Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Beste medeleden,

Sinds anderhalve maand heb ik de Experia Box V9 (ZTE H368N) van KPN gekregen voor mijn abonnement. Ik heb een Xbox 360 waar ik graag online mee speel, maar sinds ik die V9 heb kan dat niet meer.

Wat gebeurt er:
Xbox aan, verbinding met Xbox Live wordt meteen gemaakt.
Ik start een game waarmee online gespeeld kan worden > Verbinding met Xbox Live wordt verbroken en kan, terwijl het spel aan staat, met geen mogelijkheid worden hersteld.
Xbox biedt vervolgens aan verbinding te testen en haalt je uit het spel, terug naar het dashboard. Daar is meteen weer verbinding met Xbox Live, en is er niets aan de hand.
Het starten van een spel verbreekt weer de verbinding.

Op het forum van KPN heb ik al meerdere mensen gevonden die dit probleem ook hebben. KPN reageert echter totaal niet op de topics die hierover gaan. Erg jammer. Ook telefonische support biedt geen soelaas, geen van de medewerkers lijkt te begrijpen waar ik het over heb en heeft geen nieuws voor me.

Uit het forumtopic blijkt het volgende:
In de firmware van het modem is een instelling gezet die niet door de consumenten kan worden aangepast, en heeft te maken met NAT. Niet NAT type open, moderate of strict, maar symmetric NAT en full-cone NAT. Het modem doet aan symmetric NAT, maar dat slikt de Xbox 360 niet.
Bron: https://forum.kpn.com/t5/...ware-V9/m-p/250917#M24808

Twee andere topics met mensen met dit probleem:
https://forum.kpn.com/t5/...ox-v9-Xbox360/td-p/234951
http://forum.kpn.com/t5/I...ossing/td-p/250625/page/5

Ik start dit topic met het doel uit te vinden of er hier mensen zijn met het probleem dat ik heb, of dat mensen mij kunnen vertellen dat de combinatie Xbox 360 + Experia Box V9 wél werkt (al ga ik daar niet vanuit). Ik hoop dat Tweakers misschien uiteindelijk een artikeltje hierover kan schrijven met als doel dit onder de aandacht te brengen bij KPN; mij en andere klanten lukt dat namelijk niet..

Een extra toelichting over dingen die ik heb geprobeerd:
Ik had hiervoor een ZTE H220N, daarop deed de Xbox het prima. Ik ben onlangs verhuisd en op mijn nieuwe adres wordt pair bonding gebruikt. Daar doet de H220N het niet op, dus die optie valt af.
Ik heb van een behulpzame man bij de telefonische klantenservice een vervangend modem ontvangen: eveneens een V9. Doet het ook niet, het lag dus niet aan mijn specifieke modem.
Ik zou graag een V8 ontvangen van KPN, maar de klantenservice heeft geen invloed op welk model modem ik ontvang, dat is mij althans verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
*bump* voordat deze post in de vergetelheid verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb geen ervaring met die experia boxen maar kan je niet een ander modem proberen? b.v. een Fritzbox ofzo? Misschien een router achter je modem plaatsen en je modem in bridge mode zetten (indien mogelijk?)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Klopt. Er wordt al een tijdje gewerkt binnen KPN om het probleem op te lossen. De update komt binnekort beschikbaar, dus heb geduld (ondanks alle frustaties). Het probleem is immers bekend bij KPN. :)
Alamo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:02:
Beste medeleden,

Sinds anderhalve maand heb ik de Experia Box V9 (ZTE H368N) van KPN gekregen voor mijn abonnement. Ik heb een Xbox 360 waar ik graag online mee speel, maar sinds ik die V9 heb kan dat niet meer.

Wat gebeurt er:
Xbox aan, verbinding met Xbox Live wordt meteen gemaakt.
Ik start een game waarmee online gespeeld kan worden > Verbinding met Xbox Live wordt verbroken en kan, terwijl het spel aan staat, met geen mogelijkheid worden hersteld.
Xbox biedt vervolgens aan verbinding te testen en haalt je uit het spel, terug naar het dashboard. Daar is meteen weer verbinding met Xbox Live, en is er niets aan de hand.
Het starten van een spel verbreekt weer de verbinding.

