PC gaming en

Pagina: 1
Acties:

• Dhoran
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden om te gamen en manga studio een soort van fotoshop. Manga studio gebruikt geen hyperthreading.

Edit*
Lijst van games (1080p hoogst mogelijke setting indien mogelijk),

Mijnenveger
BF4
Watch dogs
Patience
COD serie
Skyrim

Wat mag het systeem gaan kosten?
Assemblage doe ik zelf Windows 8 pro kunnen we via het bedrijf krijgen heb geen echte maximale prijs gewoon zoveel als nodig is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Werk nu op een laptop dus niet echt echter zal in dit topic alleen de desktop behandelt worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand systeem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren gewoon bang for buck

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte lijkt me gewenst als dit voor een paar tientjes kan is dat mooi meegenomen ik weet alleen niet of dat ook zo makkelijk is voor de videokaart

Ga je overklokken?
Voor gameing is het het prijsverschil niet waard maar ik ben benieuwt of het toch aan te raden is voor manga studio (tips)?

Dit is het systeem waar ik zelf op gekomen ben,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 155,85€ 155,85
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,45€ 66,45
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,43€ 47,43
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,85€ 22,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,85€ 67,85
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,78

Tips?

Groetjes,
Dhoran

(kan de titel aangepast worden naar PC gameing en manga studio)

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik zou voor deze kast gaan als je graag voor stilte gaat: pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)
Als voeding zou ik deze nemen, hij is maar 1,50 duurder, 30 watt extra (niet dat dat nou een zo groot verschil is :P) en 2 jaar extra garantie :) pricewatch: XFX TS 550W 80plus Bronze

[ Voor 5% gewijzigd door Bananendoos op 29-08-2014 11:39 ]

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Prima build, eventueel een iets luxere behuizing, maar de rest ziet er erg goed uit. Je hebt je huiswerk op orde.

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-03 23:14
Valt weinig op aan te merken. Eventueel een Fractal Design R4 kast als stilte belangrijk is en je het budget er voor over hebt.

Om nog maar eens in herhaling te vallen, waarom toch dat Sniper bordje? :)
De opvolger (series 9) is ondertussen geruime tijd op de markt en is nauwelijks duurder. Voor een kleine 10 euro meer heb je een splinternieuwe chipset mét ondersteuning voor de volgende generatie Broadwell processoren en ondersteuning voor de nieuwe generatie SSD's. En ongetwijfeld is er onder de motorkap ook het één en ander verbeterd.

En ik weet dat je waarschijnlijk nooit een Broadwell cpu zult gebruiken (al weet je nooit: bijvoorbeeld een defect). En momenteel zijn er nog niet veel M.2 SSD's over pcie, laat staan met een competitieve prijs. Meer zelfs: de prestaties zijn enkel bij sequentiële opdrachten merkbaar beter dan klassieke SATA SSD's. Maar wie weet hoe de markt er binnen 2 jaar uitziet en hoe de snelheid van SSD's evolueert. Dan heb je tenminste toch al een M.2 slotje standaard op jouw moederbord en hoef je daar nadien geen extra hardware voor aan te schaffen. Kijk hier eens voor een overzicht (zowel H97 als Z97 chipsets).

Tenzij die paar euro's extra natuurlijk om wat voor reden dan ook een wereld van verschil zouden maken bij jouw aankoop.

Experience the mountains!