Toon posts:

Zijn mijn videokaarten stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MBPr 15", late 2013, Core i7 2,3Ghz en 16GB RAM op OSX 10.9.4.
Gekocht in maart dit jaar.

Eigenlijk heb ik vanaf het begin in gebruik onvoorspelbare tikjes die uit de body komen. Met name als ik de laptop een klein tikje scheef zet (zoals een laptop stand).

Wanneer worden de tikjes het ergst? Dat wil zeggen vaak achter elkaar: wanneer ik switch tussen zwaardere programma's en goed gevulde websites. En met name als de laptop koud is en niet aangesloten is op de stekker (en er ook ruim voldoende batterij aanwezig is).

Waar komen de tikjes vandaan? Voornamelijk tussen de P-toets en de speaker, en bij zwaar gebruik ook rond de W-toets (QWERTY).

Wil er graag mee naar de winkel, maar heb zelf al geen idee wat ook zij überhaupt zouden moeten vinden.

Waarom denk ik dat het (combinatie van) de videokaarten zijn? Omdat ik in het Energiecentrum ervoor heb gekozen dat de Mac zelf mag kiezen wat-ie doet met Automatische Videokeuze. De tikjes zijn minder wanneer deze keuze is aangevinkt.

Wie is het met mij eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb ook tikjes uit een macbook air gehad. Dit bleek de ventilator te zijn. Bij het kantelen van de laptop werd het geluid harder. Gelukkig hoorde de medewerker het ook in de winkel en is de ventilator vervangen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Klinkt inderdaad als een fan die het niet zo lekker heeft, ik had het ook met de mijne, (2,3/16gb/1tb/750M)
Bij mij was het meer een soort hinderlijk zoemen, en het was de rechterfan, hij zat scheef gemonteerd.

Ik zou lekker naar Amsterdam gaan en hem bij een Genius bar brengen.

Grote kans dat je hem gelijk gerepareerd terug krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Inderdaad afspraak maken bij de Genius Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik dan idd maar een tripje naar de Genius Bar maken.