Op het forum van KPN heb ik al meerdere mensen gevonden die dit probleem ook hebben. KPN reageert echter totaal niet op de topics die hierover gaan. Erg jammer. Ook telefonische support biedt geen soelaas, geen van de medewerkers lijkt te begrijpen waar ik het over heb en heeft geen nieuws voor me.

Uit het forumtopic blijkt het volgende:
In de firmware van het modem is een instelling gezet die niet door de consumenten kan worden aangepast, en heeft te maken met NAT. Niet NAT type open, moderate of strict, maar symmetric NAT en full-cone NAT. Het modem doet aan symmetric NAT, maar dat slikt de Xbox 360 niet.
Bron: https://forum.kpn.com/t5/...ware-V9/m-p/250917#M24808

Twee andere topics met mensen met dit probleem:
https://forum.kpn.com/t5/...ox-v9-Xbox360/td-p/234951
http://forum.kpn.com/t5/I...ossing/td-p/250625/page/5

Ik start dit topic met het doel uit te vinden of er hier mensen zijn met het probleem dat ik heb, of dat mensen mij kunnen vertellen dat de combinatie Xbox 360 + Experia Box V9 wél werkt (al ga ik daar niet vanuit). Ik hoop dat Tweakers misschien uiteindelijk een artikeltje hierover kan schrijven met als doel dit onder de aandacht te brengen bij KPN; mij en andere klanten lukt dat namelijk niet..

Een extra toelichting over dingen die ik heb geprobeerd:
Ik had hiervoor een ZTE H220N, daarop deed de Xbox het prima. Ik ben onlangs verhuisd en op mijn nieuwe adres wordt pair bonding gebruikt. Daar doet de H220N het niet op, dus die optie valt af.
Ik heb van een behulpzame man bij de telefonische klantenservice een vervangend modem ontvangen: eveneens een V9. Doet het ook niet, het lag dus niet aan mijn specifieke modem.
Ik zou graag een V8 ontvangen van KPN, maar de klantenservice heeft geen invloed op welk model modem ik ontvang, dat is mij althans verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Voor zover ik weet - ondersteunt geen enkele Fritzbox pairbonding. Dus daar heb je weinig tot niets aan. Modem(s) die pairbonding ondersteunen zijn er haast niet en vrij prijzig ;). De ExperiaBox(en) kunnen niet in Bridge, en een router instellen als DMZ achter de ExperiaBox heeft (mogelijk) zin. Niet geschoten is altijd mis ;).
prutser001 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:20:
Ik heb geen ervaring met die experia boxen maar kan je niet een ander modem proberen? b.v. een Fritzbox ofzo? Misschien een router achter je modem plaatsen en je modem in bridge mode zetten (indien mogelijk?)

[ Voor 10% gewijzigd door Requa op 30-08-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
Waarom heeft DMZ geen zin? Ik doe dat wel, en daardoor heb ik geen problemen? Heb ook een Xbox 360 leg a.u.b even uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
N.v.t. :X
supayoshi schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:20:
Waarom heeft DMZ geen zin? Ik doe dat wel, en daardoor heb ik geen problemen? Heb ook een Xbox 360 leg a.u.b even uit :P

[ Voor 34% gewijzigd door Requa op 30-08-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
Ja maar NAT doet toch alle poorten dan ;) En dan heb je alle poorten open naar je router, waardoor de eerste NAT vrijwel wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Oeps :X .. Ik was in de war met de functie van NAT. Ik dacht namelijk, dat NAT (van de EB) nog steeds van toepassing was op alle andere apparaten die op de router zijn aangesloten.

Berichten zijn erop aangepast :) :$
supayoshi schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:50:
Ja maar NAT doet toch alle poorten dan ;) En dan heb je alle poorten open naar je router, waardoor de eerste NAT vrijwel wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Wellicht dat het volgende je kan helpen tot KPN de problemen oplost (ik vind trouwens dat zo'n grote provider nooit een router hadden moeten uitbrengen die niet met de Xbox 360 werkt, testen ze niet daar?!

