Nieuwe NAS gekocht, MySQL database ook even weer instellen voor m'n hobbyprojectjes.
Maar ik krijg het niet aan de gang. Ik heb wat scripts die data in de MySQL database pleuren. Als ik in die scriptjes de MySQL root user invoer, en het bijbehorende wachtwoord dan werkt het prima. Voer ik echter de credentials in van een zelf aangemaakt user (met rechten op de tabel!!) dan werkt het niet....
Wie kan mij helpen, want dit is echt enorm frustrerend
Wat ik heb gedaan is MariaDB package (vervanger voor MySQL sinds DSM5 blijkbaar) geïnstalleerd op de NAS, evenals phpMyAdmin. Via PMA de databases en tabellen aangemaakt.
Ook met vi de /etc/mysql/my.cnf aangepast en het bind address (0.0.0.0) weg-gecomment. Via telnet krijg ik iig iets van MariaDB respons, dus dat zit goed.
Vervolgens user aangemaakt:
(arduino/arduino en m'n IP-range zit in 192.168.4.x)
Dat zou toch moeten werken? Ik heb aan de PHP code niks gewijzigd. Vorige NAS (met Synology DSM 4.3, nu een DS114 met nieuwste DSM5) werkte het gewoon mee.
In PHP verbind ik met arduino/arduino op localhost. Daarmee werkte het eerder ook gewoon.
Maar ik krijg het niet aan de gang. Ik heb wat scripts die data in de MySQL database pleuren. Als ik in die scriptjes de MySQL root user invoer, en het bijbehorende wachtwoord dan werkt het prima. Voer ik echter de credentials in van een zelf aangemaakt user (met rechten op de tabel!!) dan werkt het niet....
Wie kan mij helpen, want dit is echt enorm frustrerend
Wat ik heb gedaan is MariaDB package (vervanger voor MySQL sinds DSM5 blijkbaar) geïnstalleerd op de NAS, evenals phpMyAdmin. Via PMA de databases en tabellen aangemaakt.
Ook met vi de /etc/mysql/my.cnf aangepast en het bind address (0.0.0.0) weg-gecomment. Via telnet krijg ik iig iets van MariaDB respons, dus dat zit goed.
Vervolgens user aangemaakt:
GRANT ALL privileges ON *.* TO 'arduino'@'192.168.4.%' IDENTIFIED BY 'arduino' WITH GRANT OPTION; FLUSH privileges;
(arduino/arduino en m'n IP-range zit in 192.168.4.x)
Dat zou toch moeten werken? Ik heb aan de PHP code niks gewijzigd. Vorige NAS (met Synology DSM 4.3, nu een DS114 met nieuwste DSM5) werkte het gewoon mee.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SHOW GRANTS FOR 'arduino'; +--------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Grants for arduino@% | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | GRANT USAGE ON *.* TO 'arduino'@'%' IDENTIFIED BY PASSWORD '*ED0E6FB893B31F67237FB9BDF0355D3185D5CA6C' | | GRANT ALL PRIVILEGES ON `p1`.* TO 'arduino'@'%' | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------+ 2 rows in set (0.00 sec) |
In PHP verbind ik met arduino/arduino op localhost. Daarmee werkte het eerder ook gewoon.
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 29-08-2014 16:25 ]