Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron 7000 of een ander?

Pagina: 1
Acties:

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben bezig met het zoeken naar een laptop met Windows 64 bit. Wat ik er voornamelijk op zal doen is het gebruiken voor Photoshop, InDesign, Dreamweaver, Visual Studio en dergelijke. Het moet een handzame laptop zijn, uiterlijk 15,6 inch, om mee te nemen; ik heb al een grote computer met twee schermen voor meer ontwerpwerk. Daarnaast speel ik regelmatig ook nog een spelletje Football Manager of andere simulatiespellen.

Wat is je budget?
1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan mijn laptop veel mee te nemen, maar niet per se mobiel te gebruiken. Accuduur mag dus goed zijn, maar ik ga niet urenlang in de trein op mijn laptop zitten werken. Het is voornamelijk om op verschillende locaties te werken, waar altijd toch stopcontacten voorradig zijn. Ik heb toevallig al een goede rugzak van Eastpak waar een laptop tot 15,6 inch inpast, dus heel licht hoeft ie ook niet te worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek bij voorkeur een laptop van Dell, HP of Asus. Hier heb ik allen goede ervaringen mee; met merken als Toshiba, Acer helaas niet. Ik heb in het geval van Dell ook al een laptop gevonden die volgens mij goed voldoet aan het plaatje; ik ben dan voornamelijk nog aan het zoeken naar concurrerende laptops met concurrerende prijzen. Ook vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn en wat jullie mij zouden aanraken voor de genoemde werkzaamheden op de laptop. Ik gebruik veel van de programma's tegelijk, dus zoek ik iets met een groot geheugen maar waar kan ik beter nog meer op letten?

Laptop die ik op het oog heb: Dell Inspiron 15" 7000 (http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/pd?oc=cn75323). Heeft Intel i7-4510u Processor (4M cache, tot 3GHz). 16 GB DDR3L 1600 MHz geheugen, 1 TB HDD met 8GB Cache. In totaal komt het neer op 949 euro zonder verzendmogelijkheden. Ik kom zo weinig tegen over deze laptop. Is dat omdat deze zo nieuw is? Of is het juist een slecht teken?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Tweakers heeft een review geschreven over die laptop: reviews: Dell Inspiron 15-7537: dure middelmaat. De eindscore was niet heel erg positief.

Misschien ook even kijken naar deze laptop: pricewatch: Asus N550JV-CN270H

[ Voor 25% gewijzigd door peakrever op 29-08-2014 17:59 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:08

Saven

Administrator

Arthur-M. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:58:
Tweakers heeft een review geschreven over die laptop: reviews: Dell Inspiron 15-7537: dure middelmaat. De eindscore was niet heel erg positief.
Ah bedankt voor die link, zit deze te overwegen voor mijn vriendin. Gaat toch een ander worden denk ik

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:55

Barrycade

Through the...

Wij hebben een Inspiron 7000 met een i5 4200U en Geforce 750M GPU,
de punten over het toetsenbord die in de Tweakers review naar voren komen herken ik niet, spatiebalk doet het prima.

Het is trouwens wel een kleiner toetsenbord dan ik gewend ben omdat het numerieke deel er naast zit. Ik heb voor mijn werk een Latitude 6230 maar ik merk in gebruik geen verschil met typen.

Qua warmte met games, tja wij spelen er eigenlijk geen spelletjes op. Dus ik heb geen idee of dat speelt. Dus net een paar OpenGL tests gedaan en inderdaad de laptop wordt vrij warm. GPU blijft ongeveer op 75 graden hangen bij de test. Daarbij wordt het onder het toetsenbord vrij warm.

Wij hebben een exemplaar met een niet FHD scherm. Door de touch functie zit er inderdaad een gloss scherm op. Ik heb geen problemen met het spiegelen. Ik zit momenteel met mijn rug naar het raam, maar heb daarbij geen last van het licht.

Batterij duur is prima, met een beetje surfen of wat foto bewerken moet je na 6 uur weer naar de oplader.

Ook is de laptop erg stevig qua gevoel. Door de alu behuizing voelt hij erg stevig aan. Ik heb ook een Ispiron 15z en die voelt als speelgoed door de plastic behuizing. Bij de 7000 is dat echt niet aanwezig en voelt hij weer als mijn Latitude.

Dus als het spelletjes spelen een hoofdrol speelt in het gebruik zou ik wellicht naar een ander exemplaar kijken. Maar voor af en toe een spelletje en meerendeel office/photoshop of ander werk is het een fijn stil exemplaar.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Arthur-M. schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:58:

Misschien ook even kijken naar deze laptop: pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Niet leverbaar meer? Ben eigenlijk ook op zoek naar zoiets met alu body.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
De taken die TS wil uitvoeren hebben baat bij een snelle processor en dan kan je beter een quad core i7 nemen, zoals die in de Asus N550 die gelinkt wordt.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• de-geit
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-05 22:57
Heb uiteindelijk toch gekozen voor de Dell, na wel goed gekeken te hebben naar de Asus-variant. Hartelijk dank allen voor de reacties!
Pagina: 1