I achieved open NAT on my Xbox One when I only had 1 console in the house. What I did to achieve Open NAT was disable UPnP, and Port Forward the following:

Port 88 (UDP)

Port 3074 (UDP and TCP)

Port 53 (UDP and TCP)

Port 80 (TCP)

Port 500 (UDP)

Port 3544 (UDP)

Port 4500 (UDP)

Port 3075 (UDP and TCP) - *For COD: Ghosts if you have it*

Also, I reserved my IP address utilizing MAC Address filtering so everytime my Xbox One would come online, it will pull the same IP address. Be sure to also set Automatic IP address settings on the Xbox One. Save everything and fully reboot Uverse's Gateway/Router, your personal router and your Xbox One and you should have an Open NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:53
In de webinterface via Network -> Lan -> DHCP Binding en daar dan je Xbox een vast ip geven. Daarna via Application -> DMZ Host je Xbox in de DMZ plaatsen. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Kijk, reacties! Heel fijn mensen.

De opties die hier aangedragen worden (bridge mode, DMZ, vast ip, port forwarding, etc.) allen geprobeerd. Helaas allemaal niet de oplossing.

Helemaal eens met wat Discipline opmerkt: hoe dit door een test gekomen is... onbegrijpelijk.

Requa, fijn dat je meldt dat er aan dit probleem wordt gewerkt binnen KPN. Het lijkt me ook de meest logische oplossing door dit type modem gewoon te fixen. Hoe kom jij aan deze informatie? Je hebt zeker geen ETA? ;)
Dat vraag ik omdat het mij met geen mogelijkheid lukt om duidelijkheid uit dat bedrijf te krijgen.

Ik neem het dus maar van je aan, heb weinig keus. Ik hoop dat het probleem met een Xbox One niet voorkomt of iig met de komende update opgelost wordt. Mijn X1 wordt namelijk vrijdag geleverd, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat KPN eraan werkt, is mij bevestigd door 2 KPN medewerkers. Meestal klopt het, maar soms ook weer niet. Maar ik denk sowieso dat KPN eraan werkt. Ze hebben immers genoeg klachten binnengekregen (is me ook toegezegd). :*)
Alamo schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:21:
Kijk, reacties! Heel fijn mensen.

De opties die hier aangedragen worden (bridge mode, DMZ, vast ip, port forwarding, etc.) allen geprobeerd. Helaas allemaal niet de oplossing.

Helemaal eens met wat Discipline opmerkt: hoe dit door een test gekomen is... onbegrijpelijk.

Requa, fijn dat je meldt dat er aan dit probleem wordt gewerkt binnen KPN. Het lijkt me ook de meest logische oplossing door dit type modem gewoon te fixen. Hoe kom jij aan deze informatie? Je hebt zeker geen ETA? ;)
Dat vraag ik omdat het mij met geen mogelijkheid lukt om duidelijkheid uit dat bedrijf te krijgen.

Ik neem het dus maar van je aan, heb weinig keus. Ik hoop dat het probleem met een Xbox One niet voorkomt of iig met de komende update opgelost wordt. Mijn X1 wordt namelijk vrijdag geleverd, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Bij mij hield iedereen zich juist van de domme. Heb telkens weer het verhaal moeten uitleggen, was telkens compleet nieuw voor ze. Erg frustrerend.
Requa schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:22:
Dat KPN eraan werkt, is mij bevestigd door 2 KPN medewerkers. Meestal klopt het, maar soms ook weer niet. Maar ik denk sowieso dat KPN eraan werkt. Ze hebben immers genoeg klachten binnengekregen (is me ook toegezegd). :*)

[...]
Inmiddels ook op de Xbox site een topic hierover gevonden. Ook zonder oplossing.
http://forums.xbox.com/nl...rland/f/95/t/1748452.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Heel erg vervelend voor de Xbox 360 Gamers! Er is (momenteel) helaas niets aan te doen :'(. Wat je eventueel kunt proberen is om een Router erachter te hangen en in DMZ zetten en je Xbox 360 aansluiten op de Router.

