Hoe scaled een Geforce2 GTS op een K6-3+

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik zit er aan te denken de videokaart van onderstaand systeem te vervangen. Nu is de meest logische keus natuurlijk een Geforce2 MX, Dat geeft namelijk al een enorme performance boost (heb ik getest). Eigenlijk vind ik een mx toch nog te traag en een GTS is ook niet duur meer
Nu is mijn vraag, heeft het zin een GTS te plaatsen of is dat pure overkill.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Echt alleen een GTS ipv een MX plaatsen als je wilt spelen in zeer hoge 32-bit resoluties (1280*1024 en hoger bv) .. anders is het idd overkill.

PC Specs

• Joppe
Ik wil eigenlijk de meeste spellen kunnen spelen op 1024x768 op hoog detail, meer detail vind ik belangrijker als een hogere resolutie.
Nu is het zo dat de mx dat niet altijd trekt. Trekt de GTS dat wel of krijg ik dan toch ruzie met de proc

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je CPU is ivm andere CPU's uit deze tijd gewoon erg zwak als het aankomt op games. Meer details vereisen (meestal) ook extra CPU kracht, een hogere resolutie niet. Daarmee verschuif je de belasting alleen wat meer naar de GTS die dan wat nuttiger wordt dan een MX. Echt volledig benutten zul je hem niet snel denk ik (tenzij je in 1600*1200 wilt spelen maar daar is de GTS sowieso al niet snel genoeg voor). Ik zou of voor een MX gaan of iets meer uitgeven en voor een hele goedkope GTS gaan (minder dan 400,-).

Suc6.

[edit]-> Ik denk dat je zelfs met jou CPU met een GTS toch altijd wel wat betere performance hebt in 1024*768 of hoger 32-bit kleur dan met een MX. Omdat je een GTS al voor belachelijk weinig kunt krijgen tegenwoordig is het misschien toch een betere keus. Ligt er dus een beetje aan wat je nu precies wilt.

PC Specs

• Joppe
Precies, naar die powercoler zat ik ook te kijken. Misschien kan ik 'm 2dehands zelfs nog goedkoper krijgen