• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hi

ik wil voor werk een timelapse video maken. Dit hebben we nooit eerder gedaan dus even wat vragen.
Het komt op het dak van het gebouw en we willen een week lang film hebben, dus 7 zonsopgangen en 7 ondergangen.

De eisen zijn:
- waterdicht (op het dak)
- weinig onderhoud (lange accu, etc)

Wat kan ik doen als het beste?
- Een gopro hero3 black neerzetten?
- Een camera huren? Die ik alleen maar hoef neer te zetten?

Iemand ervaringen hier mee?

Bedankt!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:14

• Blomminator
  • Niet online
Thnx! ik ga puzzelen!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

En als je het niet zo heel prijzig wil hebben, zou je naar de Raspberry Pi met camera module kunnen kijken. Er zijn meerdere mensen die het apparaatje in timelapse mode gekregen hebben.

-_-

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Timelapsen tijdens zonsopgang / ondergang is nog best tricky trouwens, vanwege de grote verschillen in beschikbaar licht. TL doe je normaal op standje manual, om verschillen in exposure / flickering zo veel mogelijk te vermijden. Dat gaat echter niet werken als je van donker naar licht gaat, of andersom. Je kan de camera wel op auto zetten, maar dan ga je toch wat flikkeringen en onregelmatigheden in je beeld krijgen.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 12:13

ThunderNet

Flits!

Sjekster schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:44:
Timelapsen tijdens zonsopgang / ondergang is nog best tricky trouwens, vanwege de grote verschillen in beschikbaar licht. TL doe je normaal op standje manual, om verschillen in exposure / flickering zo veel mogelijk te vermijden. Dat gaat echter niet werken als je van donker naar licht gaat, of andersom. Je kan de camera wel op auto zetten, maar dan ga je toch wat flikkeringen en onregelmatigheden in je beeld krijgen.
Flikkeringen zijn prima tot een minimum te beperken. Maar de manieren daarvoor zijn heel erg afhankelijk van je apparatuur.

Maar een hele week timelapsen ga je ook niet redden op de accu van een GoPro, ik zou de boel aan het stroomnet hangen (en afhankelijk van hoe essentieel de opname is, tussen een ups ivm mogelijk stroomuitval).

Eisen mbt gewenste kwaliteit mis ik wel.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Blomminator
  • Niet online
Ja, kwaliteit moet erg goed zijn, het is voor een klant die wel altijd state-of-the-art wil. Ik kan dus niet zelf beetje beunen.

Ik heb zelf weleens met TL gerommeld en merkte al snel dat je camera op 'auto' vreemde belichtingsverschillen kan geven.

Ik vraag me af of een gopro mooi wordt, gezien de wide angle lens en daarmee het gebrek aan diepte. het gebouw is hoog en je overziet dus de stad. Dat is heel mooi, maar blijft dat in stand met een fisheye lens/ gopro?

Het kan zonder problemen aan het stroomnet hangen, qua locatie. Dat is meer dan voldoende, UPS is niet nodig.

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
je kan in post wel de fisheye corigeren, zonder al te veel moeite. Zeker als je de gopro black bruikt en op 12MP schiet. Maar je moet je gopro wel met een usb aan het stroom gooien anders houdt die er na 12u me op (of veeel eerder).
het mooie van de goprotjes is dat je ze overal kwijt kan, en in jouw geval kan je er misschien meerdere neer zetten, aangezien de typelapse dan imo mooier wordt door af en toe van beeld te switchen.
Wat betreft de diepte, zou ik niet zo bang zijn.
Voorbeeldje:
http://2.bp.blogspot.com/.../darwin-evolution-web.jpg.
Alleen als je slecht weer hebt dan zal je diepte (heel) snel wegvallen op een gopro. Dat is mijn ervaring.

[ Voor 24% gewijzigd door Rubm93 op 29-08-2014 14:04 ]

Pagina: 1