Ik heb het tevens voor je (nogmaals) nagevraagd, Het probleem is immers bekend en er wordt aan gewerkt. Geduld is een schone zaak! Maak er wat van zou ik zeggen! :)
Alamo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:52:
Bij mij hield iedereen zich juist van de domme. Heb telkens weer het verhaal moeten uitleggen, was telkens compleet nieuw voor ze. Erg frustrerend.

[...]

Inmiddels ook op de Xbox site een topic hierover gevonden. Ook zonder oplossing.
http://forums.xbox.com/nl...rland/f/95/t/1748452.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:16
Heb je de ZTE H220N nog? Of is deze al opgehaald? Deze doet het niet bij pairbonding, maar volgens mij heb je op 1 ader nog wel gewoon DSL signaal welke de ZTE oppakt.

Mocht je dit modem nog hebben probeer eens 1 van de 2 aders aan te sluiten en kijken of dit werkt.

p.s. Theoretisch gezien heb je dan de helft van je snelheid, maar je kan in iedergeval gamen... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Onoffon op 03-09-2014 23:43 ]

Just a simple thought....

• Alamo
Requa schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:02:
Wat je eventueel kunt proberen is om een Router erachter te hangen en in DMZ zetten en je Xbox 360 aansluiten op de Router.

[...]
Ook geprobeerd, maar helaas.
Onoffon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:42:
Heb je de ZTE H220N nog? Of is deze al opgehaald? Deze doet het niet bij pairbonding, maar volgens mij heb je op 1 ader nog wel gewoon DSL signaal welke de ZTE oppakt.

Mocht je dit modem nog hebben probeer eens 1 van de 2 aders aan te sluiten en kijken of dit werkt.

p.s. Theoretisch gezien heb je dan de helft van je snelheid, maar je kan in iedergeval gamen... ;)
Enige wat ik geprobeerd heb is één van de twee kabels van de y-kabel eruit halen en de H220N erop aansluiten. Dat werkte niet, kreeg geen verbinding.
Bedacht me later dat ik misschien ook nog had kunnen proberen een enkele kabel te gebruiken (dus niet de y-kabel), maar dat bedacht ik me toen ik de H220N al had ingeleverd 8)7

Ander nieuws. Gisteren maar weer gebeld (weer iemand gesproken die dit probleem niet kende), maar het lijkt erop dat ik vanmiddag bij een ophaalpunt een V8 mee kan nemen. Tot de firmware update voor de V9 er komt maar de V8 gebruiken, al is die - schijnbaar - instabieler.

De aanhouder wint?

• Alamo
Alamo schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:48:
[...]

Ander nieuws. Gisteren maar weer gebeld (weer iemand gesproken die dit probleem niet kende), maar het lijkt erop dat ik vanmiddag bij een ophaalpunt een V8 mee kan nemen. Tot de firmware update voor de V9 er komt maar de V8 gebruiken, al is die - schijnbaar - instabieler.

De aanhouder wint?
Nou, de aanhouder wint misschien wel, maar niet vandaag. Gewoon weer zo'n verdraaide V9 in de doos. Gelijk weer gebeld, morgen komt er wéér een koerier om een nieuwe te brengen (economie beetje draaiende houden hè).
En de rep van vandaag is er echt zeker van dat ik nu een V8 ga krijgen. We gaan het zien.

Wat een clowns daar bij KPN. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Wederom een V9 bezorgd. Om gillend gek van te worden. Er wordt volgens mij gewoon tegen me gelogen.

Weer gebeld, deze persoon zei dat niemand kan forceren dat ik een bepaald type Experia Box ontvang. Hij heeft mijn gegevens nu doorgestuurd naar een technisch team (mtm team ofzo?).

... en daar werd ik nu direct door gebeld. Morgen een V8 ophalen bij een servicepunt. Het zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Ehm.. Je kan degelijk een bepaald type (indien gewenst) toegestuurd krijgen :).

Heb mijn 2x Motorola (1853) iTV Ontvangers omgeruild naar de Arcadyan(s). Gewoon laten doorschakelen naar de Afdeling Backorder. Die regelen immers welk apparatuur welke klant krijgt :).

Ik kreeg een v8 op verzoek. Maar nu heb ik weer een v9 Probleemloos draaien (afkloppen).

