Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Playstation 3 320GB. De playstation blijft af en toe vast hangen. (1x in het half uur ofzo) Ook komt er een apart geluidje uit. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Bekijk het filmpje voor het aparte geluidje: YouTube: Probleem playstation 3

Alvast bedankt,
Robert

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het geluid is op mijn laptop niet heel duidelijk, maar (ervanuitgaande dat je geen garantie meer hebt) verwissel de harde schijf eens. Google/Youtube heeft een hoop tutorials over het hoe en wat, niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 21:17

Nemesizz

Untouchable

Verstekbakker schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:41:
Het geluid is op mijn laptop niet heel duidelijk, maar (ervanuitgaande dat je geen garantie meer hebt) verwissel de harde schijf eens. Google/Youtube heeft een hoop tutorials over het hoe en wat, niet moeilijk.
En al had ie nog wel garantie, hardeschijf wisselen mag altijd bij PS3 en PS4.

@TS:
Als dat geluid uit de hardeschijf komt dan kun je die wel afschrijven. Heb zelf een keer een laptop hardeschijf gehad (niet uit een PS3, maar dat doet er niet toe) waar het motortje vastliep, en dan krast het armpje gewoon over de platter heen en dat maakt dan zo'n raar piep/schrapend geluid.

In het filmpje heb je ook een disc in de drive zitten, discdrives kunnen soms wat gekke geluiden maken tijdens lees acties. Probeer eens een game te spelen van alleen de HDD zonder een disc in de drive, en als die dan ook vastloop en begint te piepen/schrapen kun je er helemaal zeker van zijn dat de HDD dood/stervende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
Nemesizz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:13:
[...]

@TS:
Als dat geluid uit de hardeschijf komt dan kun je die wel afschrijven. Heb zelf een keer een laptop hardeschijf gehad (niet uit een PS3, maar dat doet er niet toe) waar het motortje vastliep, en dan krast het armpje gewoon over de platter heen en dat maakt dan zo'n raar piep/schrapend geluid.

In het filmpje heb je ook een disc in de drive zitten, discdrives kunnen soms wat gekke geluiden maken tijdens lees acties. Probeer eens een game te spelen van alleen de HDD zonder een disc in de drive, en als die dan ook vastloop en begint te piepen/schrapen kun je er helemaal zeker van zijn dat de HDD dood/stervende is.
Dat geluidje maakt hij alleen met een disc erin. Maar hij maakt dat geluid constant zodra er een disc in zit. Niet alleen tijdens het lezen. Anyways, ik zal m'n externe HD eens proberen

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
zie je aan de disc kleine beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
badboynova schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:42:
zie je aan de disc kleine beschadigingen?
Nee, die is prima.

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik denk niet dat het werkt maar wat ik ook nog zou proberen is de PS3 op zijn kant zetten (verticaal). Doe dit alleen niet als hij draait met de schijf erin.

[ Voor 21% gewijzigd door Dersan op 29-08-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nemesizz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:13:
[...]

Dat weet ik. Maar als je garantie hebt dan ga je de boel niet open draaien, maar dan stuur je het geheel naar je verkoper voor reparatie of omruil.
Pagina: 1