Thermostaat blijft vervang batterijen aangeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Mijn chronotherm IV thermostaat blijft vervang batterijen aangeven. Ik heb nu al 2x de batterijen door nieuwe duracell batterijen vervangen maar de melding blijft.

Op de contacten voor de batterijen in de thermostaat zit wat groene corrosie. Deze corrosie heb ik met staalwol proberen weg te halen maar helemaal weg is het nog niet. Na plaatsen van de batterijen leek het schoonmaken de oplossing maar na een dag staat er toch weer dat ik de batterijen moet vervangen.

Kan de corrosie zorgen dat het contact met de batterijen zo slecht is dat de thermostaat niet voldoende spanning krijgt waardoor hij denkt dat de batterijen leeg zijn of is mijn thermostaat rijp voor de afvalbak?

Indien het eerste het geval is: heeft iemand een goed idee om dit contact te optimaliseren?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Met contact spray en een wattenstaafje krijg je het meestal wel redelijk weg. Wel is het zo dat zodra die contacten zijn gaan roesten dat ze meestal dat daarna weer veel sneller doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 09:54
Ik heb daar een glasvezel pen / stift voor. Erg handig voor dit soort aanslag. Let alleen wel op, want als de vezels in je huid komen of inademt is dat niet echt een prettige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
De groene aanslag komt waarschijnlijk doordat een oude batterij heeft gelekt. Misschien veroorzaakt dit ook een sluiting waardoor batterijen sneller leeglopen, dus controleer even de batterij spanning.