Verzoek netjes, vriendelijk aan de medewerker of hij jou een v8 wilt bezorgen door met de Afdeling Backorder te schakelen :).
Alamo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:36:
Wederom een V9 bezorgd. Om gillend gek van te worden. Er wordt volgens mij gewoon tegen me gelogen.

Weer gebeld, deze persoon zei dat niemand kan forceren dat ik een bepaald type Experia Box ontvang. Hij heeft mijn gegevens nu doorgestuurd naar een technisch team (mtm team ofzo?).

... en daar werd ik nu direct door gebeld. Morgen een V8 ophalen bij een servicepunt. Het zal me benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 455473 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:15:
Wellicht dat het volgende je kan helpen tot KPN de problemen oplost (ik vind trouwens dat zo'n grote provider nooit een router hadden moeten uitbrengen die niet met de Xbox 360 werkt, testen ze niet daar?!
[rant] Nooit een router? Vrijwel elke router die KPN gebruikt weigert fatsoenlijk het verkeer van de consoles door te geven :') . [/rant]

* D4NG3R is heel blij dat hij overgestapt is en niet langer vast zit aan de door de ISP geleverde router.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Kun je dan ook opnoemen welke consolen i.c.m. Modem/Router? ;) Voor zover ik weet - waren er alleen UPnP problemen evenals WiFi problemen op de v8 maar dat kwam door de Firmware. Momenteel is er een Proleem met de v9 i.c.m. de Xbox 360 console. Wordt inmiddels ook aan gewerkt, dus ik zie zo snel het probleem niet? :P

Tevens, zulke problemen kunnen bij elke Provider ontstaan. Is ook bij Ziggo gebeurt. Bij Tele2 is zelfs DMZ geblokkeerd (zit er wel in maar werkt niet) en een eigen modem gebruiken, ho maar. Er zijn ook problemen met de Zyxel modem(s) die tweak levert, dus, zoals ik al zei, het kan iedere provider overkomen. ;)
D4NG3R schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:08:
[...]

[rant] Nooit een router? Vrijwel elke router die KPN gebruikt weigert fatsoenlijk het verkeer van de consoles door te geven :') . [/rant]

* D4NG3R is heel blij dat hij overgestapt is en niet langer vast zit aan de door de ISP geleverde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dit heeft allemaal geen zin. Het probleem zit hem in het feit dat de experiabox UDP verkeer anders behandeld (met voorkeur voor hun iTV dienst), en helaas werken spellen daar juist mee. Games willen met de pc ook niet verbinden. In wireshark zie je waarom: er is reactie, maar veel te laat.

Via een VPN dienst werkt alles zonder enig probleem, ik raad je dan ook een een VPN Router te kopen inclusief een VPN dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Requa schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:19:
Kun je dan ook opnoemen welke consolen i.c.m. Modem/Router? ;) Voor zover ik weet - waren er alleen UPnP problemen evenals WiFi problemen maar dat kwam door de Firmware. Momenteel is er een Proleem met de v9 i.c.m. de Xbox 360 console. Wordt inmiddels ook aan gewerkt, dus ik zie zo snel het probleem niet? :P

Tevens, zulke problemen kunnen bij elke Provider ontstaan. Is ook bij Ziggo gebeurt. Bij Tele2 is zelfs DMZ geblokkeerd (zit er wel in maar werkt niet) en een eigen modem gebruiken, ho maar. Er zijn ook problemen met de Zyxel modem(s) die tweak levert, dus, zoals ik al zei, het kan iedere provider overkomen. ;)

[...]
Deze bak ellende: pricewatch: Thomson TG789vn
Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/4593f716317f38d9e042b5711e886d754f0f87c0_0.gif

Ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden dat we overgestapt zijn naar Ziggo. Zowel m'n 360 als PS3's van kameraden gaven direct een NAT closed melding, PF had geen nut want dit deed gewoon letterlijk - niks.

KPN heeft in de 3 jaar dat we dat ding gehad hebben constant belooft op beterschap maar deze is nooit gekomen.

