[Excel2007] Bestanden samenvoegen met zelfde indeling 9

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
6 Excel bestanden met meerdere werkbladen (per bestand 17 totaal) die geëxporteerd zijn over 2 maanden. Alle bestanden hebben exact dezelfde indeling dus daar heb ik geen aanpassingen in te maken.

Het zijn exports (xls), wil hier graag 1 bestand van maken zodat ik de gegevens van 1 jaar in 1 bestand kan zetten. Gewenste eindresultaat is dus 1 Excel bestand met 17 werkbladen dat het hele jaar toont.

Ieder bestand heeft bovenaan de kolom de benaming van de data staan die er vervolgens onder staat. Elk werkblad heeft ook een datum staan, niet steevast in dezelfde kolom
Mijn kennis van Excel is belabberd, 6 x 17 werkbladen kopiëren en plakken zie ik niet zitten en dat is foutgevoelig. Dit moet automatisch kunnen, weet alleen niet hoe. Of het dan belangrijk is dat ze 1 voor 1 op volgorde (chronologisch) worden samengevoegd weet ik niet.

De oplossing die ik zoek lijkt werkelijk zo simpel als 'plak alle excel sheet onder elkaar en sla ze op als een nieuw bestand terwijl je de informatie steeds in hetzelfde werkblad houd. Als het even kan al op datum gesorteerd'.

Mijn vraag lijkt zo simpel dat ik er geen oplossing voor kan vinden op Got of Google |:(
Iedere oplossing die ik kan vinden gaat juist om een probleem dat verschillende data samen wil voegen. Waarbij celnamen afwijken of rijen opgeteld moeten worden, die problemen heb ik allemaal niet. Wie heeft de quick fix voor me? _/-\o_

Wat ik al geprobeerd heb:
- Via command line de naar CSV omgezette bestanden samenvoegen. Dat is gelukt, nu heb ik alleen de 17 verschillende werkbladen niet meer en staat alles in 1 werkblad. Niet de gewenste oplossing.
- VLOOKUP functie, geen oplossing gevonden die met meerdere Excel bestanden en het intact blijven van de werkbladen om kan gaan.
- Verscheidene VBscript oplossingen die google me aanleverde via 'combine multiple excel files' als zoekterm. Helaas de ene error na de andere gezien en na het wegwerken van copypasta opmaak fouten nog geen resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Pietert op 29-08-2014 17:32 . Reden: Poging tot oplossing toegevoegd. Verder slaat de 9 in de titel nergens op maar dat snapt iedereen hopelijk vanzelf ;) ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
*voorzichtige kick* Niemand?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Wellicht heb je hier iets aan:

http://www.extendoffice.c...e-multiple-workbooks.html

[ Voor 22% gewijzigd door Rupie op 02-09-2014 20:05 ]

Houdoe