Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Lenovo Y50 opstart problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 15:14
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Lenovo Y50 aangeschaft.
http://tweakers.net/price...70-00745nl/specificaties/

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit met windows 8 gewerkt

Nu vallen me een aantal dingen op en tegen.

-De mousepad werk soms maar half. Muis blijft gewoon 20 sec hangen.
-Chrome en andere apps opstarten duurt gewoon een seconde of 15 :?
-De tekst van alle venster zien er slecht uit. Lijkt wel of de apps een oudbollige resolutie hebben.
-Op mijn bureaublad heb ik geen startknop zitten, alleen de knop om terug te gaan naar de tegels

Nu is deze laptop toch geen stakker wat betreft de specs dacht ik zo maar de snelheid valt me vies tegen.
Enige wat ik me kan bedenken is dat de hdd de bottleneck is in dit verhaal.

Heeft iemand hier een oplossing voor of tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Vibravis op 29-08-2014 17:05 ]

• wuswug
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11 11:51
Ik heb zelf een Y510p pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510P-00061
En heb geen van de problemen die je zegt.
Wel moet ik zeggen dat het toughpad hard/diep moet indrukken voor hij een *klik* maakt,
wat dus erg stroef aanvoelt

Mischien van energie modus afhalen en op hoge prestatie zetten?
Mocht het niet aan de instellingen liggen zou ik zeggen RMA

(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 15:14
Ik gebruik nu een externe muis en dat werkt prima. Ik denk alleen nog steeds dat het de hdd is die gewoon niet aan kan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vibravis schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:03:
-Op mijn bureaublad heb ik geen startknop zitten, alleen de knop om terug te gaan naar de tegels
Dat is gewoon Windows 8 gedrag. Dus geen storing.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Classic shell geeft je windows 7 functionaliteit weer terug (geen windows 8 onzin meer)
de hdd is inderdaad sloom (5400rpm), ik heb er zelf net een 840 evo 250gb ingezet, start nu op in ~10 sec in plaats van 40 bijvoorbeeld.
volgens mij is dit wat je zoekt op het gebied van die text:
http://answers.microsoft....db-4351-b48e-0d235c0348a0

mousepad heb ik geen idee, misschien is er een nieuwe driver versie te vinden, of je kan de huidige drivers deinstalleren, als windows dan een generic touchpad driver heeft, wordt deze als het goed is automatisch geinstalleerd. iets anders weet ik niet.

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:34
Ik sluit mij even aan bij dit topic omdat ik een beetje met hetzelfde probleem zit.
Heb hier een gloednieuwe y50, maar de laptop presteert gek genoeg soms gewoon als een 5 jaar oude laptop.
Apps opstarten duurt soms overdreven lang
Programmas blijven gewoon vast hangen en reageren dan niet meer
De w8.1 shells werkt soms gewoon (de muis naar de hoeken flikkeren brengt niet de menus naar voren die horen te komen.)
Soms is de scaling, wat hier ook al eerder gemeld is, van letters etc in bepaalde apps gewoon haywire geslagen en ziet alles er heel vaag uit.

Nou heb ik een screenshot genomen van de taskmanager van de betreffende y50, en wat mij meteen opviel was de SSHD. Deze staat gewoon bijna constant op 100% ookal gebeurt er haast niks met de laptop.

Hier de screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1eF9IyE.png

[ Voor 9% gewijzigd door LunaTempesta op 04-09-2014 22:36 ]

Pagina: 1