Het zou lang niet zo ellendig zijn geweest als KPN gewoon de SIP servers vrij gaf zodat je er een andere router achter kan gooien - maar nee daar doen we niet aan.. De enige andere optie was om een dure managed switch te kopen en alles op te splitsen.

Zet quotes trouwens bovenaan, het leest heel raar en je hebt geen idee op wie het gericht is totdat je de daadwerkelijke quote onderaan de post ziet.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat lag voor zover ik weet - aan de fabrikant en niet aan KPN. Tevens is die modem behoorlijk oud en de WiFi N technologie is inmiddels verwijderd door KPN i.v.m. compatibiliteit(s) problemen.

offtopic:
Zelf vind ik het fijn(er) om de quote na mijn reactie te hebben staan.
D4NG3R schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:28:
[...]

Dit geval:
[afbeelding]

Ondertussen alweer bijna 2 jaar geleden dat we overgestapt zijn naar Ziggo.

KPN heeft in de 3 jaar dat we dat ding gehad hebben constant belooft op beterschap maar deze is nooit gekomen.

Het zou lang niet zo ellendig zijn geweest als KPN gewoon de SIP servers vrij gaf zodat je er een andere router achter kan gooien - maar nee daar doen we niet aan.. De enige andere optie was om een dure managed switch te kopen en alles op te splitsen.

Zet quotes trouwens bovenaan, het leest heel raar en je hebt geen idee op wie het gericht is totdat je de daadwerkelijke quote onderaan de post ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Requa schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:38:
Dat lag voor zover ik weet - aan de fabrikant en niet aan KPN. Tevens is die modem behoorlijk oud en de WiFi N technologie is inmiddels verwijderd door KPN i.v.m. compatibiliteit(s) problemen.

offtopic:

[...]
offtopic:
Jij wel maar een overgroot deel van het forum niet, zeker als reacties wat langer worden is het gewoon erg onprettig om een quote onderaan te zien verschijnen. Het verstoort de leesvolgorde omdat je geen flauw benul hebt waar het nou eigenlijk over gaat totdat je de daadwerkelijke quote ziet. Wanneer deze bovenaan staat heb je direct al een beeld bij de rest van de reactie.

Zal best, maar dat is nog geen excuus, in al die tijd hebben ze nooit een poging gedaan om verbetering te brengen (er is zelfs nooit een softwareupdate geweest) en ze weigerde hem te vervangen door een ander model omdat deze het volgens hun termen gewoon deed.

Klantvriendelijkheid is ook een kunst.

Ziggo daarintegen: Op dat moment waren er 2 routers die geleverd konden worden, eentje van Ubee of Cisco. De Ubee stond er bekend om niet lekker om te gaan met veel connecties en had een beperkt aantal poorten die je kon forwarden (max 12 ofzo?) na een kort belletje was het geen probleem om ze om te laten wisselen. Behalve het gebrekkige WiFi (Wat sowieso al geen belangrijke eis is hier thuis) werkt de Cisco fantastisch. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2014 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Requa schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:38:
offtopic:

[...]
Dan ben je zo ongeveer de enige hier op dit forum die dit fijner vindt. Maar goed, beter eigenwijs dan helemaal niet wijs neem ik aan? ;)

Dit hele verhaal heb ik ook al een aantal malen meegemaakt, maar dan met kpn-dochter telfort. Ondanks alle verschillende probeersels met poorten open/vaste ip's en weet ik wat al niet meer erachter gekomen dat het aan de hardware lag die een eigen draai aan poorten openen bleek te geven (dit was zo'n zyxel ding). "Met het nieuwe modem gebeurt dat niet meer, die kunnen we u leveren voor 25 euro." Ja, de groeten zeg ik dan!
Nu, na een tussenstap weer telfort klant (ben maar beperkt hier) en heb nu een V8 hier staan. Natuurlijk weer hetzelfde gedonder; ik krijg nu alleen een goede verbinding door upnp in te schakelen, iets wat ik liever niet doe maar goed, gamen is geen pretje met een "NAT moderate" melding op xbox live.

