GS60 2PL-008NL

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
DarkBlaze schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:49:
Vind je deze ook 'spuug lelijk' dan? Ik vind dat heel erg mee vallen helemaal omdat je de tobo verlichting ook nog aan kan passen naar bv wit of uit. Hij is er eigenlijk in heel veel smaakjes vanaf de instapper met een GTX850m t/m het high end model met een gtx870m.

pricewatch: MSI GS60 2PL-008NL
Ja die "tramp stamp" op de cover verprutst de hele laptop.
Ook die gekleurde leds op het toetsenbord zien er niet uit, gelukkig kan je ze aanpassen naar een soort van wit maar het is dan helaas meer blauw/wit

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Kwam net ook dit artikel tegen:
http://www.ultrabookreview.com/2071-best-gaming-ultrabooks/

misschien dat een 14inch ook nog wel genoeg is voor mij. Ik ga eens even kijken in wat winkels of ik dit groot genoeg vind.
De combo 14inch, minimaal 850GTX en <1,6KG heb je volgens mij niet.
Pagina: 1