vraag over snelheidsverlies internet met kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael1105
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Boven hebben we behoorlijk slecht internetverbinding. Nu willen we alles via Kabel doen. Moet er een netwerk komen met kabels. De gemakkelijkste oplossing voor boven is een kabel trekken van onze TV in de woonkamer (daar ligt al een netwerkkabel) naar boven.

Dus Nu hebben we enkel een netwerkkabel van de Modem naar de Digitale TV recorder.

Wat ik wil veranderen is een splitter steken op die netwerkkabel en de ene netwerkkabel naar boven leiden en de andere naar de digitale tv recorder.

Nu mijn vraag ik, ga ik hier veel snelheid mee verliezen? Want dat die digitale tv recorder wordt er amper opties gebruikt voor op internet....

Of toch maar duurder gaan en een switch kopen?

Nu haal ik via Wifi amper 42mbps terwijl je toch via kabel aan 100 mbps zit. en het signaal valt soms weg

wat ik nu heb:

.Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cttlP9Z.png

wat ik wil:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VpXM3FW.png

Gaat dit gespaard met snelheidverlies? ookal zal de andere amper gebruikt worden?

Heb geen zin om extra kabel te leegen naar modem omdat teveel boorwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Ken beter een switch nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gebruik je toch alleen maar 100mbps apparatuur en heb je achtaderige kabels: dan kun je ze splitsen (totaal 200mbps door een kabel). Gebruik je gigabit dan kun je beter een switch plaatsen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Ethernet 'splitters' bestaan niet, los van ranzige oplossingen (2x 100/100 over 1 kabel).

Voor twee tientjes heb je een hagelnieuwe simpele gigabitswitch. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 13:15
Je kan een ethernetkabel niet splitsen naar een Y-aansluiting. Wanneer je een ethernetkabel splitst maak je er namelijk een II aansluiting van, 2 parallelle kabels in 1 dus, met aan beide uiteinden 2 stekkers.
Je moet dus sowieso een switch gebruiken, zelfs als je een kabel splitst. Het splitsen is niet aan te raden maar wordt in kantoorgebouwen wel eens gedaan als goedkoop alternatief voor het maken van een extra aansluiting op een kamer.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 10:59

EnnaN

Toys in the attic

wat voor tv-signaal is dat? volgens mij kan dat niet overal mee, het signaal wat van modem naar de tv gaat bij xs4all is (dacht ik) een ander signaal dan je internet van xs4all, dus die kan je niet splitsen tussen tv en netwerk.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Inderdaad, vaak zit tv op een ander VLAN dan Internet, moet je sowieso met een switch aan de gang (dan kan je het wel met een kabel af).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael1105
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Dat van mijn digitaal tv heeft gewoon een internet kabel nodig voor film op aanvraag meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-05 23:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt Ethernet niet zomaar splitten. Je hebt een switch nodig. En nee, dat geeft in principe geen snelheidsverlies, los van het feit dat over één UTP-kabel maar 1 Gb/s kan (in het geval van 1000BASE-T). Dat betekent dat je niet op beide apparaten tegelijk de volle 1 Gb/s vol kunt trekken naar de router, maar daar heb je waarschijnlijk geen last van.

Een andere mogelijkheid is dat je van de CAT5e/CAT6-kabel 2x 2 aderparen gebruikt, dus voor 2x 100BASE-TX. Dan moet je wel aan beide kanten van de kabel zo'n 'splitter' hebben en heb je maar 2x 100 Mb/s ipv 1x 1000 Gb/s.

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 29-08-2014 20:46 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:12
Internet is inderdaad nodig voor het retoursignaal van Interactieve TV indien je kabel tv hebt. Gewoon een switch kopen, niet gaan werken met splitters (hubs) dat is iets uit de jaren tabak.

Een Netgear switch bijvoorbeeld voor 27,-

[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 29-08-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ook hubs zijn technisch gezien niet echt splitters ;)

Bij een splitter denk ik aan een simpel device dat op laag 1 elektrisch contact maakt tussen 3 kabels, gewoon alle aders 1-op-1. Met Ethernet werkt dat niet.

Een hub doet bijna dat, maar toch net niet. Een hub is ook een laag-1-device, maar verbindt de aderparen niet één op één maar zorgt ervoor dat het RX-aderpaar van de ene poort aan de TX van de andere poort zit. Daarnaast kan een hub ook collisions detecteren.
Meer info: Wikipedia: Ethernet hub

Anyway, hubs zijn inderdaad iets van de jaren 90 en je moet gewoon een switch kopen. Je hebt maar 3 poorten nodig maar aangezien 3-poorts switches niet bestaan kom je uit op 5-poorts. Ik zou gewoon deze halen: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D (€12,65)

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 30-08-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Ik vind het maar raar. Een modem geeft toch echt maar één IP af dus een switch gaat echt niet werken. In ieer geval niet tegelijk.

Maar je hebt wel WifI. Waar komt dat dan vandaan?
Of heb je een ROUTER met WiFi in plaats van een MODEM...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dus welke provider heb je ?
En wat voor kast hangt er aan de muur wat jij modem noemt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

psy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:18:
Ik vind het maar raar. Een modem geeft toch echt maar één IP af dus een switch gaat echt niet werken. In ieer geval niet tegelijk.

Maar je hebt wel WifI. Waar komt dat dan vandaan?
Of heb je een ROUTER met WiFi in plaats van een MODEM...?
Wss heeft TS een modem-router-combinatie, maar dat snap jij ook wel.

Eigenlijk is de benaming router ook niet helemaal correct voor consumentenrouters. Dat zijn namelijk combinaties van een router, switch en WiFi-AP.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 29-08-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gangbare routers hebben meestal meerdere bedrade uitgangen. Er kan dus eenvoudig nog een kabel vanaf de router naar boven gelegd worden. Waarom dan zo moeilijk doen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

psy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:15:
Gangbare routers hebben meestal meerdere bedrade uitgangen. Er kan dus eenvoudig nog een kabel vanaf de router naar boven gelegd worden. Waarom dan zo moeilijk doen?
uit de ts
Heb geen zin om extra kabel te leegen naar modem omdat teveel boorwerk
(Waarom hij die extra kabel leeg wil boren snap ik ook niet :P )

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ah daar heb ik overheen gelezen.

Dus wel een lijntje door een plafond...maar NIET naar het modem op dezelfde verdieping?
Ik hou maar op te reageren want ik begrijp sommige mensen echt niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ga niet rotzooien met ranzige koppelstukken en koop gewoon de eerste de beste goedkope switch doe je tegenkomt.
En eerlijk gezegd : als je niet weet waar je mee bezig bent, begin er dan gewoon niet aan.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-05 22:20
Bij mijn vorige twee providers zou het niet kunnen: een switch hangen aan de kabel die naar de tv-decoder gaat.
Ik hoop dat je zeker weet dat dat bij jouw provider wèl kan...
Pagina: 1