[ubuntu 14.04] Vreemd beeld bij sommige acties in de GUI*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste medetweakers,
Ik heb net Ubuntu 14.04 op mijn hp dv 6000 gezet. De installatie liep soepel, maar als ik op het vak 'Uw computer en internetbronnen doorzoeken' klik, flikkert mijn scherm gigantisch en krijgt het alle kleuren van de regenboog. Als ik op afsluiten druk terwijl er nog vensters openstaan, krijg ik ook een flikkerend geheel met daartussen een uitknop. Volgens mij heeft hij een driver te kort maar als ik onder drivers kijk: krijg ik de driver voor mijn wifichip en een of ander onbekend apparaat. Via google word ik ook niet echt wijzer.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Greetz.

Ik gebruik de 32 bits versie. De computer heeft 2 gig geheugen. Een AMD Athlon(tm) 64 X2 Dualcore processor TK-53 x 2 en onder het vakje grafisch staat Gallium 0.4 on Nv67.

[ Voor 12% gewijzigd door Karmos op 29-08-2014 14:31 . Reden: Specs toegevoegd ]

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat heeft grafische artifacten ter gevolg van een brakke video driver met commando's te maken? Ik heb daarom de topic titel even aangepast.

Kan je anders een screenshot of foto maken van het probleem? En geef dan ook even je hardware specs aan, met name videokaart en welke driver je gebruikt (open source of gesloten), indien van toepassing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
Hoi, na nog een reboot zei de computer dat hij een driver te kort had en toonde een link. Snel een foto genomen van die melding en genavigeerd naar die website. Na alles gedaan te hebben wat op die website stond, werkt de computer zoals hij zou moeten.

@hero of time: bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oke, dan even voor het archief, wat heb je moeten doen om het te laten werken? Dat scheelt weer voor mensen die hetzelfde tegen komen. Niets is zo frustrerend als een nietszeggend antwoord dat vaag is over de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
Er kwam op: Error, deze, deze en die driver ontbreken ga naar deze website en volg de stappen (maar dan wel in het engels uiteraard) via die website kreeg je een code voor de terminal. Na dees in te voegen en te rebooten werkte alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En het gaat nou net om de website en het terminal commando. ;) Was het iets als 'apt-get install nvidia-driver' oid?

Pagina: 1