Beste RAM voor mijn mobo?

Pagina: 1
Acties:

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32
Dag Tweakers,

Ik heb een Asrock Z77 Extreme4 mobo, en ik wil binnenkort mijn Valueram upgraden naar tussen de 8 en 16 (Heb nu 8GB) Maar ik vroeg me af, waar moet ik nou precies naar kijken? Ik weet iets met latency en frequentie, maar dat is dan ook alles dat ik van RAM geheugen af weet. En welke RAM past het beste bij mijn mobo? Over de hoeveelheid RAM geheugen heb ik geen informatie over nodig. Welk merk is het betrouwbaarste voor RAM?

Mvg, Royced :)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

We verwachten dat je zelf ook wat onderzoek hebt gedaan, website fabrikant moederbord, google, mem QVL etc.. Waarom je b.v. meer geheugen nodig denkt te hebben.
De rest van je hardware etc.

Maar goed, hier stap 1.

http://www.asrock.nl/MB/o...mory&Model=Z77%20Extreme4

Deze modules etc zijn gewoon goed,

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• royced
prutser001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:35:
We verwachten dat je zelf ook wat onderzoek hebt gedaan, website fabrikant moederbord, google, mem QVL etc.. Waarom je b.v. meer geheugen nodig denkt te hebben.
De rest van je hardware etc.

Maar goed, hier stap 1.

http://www.asrock.nl/MB/o...mory&Model=Z77%20Extreme4

Deze modules etc zijn gewoon goed,
Ja die site had ik zelf ook gevonden, maar die dingen zeggen mij vrij weinig. Over double/single sided en speed.. zegt me echt niks haha, dusja wat is het beste voor mij? Ik speel zo af en toe high-end games, en gebruik 3 monitoren dus heb meestal facebook open staan, een game en soms een stream erbij.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Pak gewoon een zelfde setje als je al hebt, minste kans op gezeur :)
Maar in het algemeen, zolang je niet gaat overklokken, of kickt op hoge benchmarks. is het allemaal gerommel in de marge en zul he het verschill tussen al die dingen niet merken tijdens gamen. Zoek iets als PC3-12800 (DDR3-1600) en je zit goed :O

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het wel noodzakelijk om te upgraden. Heb je al 8GB volzitten of niet? Als dat niet het geval is, dan zal nieuw geheugen niet veel gaan uitmaken. Koop dan liever een SSD als je die nog niet hebt.

• royced
TERW_DAN schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:06:
Is het wel noodzakelijk om te upgraden. Heb je al 8GB volzitten of niet? Als dat niet het geval is, dan zal nieuw geheugen niet veel gaan uitmaken. Koop dan liever een SSD als je die nog niet hebt.
Ik heb al een SSD, maar denk jij dat Valueram en bijv. een HyperX fury van ook 8GB niet uitmaakt?

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-02 20:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Verschil zul je in de praktijk niet merken. Het zal wel meetbaar iets schelen, maar is echt niet het geld waard.

Speed limits are like herpes.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alleen als je geheugen nu volzit, dan ga je het merken.
Maar als je nu bijvoorbeeld 6 GB in gebruik hebt, dan maakt het niets uit of je er 16 of zelfs 32 GB van maakt.
Als je computer dus opeens merkbaar trager wordt, kijk dan meteen naar het geheugengebruik. Als dat vol zit, heb je dus last van geheugen tekort. Als het geheugen niet vol zit, dan ligt het ergens anders aan.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02 18:50

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

royced schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:25:
Dag Tweakers,

Ik heb een Asrock Z77 Extreme4 mobo, en ik wil binnenkort mijn Valueram upgraden naar tussen de 8 en 16 (Heb nu 8GB) Maar ik vroeg me af, waar moet ik nou precies naar kijken? Ik weet iets met latency en frequentie, maar dat is dan ook alles dat ik van RAM geheugen af weet. En welke RAM past het beste bij mijn mobo? Over de hoeveelheid RAM geheugen heb ik geen informatie over nodig. Welk merk is het betrouwbaarste voor RAM?

Mvg, Royced :)
Met cpuid kijken welke frequentie je huidige ram draait.
Aan de hand daarvan kun je kijken voor iets extra's.
M.a.w. als je ddr3 op1333 Mhz draait heeft het geen meerwaarde en koop 1600 Mhz spec. ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is meer iets voor aankoopadvies.

Verder is het belangrijk als je je werkzaamheden omschrijft. Het kan zijn dat extra ram weinig toevoegt. Ram met een hogere kloksnelheid en/of lagere latencies kan van nut zijn bij het overklokken, al zijn de winsten vaak marginaal. Waar een hogere kloksnelheid wel een grote invloed op heeft is als de onboard gpu er gebruik van maakt, maar dat is vooral bij AMD processors zo en niet bij jou van toepassing.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik sluit me idd hier volledig bij aan. 8GB ram zou in verreweg de meeste situaties op dit moment prima moeten voldoen. Voor consumenten is meer haast nooit nodig tenzij je echt heel intensief video- of fotobewerkt.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1