Je klinkt overigens als een kpn-medewerker, ik bespeur in ieder geval wat "downplay". Ik ben oud-medewerker, heb "Internet plus bellen" vanaf het begin mee mogen maken en ook toen was er gezeik met de hardware die kpn leverde. Mooiste waren nog de experiaboxen die totaal over de zeik gingen van meer dan 256 connecties. Continu klagende klanten waarvan het meerendeel bittorrent gebruikte, die standaard al zoveel connecties vereiste. Steeds weer de klanten af moeten wimpelen met tijdelijke workarounds, zulke service moet je maar durven verlenen.....
Nu na zovele jaren nog steeds zulke problemen de kop op steken durf ik mijn twijfel wel uit te spreken over de testprocedures aldaar. Het zal bijv. toch geen verrassing zijn dat klanten online willen gamen? Dan wordt zoiets toch vooraf getest? Aangepaste firmware op standaard modems zetten kunnen ze prima, maar met elke update is er veelal weer gezeik met andere functies. En uiteindelijk zal het ongetwijfeld weer een centenkwestie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Alamo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:36:

Het is bijna gelukt! (Lees: het is weer foutgegaan.)

Nu stond in de bijgeleverde brief in de doos zelfs het merk Arcadyan (dat is de V8), maar wat schetst mijn verbazing: ze hebben er een ZTE H220N in gestopt. De oplettende lezer weet dat dit type niet eens werkt op een pairbonding lijn.

Weer gebeld. Eerst iemand aan de lijn die er echt nul verstand van had, dus heb maar gedaan alsof ze me fantastisch had geholpen. Nog een keer gebeld, toen iemand die er wel kaas van gegeten had. Die heeft mijn verzoek opnieuw doorgestuurd naar datzelfde mtm-team (blijkt de logistieke afdeling te zijn).

Het is maar goed dat ik engelengeduld heb. Want, zoals Requa voorstelde, ben ik uiteraard de hele tijd netjes gebleven tegen de medewerkers. Ik moet iedereen immers het verhaal steeds opnieuw vertellen dus kan dan niet boos op iemand worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Voor mij persoonlijk goed nieuws: ik heb een Xbox One gekocht en die heeft op de V9 nergens last van. De One springt dus toch anders om met NAT dan de 360 doet.

Ik krijg morgen weer een router geleverd (weer een V8 beloofd) maar dat zal mijn laatste poging zijn. Ik zal vanaf nu niet veel meer op de 360 spelen en dus hier geen energie meer in steken. Heeft lang genoeg geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 19:53
Alamo, hier hetzelfde probleem en nu mijn KPN abo afloopt konden ze mij opeens wel een V8 leveren.

3 maanden geleden ongeveer heb ik hierom ook al gevraagd maar daar werd geen gehoor aan gegeven omdat dit niet mogelijk was???

Blijkbaar als ze je als klant willen houden kunnen ze opeens wel dingen regelen. Dus eerst wachten tot het zaterdag is want dan hoor ik de V8 te krijgen en maandag belt de mevrouw terug of alles opgelost is en of ik mijn abo wil verlengen.

De mevrouw waar ik naar door werd geschakelt was van het technische team en die vertelde mij wel als je een V9 hebt dan krijg je automatisch een V9 gestuurd. Ik moest dus eerst mijn modem uitschakelen zodat zij geen verbinding meer kreeg en kon zeggen in het systeem dat het om een V8 ging en dan krijg je die opgestuurd.

We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765717

Beste Allemaal,

Ik ben bang dat dit wellicht nooit 100% opgelost wordt bij KPN. Het probleem wat ik heb gezien met zowel Xbox Live als met PlayStation Network is dat zodra je verbind de apparaten geblokkeerd worden.

De melding die dan gegeven wordt in het debug/info log van de Experia Box is "UDP Flood!! Block!". Dit zelfde probleem heb ik ook met de IPSec VPNs naar het werk aangezien die ook via UDP verbinden.

Dit heeft te maken met de Firewall Setting die KPN tegenwoordig op High heeft vastgezet. Dit is niet aan te passen en KPN zelf snapt ook niet wat je bedoeld als je het aankaart. Het enige wat ze mij toen voorstelden was om eenzelfde modem met dezelfde settings terug te plaatsen.

Dit is helaas tot op heden nog altijd niet opgelost.
Pagina: 1